Gjest Gjest_mamma_* Skrevet 7. juni 2007 #1 Skrevet 7. juni 2007 Jeg har hatt fødselspermisjon og fått feriepenger fra Nav. Men jeg får ikke beløpet til å stemme. Noen som kan hjelpe meg å se om jeg bør ta en telefon til NAV? Jeg har 100 % dekningsgrad og skal da få feriepenger for 12 uker, 60 dager. Dagsbeløpet jeg har fått fra Nav er 1175,- Dersom jeg ganger det med 60 dager får jeg 70500,- 10, 2 % av det blir 7191,- Men det beløpet jeg har fått fra Nav er bare 5273,- De skal jo ikke trekke skatt av feriepenger? Eller? Er det brutto eller netto inntekt de regner feriepenger av? 1175,- er brutto dagsbeløp hos meg. Netto dagsbeløp blir 752,-, men det stemmer heller ikke med feriepengene jeg har fått. Skjønner ingenting jeg...
Gjest Gjest Skrevet 7. juni 2007 #2 Skrevet 7. juni 2007 Ring og hør. Det høres feil ut. Dessuten skal du vel ha 12% hvis du har 5 ukers ferie.
Grooo Skrevet 10. juni 2007 #3 Skrevet 10. juni 2007 Vet om flere her som har fått for lite feriepenger fordi det var rot med utbetaling av foreldrepengene i starten. NAV startet da ikke å betale ut foreldrepener før etter noen uker, og derfor "forsvant" noen av de 12 ukene uten at det da var blitt regnet med som feriepengegrunnlag. Øh.. Klønete forklart, men foreldrepengene for de første ukene av permisjonen var altså tilbakebetalt etter at de 12 ukene var over, og derfor fikk damene ikke feriepenger av disse pengene.
Polly Ester Skrevet 14. juni 2007 #4 Skrevet 14. juni 2007 Stjeler litt av denne tråden og spør om noe av det samme, jeg: Får alle feriepenger fra NAV? Er det eneste kravet at man har hatt dagpenger året før?
Little sister Skrevet 14. juni 2007 #5 Skrevet 14. juni 2007 Man får vel ikke feriepenger av dagpenger. Hvis det var det du mente?
Polly Ester Skrevet 14. juni 2007 #6 Skrevet 14. juni 2007 Bare meg som ikke har klart å venne meg til at NAV er både tidligere AETAT og Trygdekontoret... ...og så ble jeg litt spørrende i forhold til feriepenger fra NAV da jeg hadde dagpenger i fjor... Så det var det jeg mente. Og jeg gjentar:
Rosalie Skrevet 14. juni 2007 #7 Skrevet 14. juni 2007 Man får feriepenger på dagpenger mottatt etter 1. juli i fjor. For da ble feriepengene på dagpenger innført igjen. Står for øvrig ekelt forklart på NAV's websider.
Polly Ester Skrevet 14. juni 2007 #8 Skrevet 14. juni 2007 Da var det ikke så dumt allikevel, det spørsmålet mitt da... Og nav.no er et greit sted å sjekke, ja... :bukke:
Gjest Gjest Skrevet 14. juni 2007 #9 Skrevet 14. juni 2007 Når det gjelder de som får penger fra NAV. Arbeidsledige med dagpenger får ingenting av feriepenger De som har Atføring får feriepenger
Frey Skrevet 14. juni 2007 #10 Skrevet 14. juni 2007 Når det gjelder de som får penger fra NAV. Arbeidsledige med dagpenger får ingenting av feriepenger De som har Atføring får feriepenger Motsatt. De som mottar attføring får ikke feriepenger. De som har mottatt dagpenger etter 1. juli i fjor får feriepenger av dette.
Gjest Gjest Skrevet 14. juni 2007 #11 Skrevet 14. juni 2007 Motsatt. De som mottar attføring får ikke feriepenger. De som har mottatt dagpenger etter 1. juli i fjor får feriepenger av dette. Hææ!??? Når ble dette bestemt? I fjor var det sånn som beskrevet i inlegget over deg.
Frey Skrevet 14. juni 2007 #12 Skrevet 14. juni 2007 Man har vel aldri fått feriepenger av attføringsstønad såvidt jeg vet, kun skattefri måned. Feriepenger av dagpenger ble som tidligere nevnt gjeninnført i fjor og gjelder de som har mottatt stønad etter 1. juli 2007.
Gjest Gjest Skrevet 14. juni 2007 #13 Skrevet 14. juni 2007 Man har vel aldri fått feriepenger av attføringsstønad såvidt jeg vet, kun skattefri måned. Feriepenger av dagpenger ble som tidligere nevnt gjeninnført i fjor og gjelder de som har mottatt stønad etter 1. juli 2007. Så dette med feriepenger for arbeidsledige trådde i kraft nå for 14 dager siden bare da? Dette med attføring og feriepenger blander jeg kanskje sammen med halv skatt
Frey Skrevet 14. juni 2007 #14 Skrevet 14. juni 2007 Beklager, det skulle være 1. juli 2006 (står forøvrig også på nav sine sider). De som mottar attføring betaler ingen skatt i juni eller juli (husker ikke helt hvilken måned) fordi de ikke får feriepenger.
Polly Ester Skrevet 15. juni 2007 #15 Skrevet 15. juni 2007 Jeg finner ikke ut av NAV sine sider på det der, jeg... jeg finner ikke noe om feriepenger i det hele tatt der, og når jeg søker kommer det ikke opp det med feriepenger for de som har fått dagpenger... Mulig jeg er blind, det er jeg sikkert, men kan noen fortelle meg når de pengene evt. kommer? (Jeg får ikke dagpenger nå, men jeg fikk det på høsten og vinteren i fjor)
Rosalie Skrevet 15. juni 2007 #16 Skrevet 15. juni 2007 Ferietillegg gis dersom du har mottatt dagpenger i mer enn åtte uker i løpet av kalenderåret. For 2006 starter opptjeningen av denne perioden fra og med 1. juli, og ferietillegget beregnes på grunnlag av dagpenger som utbetales fra dette tidspunkt. Tillegget utgjør 9,5 % av brutto dagpenger, og utbetales vanligvis i månedsskiftet januar/februar året etter opptjeningsåret. Dette gjelder selv om dagpengeperioden avsluttes tidligere. Sakset fra http://nav.no/page?id=728
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå