Gå til innhold

Tilhører du en relgion

43 stemmer

1. 1. Hvilken relgion tilhører du

• Kristendom
      15
    • Islam
      1
    • Jødedom
      0
    • Hinduisme
      3
    • Budisme
      3
    • Satanist
      0
    • Agnostiker
      5
    • Humanetiker
      9
    • En annen relgion
      7

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Nedfall

Tilhører ingen religion, selv om noen raringer vil kalle ateisme akkurat det.

Er altså ateist..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvorfor det egentlig ?.

pga jeg hater tanken på å eksistere til evig tid. liker ikke å være bundet av religiøse lover. det er ikke bare bare å tenke "nå skal jeg slutte å tro på noe, nå skal jeg være ateist"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eugene Onegin
pga jeg hater tanken på å eksistere til evig tid. liker ikke å være bundet av religiøse lover. det er ikke bare bare å tenke "nå skal jeg slutte å tro på noe, nå skal jeg være ateist"

og tro på noe du hater. Ja dette er hvorfor jeg er ateist så slipper jeg alt dette tullet og løgnene som dere som tror tror på

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Gjest Gjest_Amy_*

Jeg kunne ikke stemme, da jeg ikke tilhører noen religion. Uten å nevne navn vil jeg si en del religioner, nærmere sagt fellesskapet provoserer meg. Det er tydelig hvilke folk som retter seg mot disse feltene. En diskusjon jeg kun tar opp face2face. Ikke lett for andre enn nøytrale å se...

Jeg tror ikke på en gud, jeg fokuserer på det som er her og nå. Hvis det finnes en gud har han tydeligvis forlatt oss for å la oss ødelegge oss selv. Jorden står i stor fare, og hverken mesias eller noen andre kommer. Menneskene står her alene, så slutt å falme i blinde og hjelp miljøet i stedet!

Derimot tror jeg det er ulike krefter og energier som er utenfor vår fatteevne. Hvilken oppgave de har eller har gjort aner jeg ikke men vi er ikke alene.

Jeg har troen på meg selv og mine venner. Jeg trenger ikke noe høyere å tro på for å føre hellige kriger eller brenne naboen for kjetteri.

Jeg klarer utmerket å leve et respektfult og anstendig liv uten velsignelse, bønn og bud.

Kalrer man å tro på seg selv og takle motgang på egenhånd.. Ja da......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jorden står i stor fare, og hverken mesias eller noen andre kommer. Menneskene står her alene, så slutt å falme i blinde og hjelp miljøet i stedet!

Ikke alle religioner inkluderer en frelser som skal komme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Amy_*
Ikke alle religioner inkluderer en frelser som skal komme.

Jeg er jo ikke helt løkrull, poenget var at de aller fleste religione har noe høyere å tro på, som liksom skal beskytte oss...

Jeg har personlig opplevd mye vondt og traumatisk. Hva som står bak om det så er skjebnen, ånder, guder, karma, har ingenting å si. Jeg har måttet taklet ting alene og har forstått at man ikke kan falme rundt å tro noen andre gidder å bry seg. Især ikke noe vi bare har hørt om, og aldri sett...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har personlig opplevd mye vondt og traumatisk. Hva som står bak om det så er skjebnen, ånder, guder, karma, har ingenting å si. Jeg har måttet taklet ting alene og har forstått at man ikke kan falme rundt å tro noen andre gidder å bry seg. Især ikke noe vi bare har hørt om, og aldri sett...!

Folk har forskjellige forutsetninger, og kommer frem til forskjellige konklusjoner og ulike livssyn. Du har kommet frem til det som er rett for deg, og andre har gjort det samme for seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nedfall
Jeg tror ikke på en gud, jeg fokuserer på det som er her og nå. Hvis det finnes en gud har han tydeligvis forlatt oss for å la oss ødelegge oss selv. Jorden står i stor fare, og hverken mesias eller noen andre kommer. Menneskene står her alene, så slutt å falme i blinde og hjelp miljøet i stedet!

Derimot tror jeg det er ulike krefter og energier som er utenfor vår fatteevne. Hvilken oppgave de har eller har gjort aner jeg ikke men vi er ikke alene.

Ok, først sier du at vi er alene, men så sier du at vi ikke er det likevel ?

Skjønner vel at du mener det ikke er noe vesen der ute, sånn sett er vi alene, men at det er en eller annen kraft isteden ? Er ikke det egentlig to sider av samme sak ?

Selv er jeg jo ateist da, og tror ikke på noen av delene.. Syns det er litt merkelig å ikke gå "all the way" når man har funnet ut at det ikke fins noe gudevesen ett eller annet sted..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 uker senere...

Annonse

Jeg er ateist så ingen av alternativene passet.

For meg var det også vanskelig å finne rett alternativ, men ikke fordi ingen passet. Heller fordi mer enn ett alternativ kunne passe. Jeg tilhører unitarismen og siden det er en judaisert kristendom dukket det opp to mulige alterntativer å krysse av for. Men jeg endte opp med å krysse av for kristendom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke troende.

men er imponert over de som kan tro. oppi hode mitt blir det bare ikke logisk

Her er en vits om nettopp dette (nei, den er ikke myntet på noen som helst. Kom bare på den akkurat nå.)

-Hr. pastor, jeg kan ikke tro på G-d.

-Såh, hvorfor ikke?

-Min forstand hindrere meg.

-Nåh, ikke annet. Det kan da ikke være så stor en hindring.

Blæh, ja, jeg vet. Det vitsen var blaut. Men det er noe i den som også er viktig å huske på, og det er at troen ikke nødvendigvis bare dreier seg om fornuft og forstand og logikk. Troen dreier seg like mye om hjertet, dvs. kjærlighet, det gode, de gode gjerninger. Og man kan selvsagt argumentere med at det er ulogisk å gjøre gode gjerninger mot de som vil deg vondt - at det er ulogisk å elske sine fiender - at det er ulogisk å låne ut noe uten å kreve tilbake, osv. Men det ... akkurat det er det troen handler om.

Akkurat som Amalie_85 er også jeg meget imponert over folk som tror med noe så ulogisk som hjertet.

Endret av Pastor Knut
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tilhører ingen religion, men tror på litt av hvert?

Tror på kraft i mennesker, planter, dyr, alt levende. Tror på læring som den største oppgave. Tror på reinkarnasjon. Tror på meditasjon. Tror på selvutvikling. Tror på kjærlighet og godhet. Tror på drømmer.

Så jeg kan ikke krysse av på noen, ei heller annet, siden jeg ikke tilhører noen religion, bare min egen oppfatning av livet og døden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...