Gå til innhold

Uheldig med mye te?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Er det uheldig å drikke mye te, og i så fall, hvor mye er for mye?

Nå i varmen har jeg begynt å lage iste, og siden det er så leskende drikker jeg lett en liter om dagen. Meningen var å lage det på infusion, men så i går oppdaget jeg at typen min har kjøpte feil og handlet inn svart te med fruktsmak i stedet. Og en liter med iste tilsvarer jo 4-5 kopper med te, og jeg drikker 1-2 kopper kaffe om dagen i tillegg. Er dette for mye koffein mon tro?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

4 - 5 kopper utgjør vel ikke noe spesielt høyt inntak, men problemet med te er at det, i likhet med kaffe, er vanndrivende. Nå er vel imidlertid faren for å bli livstruende dehydrert marginal i Norge både m.h.p. temperaturer og generell tilgang på væske, så jeg ville nok ha kost meg med isteen min med god samvittighet og heller passet på å drikke en del vann i tillegg.

Gjest Gjest
Skrevet

Fint! Da går jeg og trakter meg en ny kanne med te! :D

Skrevet

Vet ikke hvordan hun gjør det, men her koker vi bare en stor kanne te, har i masse isbiter og evt sukker/søtningsstoff. Enkelt og greit :)

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg koker opp en liter vann og lar 4-5 teposer med fruktte trakte i fem minutter. Så heller jeg over på ei flaske med kork (bare fordi den passer inn i kjøleskapet mye bedre enn tekanna mi :ler: ), heller på 4 teskjeer med sukker. Jeg lar flaska kjøle seg ned litt før jeg setter ned i kjøleskapet til neste dag.

Det tar litt legner tid og krever kanskje litt mer planlegging enn å bruke isbiter, men vi har så liten plass til isbitbrett i fryseren at jeg sparer de isbitene vi har til iskaffe og andre drikker. ;)

PS: Og så er det mye billigere enn kjøpe-isteer! :)

Skrevet

Noen teer som gir bedre iste enn andre??

Jeg har en sitron/lime te liggende, som jeg kan tenke meg egner seg godt som iste!

Skrevet

Noen som har smakt hvit te som iste? Det er ynglingsteen min.

Skrevet
Noen som har smakt hvit te som iste? Det er ynglingsteen min.

Har smakt det, men ikke laget det selv. Veldig godt var det iallefall :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...