Frøken Frigg Skrevet 7. juni 2007 #1 Skrevet 7. juni 2007 (endret) Jeg tenkte at jeg skulle kjøpe meg en smoothiemaker. Men den eneste testen jeg fant av slike maskiner, er to år gammel, så jeg tviler sterkt på at best i test da ville blitt best i test nå. Er det noen av dere som har erfaringer på området? Den skal bare brukes til å lage smoothier, drinker og den type ting, så det er ikke nødvendig med noen supermaskin eller noe. Vil heller helst ikke ut med stort mer enn 300 kroner, med mindre det virkelig blir anbefalt. For jeg vil jo at maskinen skal virke både godt og lenge, så jeg går heller opp i pris enn å kjøpe noe som bare blir et irritasjonsmoment. Endret 7. juni 2007 av Frøken Frigg
~Minni~ Skrevet 7. juni 2007 #2 Skrevet 7. juni 2007 Jeg tenkte at jeg skulle kjøpe meg en smoothiemaker. Men den eneste testen jeg fant av slike maskiner, er to år gammel, så jeg tviler sterkt på at best i test da ville blitt best i test nå. Er det noen av dere som har erfaringer på området? Den skal bare brukes til å lage smoothier, drinker og den type ting, så det er ikke nødvendig med noen supermaskin eller noe. Vil heller helst ikke ut med stort mer enn 300 kroner, med mindre det virkelig blir anbefalt. For jeg vil jo at maskinen skal virke både godt og lenge, så jeg går heller opp i pris enn å kjøpe noe som bare blir et irritasjonsmoment. Jeg kjøpte blender på Clas Ohlson for et par år siden. Den kostet 300,- kr og er tilsvarende den de selger nå bare en litt eldre modell. Du kan se den her. Jeg er ialle fall veldig godt fornøyd med min Den er ofte i bruk til å lage smoothies og jeg har ikke hatt noen problemer med den. Husk at det er viktig å kjøpe en med glasskolbe som kan knuse is og f.eks. frosne jordbær. De som ikke kan dette er ofte billigere, men egner seg ikke til å lage smoothie med.
Gjenglemt sykkellås Skrevet 7. juni 2007 #3 Skrevet 7. juni 2007 Det viktigste er at den kan knuse is. Jeg er usikker på om jeg ville valgt en med tappekran. Ser for meg at en sånn er vanskelig å rengjøre (og egentlig unødvendig).
øyenstikker Skrevet 8. juni 2007 #4 Skrevet 8. juni 2007 Jeg har en kenwood smoothiemaker med tappekran. Og helt riktig, bruker aldri tappekrana. Den stopper seg til og blir bare rot Den har plastikk "kolbe", men knuser alt som er uten problemer. Min har holdt i 4 år, så holdbar er den iallefall, og jeg bruker den ofte! Smoothies er så yammi
Pnin Skrevet 8. juni 2007 #5 Skrevet 8. juni 2007 Jeg overhørte en butikkansatt som snakket om smoothiemaskiner i går. Hun påsto at maskinen kunne knuse is, men at man burde la frosne bær ligge på benken og tine litt før de ble knust i maskina. Grunnen var visstnok at isbiter er mer porøse og knuser lett, mens bær blir fullstendig gjennomfrosne og kan ta knekke på knivene i maskina. For meg høres det nesten omvendt ut? Stemmer det hun sa?
øyenstikker Skrevet 8. juni 2007 #6 Skrevet 8. juni 2007 Akkurat hvordan oppbygningen av is og frosne bær er, vet jeg ikke. Men det jeg vet, er at min blender tåler både is og frosne bær. Jeg lager smoothies flere ganger i uka. Og jeg bruker alltid frosne bær som jeg putter oppi blenderen rett fra fryseren. Min har holdt i over 4 år så......
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå