Murvel Skrevet 10. mars 2003 #1 Del Skrevet 10. mars 2003 Har oppdaget at mange barn ser TV-programmer som jeg mener ikke egner seg for små barn. 6-åringen til samboeren min ble rasende da hun var hos oss og ikke fikk se "Hotell Cæsar". Av det hun fortalte, så var det tydelig at hun har sett en del på det. Rasende fikk hun bare være, se fikk hun ikke. Hvor går aldersgrensen? Hva gjør dere? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bimbo Skrevet 10. mars 2003 #2 Del Skrevet 10. mars 2003 Jeg mener at man ikke skal pakke livets realiteter inn altfor godt for barna, slik at de vokser opp til å tro at vi lever i en drømmeverden og at alle mennesker bare vil dem godt. MEN synes at seks år og fast seer av Hotel Cæsar er litt drøyt. Incest, utpressing, utroskap, skilsmisser, alkoholisme (kunne sikkert fortsatt evig) er jo bare noen av de tingene man kan se i denne serien, som også er svært overdrevet. Vanskelig å sette en grense, men jeg ville definitivt aldri latt min seksåring (hvis jeg hadde hatt en), fått se dette, eller lignende programmer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 10. mars 2003 #3 Del Skrevet 10. mars 2003 Jeg har ikke barn selv, men hører fra bekjente at det er mange som lar barna se på fx Hotel Cæsar. Dette er jo strengt tatt ikke et barne-program, og jeg ville nok ikke ha latt min 6-åring se dette. Men på en annen side, er det jo så mange barneprogram/videoer/spill som er beregnet på barn med innhold langt utover det vi ser i Hotel Cæsar, så hvor grensene går er ikke så lett å avgjøre... Hvis foreldre lar barna se på voksenprogrammer, burde de i alle fall se disse sammen med barna, og snakke med barna om det de ser. Barn trenger å fordøye sine opplevelser og få svar på spørsmål som dukker opp. Deres opplevelser er ikke nødvendigvis de samme som våre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Montezuma Skrevet 11. mars 2003 #4 Del Skrevet 11. mars 2003 Vi er relativt strenge med hva barna får se på tv. Cæsar er ikke egnet for barn, og vår 7 åring får ikke se det. Merker at fler og fler foreldre slipper opp tøylene, fordi "det skjer så mye fælti verden/de har voldelige spill og leker". Men derfor tror jeg det er viktigere enn noen sinne at vi holder igjen, for at ikke grensene skal viskes helt ut. Det var en debatt på nettet en gang om nyheter. Noen mente at man ikke skulle skåne barna for virkeligheten, men derfor la dem se nyheter på tv. Der er jeg uenig. Jeg synes at nettopp fordi verden har blitt et tøft og til tider grusomt sted å være, bør de bli skånet for realitetene og leve som uskyldige barn den tiden de er beregnet å være det. Ungdomstiden er tøff nok, om ikke barneårene skal preges av redsel for krig, terrorr, vold o.a. Vi er også pirkete med hva barna får spille og se på video. Ingen slåss-spill her i huset, og er vi hos noen der det silles slikt eller det vises slike filmer, gjør jeg det veldig klart at det ikke er noe som våre barn får se på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 11. mars 2003 #5 Del Skrevet 11. mars 2003 Er enig med med Murvel og tuppelure. Vi lar ikke barna se Hotel Cæsar.Nå er jo oxo Big Brother kommet og det får de hvertfall ikke se.Tv Norge kunne vel sendt det litt senere på kvelden og ikke halv ni ,når vi vanligvis koser oss med kveldsmaten....... Blir ikke mye kos når barna maser om BB "fordi alle andre får se det" Vi har tatt det opp på foreldremøte på skolen og der var alle enige om at dette ikke var noe for barn i barneskole alder. Har fungert kjempegreit,men barna strekker vel strikken litt langt noen ganger bare for å "prøve seg" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jinx Skrevet 11. mars 2003 #6 Del Skrevet 11. mars 2003 Snakket med en i barnehagen her jeg på fem år som ser HC sammen med moren sin hver kveld.... Det er helt sykt... :evil: ... Er det dette som regnes som kvalitetstid sammen med barna sine ? En halvtime med HC før sengetid ?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trønderveitja Skrevet 11. mars 2003 #7 Del Skrevet 11. mars 2003 Hotel Cæcar eller andre programmer begnet for voksne burde barn bli skånet for.Foreldrene bestemmer hva barna skal få se, men også TV- selskapene burde være sitt ansvar bevisst og ikke sende slike programmer for tidlig på kvelden. HC har jeg sett , og selv jeg som er voksen synes alt dette som skjer blir for mye å fordøye...og barn.??hvordan skulle DE ha forutsettning for å tolke innholdet..Stakkars små sinn... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Starya Skrevet 11. mars 2003 #8 Del Skrevet 11. mars 2003 Gutten er ni og får hverken se BB eller Cæsar. Det er ikke slik at jeg styrter frem og flekker av tv'n om han switcher og kommer over dette, eller plutselig kommer inn i rommet, men han får beskjed om å finne noe anna om han først skal se tv... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cicci Skrevet 11. mars 2003 #9 Del Skrevet 11. mars 2003 Vår 6-åring får IKKE se hverken hotel Cæsar eller BB, selv om det er mange i klassen hans som ser det. Synes ikke det er så veldig virkelighetsbringende jeg... Koser oss heller med en god bok i fellesskap - det er myyyyyyye kjekkere :D Derimot synes jeg det er synd at programmer som feks dette nye dyreprogrammet med Asgeir ikke sendes før 19.55 - hvorfor kunne ikke dette vært rett etter barne-tv? Ok, min mening i allefall. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå