Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

La oss si at du får høre om en person som har blitt bedratt av partneren sin. Etter mye fram og tilbake bestemmer han/hun seg for å bli i forholdet til tross for utroskapen.

Hva tenker du rundt dette temaet?Vitner det om styrke eller svakhet å bli hos noen etter at vedkommende har vært utro?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Styrke. At en er villig til å ta den store utfordringen det er å tilgi og greie å få forholdet på rett kjøl igjen vitner ikke om annet enn ren styrke i mine øyne - det skal mye sterk vilje til.

Men, jeg vil si at det vitner om styrke om man forlater partneren sin også, hvis man blir bedratt. Det er ikke enkelt det heller. Så begge deler kan være like sterkt.

Gjest Bellatrix
Skrevet
La oss si at du får høre om en person som har blitt bedratt av partneren sin. Etter mye fram og tilbake bestemmer han/hun seg for å bli i forholdet til tross for utroskapen.

Hva tenker du rundt dette temaet?Vitner det om styrke eller svakhet å bli hos noen etter at vedkommende har vært utro?

Det kommer an på hvor grov utroskapen har vært og grunnen til at hun blir.

Gjest Yoletta
Skrevet

Jeg synes det vitner om svakhet.

Og i mine øyne er utroskap helt utilgivelig uansett grunn!

Skrevet

Det komm rehelt an på motivene for å tilgi, så det kan jeg ikke vurdere med mindre jeg kjenner disse.

Gjest Gjest
Skrevet

Synes det vitner om svakhet. Med en skillsmisse fører det ofte med seg endring i økonomi, barnedeling (dersom det er barn). Hele livet blir snudd opp ned. Det letteste vil nok derfor være å overse utroskapet.

Gjest Miss Guided
Skrevet

Det tenker jeg ikke på en gang, om det er en styrke eller svakhet. Det får bli opp til den personen som er bedratt, det ligger mye der som vi andre aldri får vite.

Jeg tror ikke verden er så svart og hvitt som man vil ha det til, at man konsekvent kaster ut den personen som har vært utro. Og jeg mener man skal respektere at andre tar andre valg enn seg selv. Tror også at det kommer an på om det er noe som har skjedd en gang, eller om kjæresten er notorisk utro. Til og med forbrytere får en second chanse så hvorfor ikke ektefeller/kjærester.

Gjest Gjest
Skrevet

Både og.

Om det er redselen for å bli forlatt som er det avgjørende så synes jeg det å bli i et forhold med gjentatt utroskap og manglende respekt er svakt.

Men det å tilgi fordi begge oppriktig ønsker å fortsette livet sammen, når det er mye å bygge videre på, det synes jeg er sterkt. For det koster mye å tilgi.Mange ganger kan det enkleste valget være å gå....

Gjest Cosmic Girl
Skrevet
Det tenker jeg ikke på en gang, om det er en styrke eller svakhet. Det får bli opp til den personen som er bedratt, det ligger mye der som vi andre aldri får vite.

Veldig enig med Miss Guided. Tanken om vedkommende er "sterk" eller "svak" slår meg ikke. Og man hører jo stadig om venner og kjente som opplever utroskap.

Det er også som Eir sier, så mange forskjellige motiver for hvorfor man velger som man gjør.

Jeg ville oppfattet meg selv som naiv dersom jeg trodde jeg kunne sette en merkelapp på en situasjon uten å være i den selv. Uansett hvor mye man tror man vet om andres situasjoner, viser det seg alltid at det er mye mer man ikke vet.

Gjest Yoletta
Skrevet
Synes det vitner om svakhet. Med en skillsmisse fører det ofte med seg endring i økonomi, barnedeling (dersom det er barn). Hele livet blir snudd opp ned. Det letteste vil nok derfor være å overse utroskapet.

Da sier jeg bare værsågod å bli bedratt. Det er ikke "lov" å være så svak..Synes jeg da.

Gjest Gjest
Skrevet
Da sier jeg bare værsågod å bli bedratt. Det er ikke "lov" å være så svak..Synes jeg da.

Hva mener du med det?

Gjest Yoletta
Skrevet (endret)
Hva mener du med det?

Om min mann hadde vært utro, ville jeg ikke hatt noe mere med han å gjøre. Det hadde vitnet om null respekt for meg, og det hadde ikke jeg kunnet leve med.

Mere selvrespekt enn det skal man ha for seg selv, ikke finne seg i å bli bedratt. Ingen fortjener det.

Endret av Yoletta
Skrevet

Dette blir for generelt for meg til å svare på, hver situasjon er forskjellig.

Gjest Gjest
Skrevet
Om min mann hadde vært utro, ville jeg ikke hatt noe mere med han å gjøre. Det hadde vitnet om null respekt for meg, og det hadde ikke jeg kunnet leve med.

Mere selvrespekt enn det skal man ha for seg selv, ikke finne seg i å bli bedratt. Ingen fortjener det.

Det var mitt innlegg du svarte på, og da er vi helt enige. Har selv blitt bedratt, og alt i livet mitt hadde vært enklere om jeg hadde fortsatt forholdet, UNNTATT selvrespekten. :)

Gjest Chrizzy
Skrevet

Det går ikke ann å svare på, hver situasjon er forskjellig. I seg selv så er det vel både et tegn på styrke og svakhet, situasjonen bestemmer hvilken av de. :)

Gjest Gjest_Anonym_*
Skrevet
Det var mitt innlegg du svarte på, og da er vi helt enige. Har selv blitt bedratt, og alt i livet mitt hadde vært enklere om jeg hadde fortsatt forholdet, UNNTATT selvrespekten. :)

Og i mitt tilfelle hadde det enkleste vært å gå, men jeg valgte å bli for å prøve å redde ekteskapet.

Og selvrespekten min er det ingenting galt med! Jeg kan gå med hodet høyt hevet og si at jeg tok det rette valget FOR MEG!

Hver situasjon er unik, ingen kan si hva som er riktig ut i fra egne erfaringer.

Hvis en velger det mest bekvemme for en selv, da vil jeg si at det er et tegn på "svakhet", uansett om en går eller blir.

Men de som står på for å få orden på livet viser styrke, uansett om de går eller blir!

Gjest Gjest
Skrevet
Og i mitt tilfelle hadde det enkleste vært å gå, men jeg valgte å bli for å prøve å redde ekteskapet.

Og selvrespekten min er det ingenting galt med! Jeg kan gå med hodet høyt hevet og si at jeg tok det rette valget FOR MEG!

Hver situasjon er unik, ingen kan si hva som er riktig ut i fra egne erfaringer.

Hvis en velger det mest bekvemme for en selv, da vil jeg si at det er et tegn på "svakhet", uansett om en går eller blir.

Men de som står på for å få orden på livet viser styrke, uansett om de går eller blir!

Interessant hvorfor det enkleste hadde vært og gått? Ved å gå hadde hele livssituasjonen din endret seg. Mener det krever mer mot og styrke enn å forsette forholdet.

Gjest Gjest
Skrevet
Og i mitt tilfelle hadde det enkleste vært å gå, men jeg valgte å bli for å prøve å redde ekteskapet.Og selvrespekten min er det ingenting galt med! Jeg kan gå med hodet høyt hevet og si at jeg tok det rette valget FOR MEG!

For å være helt ærlig tror jeg ikke et sekund at dette vil være tilfelle. Jeg tror dette blir sagt for å dekke over at en er livredd for alle konsekvenene en skillsmisse vil føre med seg.

Skrevet

Dersom en bedratt person velger å bli i forholdet fordi vedkommende er redd for å bli alene, synes jeg dette er "svakt" (eller egentlig mest trist). Dersom den bedratte virkelig klarer å tilgi og vil satse videre, synes jeg dette virkelig er sterkt.

I likhet med andre her, synes jeg det varierer fra situasjon til situasjon.

Gjest synseren
Skrevet

Synes det vitner om styrke og bli i forholdet når h*n har vært utro. Det sier vel også litt om hvor glad h*n er i partneren sin.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...