*Lillian* Skrevet 10. mars 2003 #1 Del Skrevet 10. mars 2003 Jeg tenkte jeg skulle høre om noen hadde noen tips nå, jeg... Jeg har liksom sett for meg mye selv, men jeg tenkte jeg skulle høre likevel. Det er sikkert vanskelig å se ut fra et bilde, men jeg prøver lell... Vi skal altså flytte snart. Hvis du går inn på denne linken så er det bilde av deler av stua der, og jeg vil gjerne ha tips på farge på gardiner i stuevinduene....... De som bor der nå har lilla, mennnne..... Vi skal ha svart sofa i oksehud, sånn hvis noen vil vite hva som passer til det. Noen tips på gardiner? Lillian Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 10. mars 2003 #2 Del Skrevet 10. mars 2003 *Hvisker* Følg med i tråden min om gardiner, så kan du stjele noen tips du også. Har samme problem.. Men utfra fargene i stua så kan du jo velge og vrake... heldiggrisen. Personlig hadde jeg valgt noen med litt farge på, ettersom dere skal ha svart sofa og ettersom fargene er lyse. Men så er jeg farge-avhengig også da... Ta utgangspunkt i puter, tepper og farge på tilstøtende rom, så henger det liksom litt sammen på en måte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lillian* Skrevet 10. mars 2003 Forfatter #3 Del Skrevet 10. mars 2003 *Hvisker* Følg med i tråden min om gardiner, så kan du stjele noen tips du også. Har samme problem.. Jada, frøken, jeg gjør det... Men jeg ville spørre for meg sjøl også... Men utfra fargene i stua så kan du jo velge og vrake... heldiggrisen. Personlig hadde jeg valgt noen med litt farge på, ettersom dere skal ha svart sofa og ettersom fargene er lyse. Men så er jeg farge-avhengig også da... Ja, jeg er forsåvidt enig med deg, men det kan ikke være for mørke farger, for gulvet er ganske mørkt så da blir det veldig mørk stue. Jeg tenkte på kanskje en sånn mellomting eller hva jeg skal si. Men jeg vet ikke riktig hvilken.. Ikke for lys, pga lyse vegger. Ikke for mørk, pga mørkt gulv... Sånn midt i mellom, men ikke sånn fargesprakende for det liker jeg ikke. Lillian Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 11. mars 2003 #4 Del Skrevet 11. mars 2003 Hei Lillian! Hva med gardiner i rødt? Det bør jo passe til både svart sofa og trehvite vegger. Hvis du synes det blir for mørkt med bare rødt, kan du velge noen med beige/lys bakgrunn og rødt mønster. Når du har ensfarget sofa og veggene var jo rolige, kan du velge mønster på gardinene. Det bør jo ikke bli kjempefargesprakende for det. Hilsen Lille meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Montezuma Skrevet 11. mars 2003 #5 Del Skrevet 11. mars 2003 Jeg har gått helt over til lyst og svalt - siden. Ville hatt noe lyst, ja, fordi det ser veldig mørkt ut der, med panel og greier. men du kan jo , som andre nevner, være litt gal med mønster, siden det andre er ensfarget. Men altså lyse toner. Hvis ikke du vil gjøre panelen lys, da, og være vill med gardinene etterpå?! (Det hadde jeg gjort...........) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Octavia Skrevet 12. mars 2003 #6 Del Skrevet 12. mars 2003 Har ikke tips til gardiner men ser at listene i taket er umalte. Sånn var det hos oss også når vi flyttet inn i huset vårt. Da vi pusset opp stua skiftet vi til profilerte lister som vi malte. I andre rom bare malte vi de enkle listene som var fra før. Det ble fint nok i de rommene hvor vi ikke skiftet lister - og det gjorde stor forskjell å få malt de. Vi ble kvitt det litt "hyttete" preget. Anbefaler deg å gjøre den jobben! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 12. mars 2003 #7 Del Skrevet 12. mars 2003 Jeg ville malt panelet i en lys farge. Jeg synes slik panel blir for mørkt, og det blir bare mørkere med tiden. Da står du mye friere i valg av gardiner og annet "husafyll". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 12. mars 2003 #8 Del Skrevet 12. mars 2003 Trenger ikke å male panelet for å få det lysere. Finn en panellakk eller lasur, så slipper du unna kvistlakk og pussing og sånt. Da kan man tilogmed få mørknet panel til å se nesten nytt ut! De har forresten kjempebillige gardiner på Kid nå.. 50% på store deler av sortementet. Godt utvalg hadde de også, men mest mønstrede gardiner da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 12. mars 2003 #9 Del Skrevet 12. mars 2003 Er klar over at de finnes midler for å bleke panelet. Mitt poeng var å få vekk hytte preget( burde presisert bedre). Vi har hjemme hos oss valgt å male stua i lys toscana, og har lysegule transparente gardiner med litt gull og grønt(Pastell) mønster. Vi måtte male lyst, da det bare er et vindu i stua og det på toppen av alt er nordvendt. Hos oss er det et problem at sofaen er mørk(marineblå innkjøpt av en ungkar... :oops: ) Den stjeler for mye oppmerksomhet. det ville hjulpet med mer fargesterke gardiner, men det tok mye av lyset. Så vi satser på å bytte sofa. Lykke til i ny leilighet i alle fall. :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jordbær Skrevet 12. mars 2003 #10 Del Skrevet 12. mars 2003 Din heldige lillian! Drømmestuen min jo! Lysmalt med mørk parkett på gulvet.... Jeg tror jeg ville satset på lyse farger på gardinene. Hvis du var ute etter sofa, er gråtoner pent sammen med hvitmalte vegger. Sort sofa blir nok også bra der:) *sukke* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå