Gå til innhold
Problemer med registrering ved bruk av windows mail (hotmail, live, outlook) ×

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, tror da dette emnet går under "velvære" delen...

Vel, saken er det at jeg prøvde Yerka (sånn antiperspirant som virkelig skal virke og over flere dager) i går og det svidde! Mest under den ene armen, og er fortsatt (et døgn etter) noe rød der. Bare lurte på om noen av dere har noen erfaringer med svie/kløe og Yerka..

De første ukene skal man bruke den tre ganger i uka, er ikke sikker på om jeg tør, siden jeg ble rød/svie, men vil så gjerne slippe rennende armhuler i disse sykt varme dagene.. :sur:

Noen som har noen tips, eller erfaringer jeg kan ha nytte av.. Svien har nesten gitt seg, så tror kanskje jeg fortsetter..

og bruker de av dere som bruker/brukte Yerka deo i tillegg, vet ikke om jeg stoler helt på å droppe deoen. :forvirret:

Skrevet

Vel, saken er det at jeg prøvde Yerka (sånn antiperspirant som virkelig skal virke og over flere dager) i går og det svidde! Mest under den ene armen, og er fortsatt (et døgn etter) noe rød der. Bare lurte på om noen av dere har noen erfaringer med svie/kløe og Yerka..

De første ukene skal man bruke den tre ganger i uka, er ikke sikker på om jeg tør, siden jeg ble rød/svie, men vil så gjerne slippe rennende armhuler i disse sykt varme dagene.. :sur:

Noen som har noen tips, eller erfaringer jeg kan ha nytte av.. Svien har nesten gitt seg, så tror kanskje jeg fortsetter..

og bruker de av dere som bruker/brukte Yerka deo i tillegg, vet ikke om jeg stoler helt på å droppe deoen. :forvirret:

Jeg har brukt Yerka i mange år og er veldig fornøyd.

Kjenner igjen det du sier om kløe, svie osv. Det er typisk i begynnelsen når du ikke er helt sikker på hvordan du bruker det. Det er viktig at du tar på lite. Vask armhulene med såpe og vann, tørk, påfør et tynt, tynt lag med Yerka, bruk bomulls- pads e.l.

OG HUSK; Ikke påfør om du har barbert deg under armhulene samme dag. Det svir også :)

Deoen til Yerka har jeg ikke prøvd, det er høyst unødvendig synes jeg. Øv deg heller på og påføre lite av Yerka, da slipper du deo o.l ;)

Skrevet (endret)

Takk for svar! Da fortsetter jeg og forhåpentligvis går jeg en litt mer svettefri sommer i vente :sol:

Endret av jente89
Skrevet
Takk for svar! Da fortsetter jeg og forhåpentligvis går jeg en litt mer svettefri sommer i vente :sol:

Bare hyggelig :sminkedokke:

Skrevet
Hvor får men kjøpt yerka???

På Vita, Cubus og på enkelte parfymerier..

Skrevet
Jeg har brukt Yerka i mange år og er veldig fornøyd.

Kjenner igjen det du sier om kløe, svie osv. Det er typisk i begynnelsen når du ikke er helt sikker på hvordan du bruker det. Det er viktig at du tar på lite. Vask armhulene med såpe og vann, tørk, påfør et tynt, tynt lag med Yerka, bruk bomulls- pads e.l.

OG HUSK; Ikke påfør om du har barbert deg under armhulene samme dag. Det svir også :)

Deoen til Yerka har jeg ikke prøvd, det er høyst unødvendig synes jeg. Øv deg heller på og påføre lite av Yerka, da slipper du deo o.l ;)

Signerer Lola83.

Jeg bruker ikke såpe under armene for parfyme i såpe (og deodoranter) trigger svettingen, men nå er jeg plaget av ekstrem svette. Jeg bare vasker meg med et våt klut. Fungerer velgig bra.

Skrevet (endret)

Uten såpe føler jeg meg ikke ren og føler at det lukter.. :S

men har prøvd det nå, herlig, gikk i t-shorte hele dagen uten en ensete svetteflekk!!! Wow, det var digg:) Yerka :hjerte:

Nå svir det ikke heller, bruker ikke like stor mengde, trenger jo ikke bruke halve flaske hver gang=P

Yerka :hjerte:

Endret av jente89
Skrevet
Uten såpe føler jeg meg ikke ren og føler at det lukter.. :S

men har prøvd det nå, herlig, gikk i t-shorte hele dagen uten en ensete svetteflekk!!! Wow, det var digg:) Yerka :hjerte:

Nå svir det ikke heller, bruker ikke like stor mengde, trenger jo ikke bruke halve flaske hver gang=P

Yerka :hjerte:

Når alternativet er at det renner svette, så er valget enkelt. Jeg dropper såpa. For meg har det blitt en vane. Jeg føler det lukter dersom jeg ikke får vaska med klut. Men jeg er ikke plaget av svettelukt. Hvis du er plaget av svette og ønsker å bruke deo i tillegg, bør du bruke en parfymefri. Jeg bruker

stop 24 de dagene jeg ikke har yerka på. :)

Du trenger ikke mer enn en litt stor dråpe Yerka. Jeg bruker Yerka 1-2 ganger i uka.

Så flott at du har funnet et vidundermiddel som hjelper deg.

• 8 måneder senere...
Gjest betty87
Skrevet

hei. jeg leste i et blad om at denne Yerka skal være veldig effektiv, men jeg har ikke funnet den på apoteket noen steder. så jeg lurte på om noen av dere vet hvor jeg kan få tak i dette produktet, det ville vært til stor hjelp.

på forhånd takk. :)

Skrevet
hei. jeg leste i et blad om at denne Yerka skal være veldig effektiv, men jeg har ikke funnet den på apoteket noen steder. så jeg lurte på om noen av dere vet hvor jeg kan få tak i dette produktet, det ville vært til stor hjelp.

på forhånd takk. :)

På Cubus, kanskje Vita også :) (Ligger mange tråder om Yerka her, så står sikkert i noen av dem også :gjeiper:)

Skrevet
På Cubus, kanskje Vita også :) (Ligger mange tråder om Yerka her, så står sikkert i noen av dem også :gjeiper:)

Takk, jeg leste nemlig at man skulle få tak i det på apoteket. :) tusen takk i hvert fall kjempe takknemlig

Gjest Wildcat
Skrevet

Jeg er og en fast bruker av Yerka. Var veldig plaget av svette under armene for 12-13 år siden (da jeg var 16 år), og kom tilfeldigvis over Yerka. Etter de første gangene (med svie og kløe) forsvant svettingen. og etter å ha brukt det 1-2 ganger i uken i et års tid trappet jeg gradvis ned. Nå bruker jeg yerka omtrent tre ganger i året (bruker vanlig deodorant ellers) og svetter ekstremt sjeldent under armene. Blusser plutselig svetten opp igjen, er det borte med en påføring med yerka.

Jeg er usikker på om hvor bra det er å bruke det, det er litt mystisk at jeg har sluttet nesten helt å svette under armene. Svetter litt under armene når jeg trener (svetter veldig mye ellers på kroppen under trening), men ellers fint lite. Uansett så var det utrolig deilig den gangen jeg oppdaget yerka - svetten rant og jeg hadde helt enorme svetteringer under armene konstant. Kunne aldri gå i t-skjorte etc. Nå slipper jeg ihvertfall det problemet :)

• 1 måned senere...
Gjest Gjest_Liza_*
Skrevet

Hei og hopp!

Jeg er en kjempefornøyd bruker av Yerka - har prøvd alt jeg kan komme over antiperspiranter og deoer siden jeg var 11-12, idag er jeg 27 og svetter mye mindre enn før. Om Yerka er sunt eller ikke, kan dere lese via denne linken:

http://www.beauty-care.no/yerka.html

Gjest Gjest_Veronica_*
Skrevet

Hei!!

Har ingen erfaring med yerka, men har brukt aluminiumklorid som man får kjøpt på apoteket. Den etser, svir og klør hvis du bruker den for ofte, men da funker den, lover deg det!! det er verdt å pine seg gjennom det skal man slippe svettingen=) anbefales=) funker veldig godt på meg iallfall=)

• 2 uker senere...
Annonse
Gjest Gjest_karo_*
Skrevet

Er aliminiumsklorid i Yerka, bare at det er i en blanding som er bedre for huden. Jeg har brukt aliminiumsklorid en stund, og det funker. Men jeg må gjøre det ca 4 dager etter siste barbering for at jeg ikke skal daue av kløe om natta. Resulterer i at jeg har hår under armer istedenfor svette, og ikke sikker på hvem av de som er værst :ler: Yerka kan man dessuten bruke flere steder på kroppen, så tror jeg skal gå over til den:)

• 2 uker senere...
Gjest Gjest_Kristine_*
Skrevet

Jeg har begynt å bruke Yerka, men jeg tror kanskje jeg gjør noe feil? Må påføre det hver kveld, for hvis jeg ikke gjør det lukter det ille og jeg svetter mer dagen etterpå. Jeg tar det på selv om jeg har barbert meg under armene, men da shaver jeg om morgenen og tar på Yerka om kvelden. Bruker bomullspads og stryker over. Og ofte klør det, men ikke direkte etter påføring, heller om natten eller på dagen..

På pakken står det at den skal brukes et par ganger i uken og at man ikke skal bruke deo.. Hva gjør jeg feil? I begynnelsen var det også mer effektivt, svetten ble nesten helt borte, men i det siste har jeg begynt å svette litt igjen, men ikke SÅ mye...

Tips anyone?

Skrevet

Hvis du en dag finner ut at du vil kutte ut Yerka så prøvd Cosmica Medical. Kjøpes på apoteket, hvit med rød hette. Eneste deoen jeg har prøvd som funker. Jeg klør pittelitt av den etter påføring, men ikkke plagsomt og det gir seg fort. Ble litt rød første gangene (skal påførest hver 3. dag, jeg påfører hver 2. dag), men det gikk fort over.

Anbefalest på det varmeste!

• 1 år senere...
Gjest Gjest
Skrevet
Hva koster den ?

Kjøpte en i dag, den kostet 183,- på parfymelle :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...