mumrik Skrevet 7. juni 2007 #1 Skrevet 7. juni 2007 Hva er din beste kokebok? Den du bruker mest? Mest inspirerende? Pusser opp kjøkkenet, har vært uten kjøkken i over 1 mnd nå og er klar for å kokkelere så snart det er ferdig Og da trenger jeg en ny fantastisk kokebok som har alt! Det vil si retter som er greie å få ingredienser til, relativt enkel fremgangsmåte (jeg er ingen mesterkokk!), fine fargebilder, og ikke minst: gir et godt resultat. Takker så masse for tips som jeg får inn...på forhånd.
onyx Skrevet 7. juni 2007 #2 Skrevet 7. juni 2007 En gammel favoritt er "Mat og vin i utsøkt harmoni" fra gastronomisk institutt i Stavanger. Flotte oppskrifter og vinforslag. Ikke spesielt komplisert heller, så jeg tror de fleste som kan litt på kjøkkenet får det til. En helt ny favoritt er en kokebok fra The French Laundry, som jeg kjøpte da jeg var der nå nylig. Full av oppskrifter, men også masse informasjon om mat. Den er kanskje best egnet for de med spesiell interesse for mat (sånne som meg...), men en en flott bok.. Tror jeg må leke meg til helgen ja...
gladidag Skrevet 7. juni 2007 #3 Skrevet 7. juni 2007 Har haugevis med kokebøker, liker å lese Jamie Oliver sine, Lars Barmen sin "Norsk sjømat" er bra, Charles Tjessem "råeste varer" er fin å lese i, Bishmilla! Mitt marokkanske kjøkken er full av deilige saker. Også er eg veldig glad i noen hefter fra "Australian womens weekly" ... veldig glad i å kjøpe og kikke i kokebøker..
Nilma Skrevet 7. juni 2007 #4 Skrevet 7. juni 2007 Nigellas Smak av sommer er en av mine favoritter, tror knapt det er én eneste oppskrift der jeg ikke har lyst til å prøve. Og det jeg allerede har prøvd har blitt veldig bra. Mye spennende, men ikke komplisert mat.
Mandel Skrevet 7. juni 2007 #5 Skrevet 7. juni 2007 Jeg synes også at Nigella Lawsons bøker er veldig inspirerende. Ellers er det mange gode oppskrifter i Bent Stiansens "Stiansen til hverdags". Generelt synes jeg sistnevnte legger opp til vel mye bruk av salt og fløte, men det er jo to ting du kan justere mye selv.
Arkana Skrevet 7. juni 2007 #6 Skrevet 7. juni 2007 Nigellas Smak av sommer er en av mine favoritter, tror knapt det er én eneste oppskrift der jeg ikke har lyst til å prøve. Og det jeg allerede har prøvd har blitt veldig bra. Mye spennende, men ikke komplisert mat. Helt enig. Liker forøvrig godt alle Nigellas kokebøker. Gary Rhodes er også en av mine favoritter. Ellers liker jeg svært godt Australian Women's Weekly oppskriftshefter. Det er ikke så mange steder de selges i Norge, men de kan kjøpes ganske billig fra Amazon. Fristende hefter med mange gode oppskrifter, flotte bilder og veldig inspirerende.
Grønt blad Skrevet 7. juni 2007 #7 Skrevet 7. juni 2007 Mamma har en stor gammel kokebok av Ingrid Espelid. Den er veldig bra.
Bridget Skrevet 9. juni 2007 #8 Skrevet 9. juni 2007 Har en fin samling kokebøker, men blir til at jeg bruker nettet (aperitif og art of taste med flere) samt at jeg abonnerer på Spis som jeg syns er et ok blad.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå