Gjest Gjest Skrevet 7. juni 2007 #1 Skrevet 7. juni 2007 Jeg har bulimi og hatt det i mange år. Har kjøpt meg et blodsukker apparat pga. at jeg har vært plaget med litt lavt blodsukker (sånn generelt). Sliter med at jeg overspiser mye og kvitter meg med det etterpå (kaster opp). Etter jeg hadde kastet opp i går, målte jeg blodsukkeret mitt ca. 10-15 min etterpå. Det var på 2,5. Har målt en gang før etter jeg hadde kastet opp og da var det på 2,7. Dette skremmer meg veldig. Det må jo være farlig?? Jeg blir veldig dårlig etter jeg har kastet opp med svimmelhet, nervøsitet, hjertebank, kaldsvette, urolig.... Er ikke undervektig og får i meg mat på dagen til noenlunde normale måltider.
Arkana Skrevet 7. juni 2007 #2 Skrevet 7. juni 2007 Det høres uvanlig lavt ut for et normalt menneske. Jeg ville absolutt gått til legen. De symptomene du beskriver er jo også vanlige for lavt blodsukker/føling.
Gjest Gjest Skrevet 7. juni 2007 #3 Skrevet 7. juni 2007 Dette er jo kun etter at jeg har kastet opp. Vet jo det er vanlig med sånne svingninger når en først spiser masse kaloririk mat og sukker så vil jo blodsukkeret fyke til værs, så kvitter jeg meg med det da vil det vel falle ganske ned?! Men synes det er så skremmende at det blir så lavt....til vanlig ligger det på 4...litt over etter at jeg har spist vanlig, så det kommer aldri særlig høyt. fortalte det til legen, men han glemte det igjen så det ble ikke gjort noe...
wicci Skrevet 7. juni 2007 #4 Skrevet 7. juni 2007 Maten du har i magen har jo ingenting med blodsukkeret ditt å gjøre. Selvom du kaster opp vil ikke det gjøre noen forskjell. Du har unormalt lavt blodsukker og må gå til legen, får inderlig ikke håpe du har ødelagt deg selv med bulimien din, men normale mennesker får ikke sånne svingninger i BS. Jeg er ambulansearbeider, hadde jeg målt ditt BS til nedimot 2 og du følte deg dårlig, ville jeg gitt deg glukose(sukker) intravenøst. (rett i blodet)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå