Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Så "i seng med fienden" i går.

Mens jeg satt å så oppdaget jeg likhetstrekk med psykopaten i filmen og typen min.

Han går ikke å retter på håndklærne våre, men han går i skapet mitt og hvis det ikke er brettet fint kommer han å sier at jeg må brette dem fint.

Han har faktisk en helt spesiell måte å brette dem på.

Han bestemmer hva jeg skal ha på meg når jeg går ut.

Han sier rett ut, hvis han ikke er fornøyd; du skal ikke gå med det.

Så går han å finner noe han sier jeg skal ha på.

Han går avogtil å retter på maten etter at jeg har lagt den i kjøleskapet, sånn at den ligger fint.

Men, han er ellers skjønn og snill, ikke slik som han i filmen. :ler:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Perfeksjonisme er faktisk ikke et diagnosekriterium for Psykopat, eller Antisosial/dyssosial personlighetsforstyrrelse. Uansett så er det mange flere kriterier før en diagnose kan settes.

Det kan selvfølgelig være andre ting, men hvor bra er det å lete etter potensielle lidelser hos kjæresten sin..? Jeg ville ikke tenkt mer på dette.

Gjest Chrizzy
Skrevet
Perfeksjonisme er faktisk ikke et diagnosekriterium for Psykopat, eller Antisosial/dyssosial personlighetsforstyrrelse.

Kanskje bare en liten nevrose.

Skrevet

Det er en ting å være perfeksjonist. Det er noe ganske annet å forvente det samme av deg.

INGEN har den minste rett til å bestemme hva du skal ta på deg. Det er langt over streken for normal oppførsel.

Voksne kvinner kler seg selv, det samme gjør voksne menn. Det er bare små barn som blir fortalt hva de skal kle på seg.

Synes du dette er greit?

Skrevet
Kanskje bare en liten nevrose.

Mest sannsynligvis så er det ingenting. Vi vet nesten ingenting om fyren, så en "liten" nevrose er like usannsynlig som psykopati, for å sette det litt på spissen.

Skrevet

Hoooo.....

Om min kjære hadde gått i klesskapet mitt og funnet klær til meg hadde jeg fått ham tvangsinnlagt! For da hadde det vært noe alvorlig galt med mannen!Han er stort sett glad jeg er ferdig påkledd til taxien kommer..,...

Jeg bestemmer selv hva jeg skal ha på og når jeg skal ha det på. Og hvordan ting er brettet i skapet er mitt problem. Hvordan han organiserer sine klær legger jeg meg ikke borti.

Tror jeg hadde fått neller av å bo sammen noen som måtte ha ting på geledd....

Skrevet
Jeg synes det høres ut som en liten nevrose, men det er klart at ingen her kan si noe om det egentlig.

Nå vet jeg egentlig ikke hva du mener med liten nevrose... Men hvis du har litt peiling på diagnoser, så vet du at det mange kriterier som skal oppfylles. Et symptom gir ingen "nevrose".

Synes forøvrig at det litt uheldig å kalle noe en liten nevrose. Tror ikke feks Obsessiv Kompulsiv lidelse (OCD) oppfattes som liten verken av de som måtte ha lidelsen eller deres pårørende.

Gjest Chrizzy
Skrevet (endret)
Mest sannsynligvis så er det ingenting. Vi vet nesten ingenting om fyren, så en "liten" nevrose er like usannsynlig som psykopati, for å sette det litt på spissen.

Nja, jeg hadde nok blitt litt bekymret om jeg hadde det slik. Det minner meg om mye, ingenting av det er bra. At ingen her egentlig kan si noe om hva det er med han, eller om det feiler han noe, er jeg enig i. Jeg er også av den formeningen at folk som blir for pedantiske egentlig er nevrotiske, men det er sikkert bare tøv. Jeg vet jo egentlig ikke.

Endret av Chrizzy
Gjest Chrizzy
Skrevet
Han bestemmer hva jeg skal ha på meg når jeg går ut.

Han sier rett ut, hvis han ikke er fornøyd; du skal ikke gå med det.

Så går han å finner noe han sier jeg skal ha på.

Hvorfor liker han det ikke, har det med å gjøre at han blir sjalu, eller synes han bare at det ikke er pent? Hva sier du da, synes du det er greit, eller har dere ikke hatt noen diskusjoner om det?

Gjest Gjest
Skrevet

Men hva skjer dersom du nekter å ha på deg det han bestemmer, eller nekter å brette klærne din slik han vil?

Det er spørsmål du må stille deg...

Klikker han kan det være han er kontrollfreak... Den type "psykopater" kjenner jeg.. Med en gang de mister kontrollen klikker det for dem.... Og de blir ikke bedre med åra... De vil bare bestemme mer og mer og mer...IKKE BRA!!!

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg sa ikke at jeg mente han var psykopat, som mange snakker om her.

Det var ikke det jeg mente.

Han er kjempe snill, bare litt rar avogtil.

Jeg sier somregel ingenting, men gjør det han sier.

Hvis jeg ikke gjør det, eller en gang jeg var irritert på ham og ikke gjorde det ble han alvorlig i stemmen og sa navnet mitt; feks: lise, nå må du høre på meg.

Det er hvis han ikke syns klærne er fine.

Skrevet

Hadde jeg vært deg hadde jeg nektet å bytte klær uansett hva han sa. Se hvordan han reagerer. Reagerer han veldig negativt nå kommer det neppe til å bli bedre etterhvert.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...