Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Natt til i går ble det satt fyr på lokaler og biler og ymse utstyr hos to pelsdyrforprodusenter ved Hamar og i Nissedal. I etterkant rykket Dyrenes Frigjøringsfront ut og tok på seg ansvaret for aksjonene.

Eh...- er ikke dét å gå ganske langt over streken?!? Én ting er det de har gjort tidligere med å slippe ut mink som deretter dør i hundrevis, men jeg får litt dårlige vibber dersom disse aksjonistene setter seg enda lenger ut over loven.

Bare så det er sagt; jeg har IKKE sans for pelsdyrproduksjon! Men jeg tror altså ikke det tjener "saken" å oppføre seg som IRA Light - det endre bare med at pelsdyrprodusentene får mer sympati enn de fortjener...

Nemlig! :evil: :evil:

Videoannonse
Annonse
Gjest Lott@
Skrevet

Dyrevern er en ting - Dyrenes frigjøringsfront er en helt annen ting. Disse menneskene er etter min mening komplett ukompetente m.h.t. dyr og deres evne til å overleve i naturen :frustrert:

Skrevet

Enig med Lott@ - den sikre død for de dyrene som blir sluppet ut.

Skrevet

Skjønner overhodet ikke poenget m dette; kan jo umulig være dyrenes ve og vel disse her er opptatt av....heller å komme i søkelyset selv, tenker jeg. Dyrevern (den gode saken) blir bare et skalkeskjul....

Skrevet

Denne aksjonen er utrolig teit og umodent. Jeg er overbevist at slike aksjoner hemmer, mer enn hjelper oss som tror på at pelsindustrien skal overvinnes. Men ikke slik, men med rasjonelle argumenter og overbevisning.

...tror heller ikke denne aksjonen var velovertenkt. For å ta bort maten til disse stakkart dyra kan jo resultere i sult..... :(

Gjest Anonymous
Skrevet
Bare så det er sagt; jeg har IKKE sans for pelsdyrproduksjon! Men jeg tror altså ikke det tjener "saken" å oppføre seg som IRA Light - det endre bare med at pelsdyrprodusentene får mer sympati enn de fortjener...

Nemlig!  :evil:  :evil:

Akkurat sånn er det - jeg blir forbanna når sånne idioter reiser landet rundt med sabotasjekunstene sine!! Juling skulle de hatt!!

Gjest Anonymous
Skrevet
Juling skulle de hatt!!

Eller "på pelsen" som det heter i enkelte kretser... :ler:

Skrevet

hmmm jeg er IKKE for slike aksjoner. men når folk sier: "men dyrene dør jo når de slipper dem ut av burene sine", så er jeg faktisk enig med dyrenes frigjøringsfront. dyrene får iallefall nyte LITT frihet før de dør UANSETT. de skal jo dø allikevel, så hvorfor ikke lage et helvete for pelsbøndene og la dyrene få smake litt frihet før de dør?

jeg vet jeg kanskje er drastisk i manges øyne, men jeg står nå for det jeg mener!

Gjest Anonymous
Skrevet

Det er nå allikevel et stykke derfra til faktisk å ta i bruk brannbomber, slik våre dyrevenner gjorde i Treungen i helgen.

Jeg for min del er rykende uenig i enkelte av de vedtakene bystyret gjør, men jeg har ikke vurdert brannbomber riktig enda... :o

Skrevet

Jeg tror Dyrenes frigjøringsfront ødelegger veldig for andre, mindre militante dyrevernsgrupper. Jeg oppfatter dem som fullstendige galninger som ikke har peil og empati med dyr. Jeg tror at de minkene de slipper ut, lever sine siste timer i et inferno av stress og nye sanseinntrykk. Og har de tenkt på hva 1000 overlevende mink vil gjøre med miljøet rundt der de slippes løs? Lurer på om det er litt mindre fugler og fuglunger i området etter et sånt raid.

På den annen side så er ikke pelsdyrbransjen veldig bra heller. Men for meg så er det litt sånn som overfor Blitzere nå. Det er fint å ha meninger, men når du bruker vold mot noe som er lov (pelsdyrhold) eller demokrati (aksjonen mot Oslo rådhus), da blir jeg veldig, veldig negativ til dem.

Catzy

Gjest Anonymous
Skrevet
så hvorfor ikke lage et helvete for pelsbøndene og la dyrene få smake litt frihet før de dør?

jeg vet jeg kanskje er drastisk i manges øyne, men jeg står nå for det jeg mener!

fordi de som driver med pelsprodusjon driver en helt lovlig virksomhet..

dersom du vil endre noe i samfunnet må du gå på det prinsippielle; prøv å endre lover osv

det å gå løs på enkelte på dette viset er bare terror og herverk

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...