Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Saint Tropez
Skrevet

Jeg er nettopp ferdig med 3 år på videregående. Nå har jeg generell studiekompetanse, men har lyst til å jobbe i år.

Har ingen erfaring med å jobbe i butikk, men det er der jeg vil jobbe.

Hvor mye tjener folk som jobber på Glitter, Hennes & Mauritz, Bik Bok og Vero Moda?

Og hva med Kiwi, Rema, Rimi, Meny?

Blomsterbutikker, skobutikker, butikker med pynte og gaveartikler?

Hvor mye ligger personalrabattene på?

Gjest gloria
Skrevet

Hvor mye du får betalt avhenger av hvilke tariffer den enkelte butikk/kjede arbeider ut i fra.

Personalrabatter varierer også veldig mye. Enkelte får varer til innkjøpspris, mens ansatte på H&M f.eks får 25% avslag om jeg husker rett. Jobber selv i Varner gruppen og får 40% avslag på alle butikkene som inngår i Varner gruppen.

Gjest Gjest
Skrevet

Hva er Varnergruppen?

Varer til innkjøpspris høres bra ut, vet du av butikker som har sånn ordning?

Gjest Gjest
Skrevet

Hun jeg kjenner som har jobbet på VM fikk 50% i personalrabatt. Da jeg jobbet i en annen kjedebutikk fikk jeg kun 15%.

Skrevet

Da jeg hadde sommerjobb på Meny for noen år siden, fikk vi 10% på alle varer, samt gratis lunsj (og frokost). Det var også muligheter for å få med brød hjem om man jobbet kveldsskiftet, da daggamle brød selger heller dårlig. Lønnen var latterlig lav. :ler:

Skrevet

varner gruppen er et konsern som er deleier av bik bok, dressmann, cubus, carlings, wow, urban, wearhouse.. og om man jobber i en av disse butikkene, får man dermed 40% avslag i de overnevnte butikkene. Kjempefint! :)

savner butikk-jobben jeg hadde litt...og de fantastiske fordelene med kortet..aaahhh'!

når det gjelder lønn så varierer det veldig.

Gjest gloria
Skrevet (endret)
Hva er Varnergruppen?

Varer til innkjøpspris høres bra ut, vet du av butikker som har sånn ordning?

Varner er -som en annen bruker nevnte- et konsern. Er man en del av konsernet får man tilgang på alle butikkene hun nevnte, samt et par andre butikker som også er i konsernet (Vivikies m.fl.)

www.varner.no

Er ikke HELT sikker, men mener å ha hørt at Vero Moda har varer til innkjøpspris, men det er jeg som sagt IKKE sikker på.

Endret av gloria
Skrevet

Jeg er butikksjef på Vero Moda... Vi har 50% personal rabatt, ikke innkjøpspris. :)

Gjest Gjest
Skrevet

Skulle egentlig bare mangle at man får rabatt så det suser i klesbutikker. Det er vel forventet at man ikke stiller i Cubus-klær hvis man jobber på Popin for eksempel..

Hvilke oppgaver har man når man jobber i klesbutikk? Ser ikke for meg at det er annet en kjedlig og at tida går tregt bak kassa.

• Liker 1
Skrevet

jeg har jobbet på meny, lønn fikk vi etter alder - jeg hadde vel 112 i timen når jeg var over 18 år, også fikk vi tilegg for "ubekvem arbeidstid"

offisielt fikk vi ingen rabatter. men det ble til at vi fikk mye billigere mat bl.a i ferskvaredisken..

Gjest Gjest
Skrevet
Skulle egentlig bare mangle at man får rabatt så det suser i klesbutikker. Det er vel forventet at man ikke stiller i Cubus-klær hvis man jobber på Popin for eksempel..

Hvilke oppgaver har man når man jobber i klesbutikk? Ser ikke for meg at det er annet en kjedlig og at tida går tregt bak kassa.

Å jobbe i klesbutikk innebærer mer enn å "bare" stå i kassa. I klesbutikken jeg jobber pakker vi ut varer, henger de på kleshengere, registrerer dem og teller dem, setter på alarm før de henges ut i butikken. Rydding og omgjøring i butikken er vanlige oppgaver i klesbutikker. I tillegg kommer renhold som støvsuging, mopping og støvtørking. Og masse annet forefallende.

Gjest gloria
Skrevet

Hvis du tror at dette innebærer å jobbe i en klesbutikk, så tror jeg du skal se deg om etter en annen jobb.

Gjest Vampyra
Skrevet

:ler:

Ja særlig!

Selvfølgelig, butikker som ligger på rolige steder med lite folk kan vel til tider bli noe kjedelig å jobbe i, men velger man en sentral butikk og kjeder seg gjør man en dårlig jobb ;) Det er alltid noe å gjøre!

Skrevet

Da jeg jobbet på Rimi, var butikken vrkelig generøs. Vi fikk gratis poser! :ler: Har også jobbet hos Mester Grønn, fikk da 10 %.

Skrevet

På f.eks Eb Games får man 10% avslag, så det varierr veldig fra butikk til butikk..

Gjest Saint Tropez
Skrevet

Jeg synes også man bør få endel avslag på klær ja, hvis det er sånn at man helst bør ha på seg klær som butikken selger!

Hva med Platekompaniet og andre cd-butikker? Personalrabatter og lønn? Og ikke minst butikker med pyntegjenstander, glass, serviser, lys, duker osv...

Skrevet
Da jeg jobbet på Rimi, var butikken vrkelig generøs. Vi fikk gratis poser! :ler: Har også jobbet hos Mester Grønn, fikk da 10 %.

Idag er det 20% hos Mester grønn....

Gjest Gjest_Lise_*
Skrevet
Jeg er butikksjef på Vero Moda... Vi har 50% personal rabatt, ikke innkjøpspris. :)

og ekstremt dårlig lønn..

jeg fikk 104 kr hos vero moda som 20 åring..nå har jeg 119 kr hos HM..

aldri mer til vero moda..utrolig dårlige lønnsvilkår og personalbehandling.

Skrevet

Jeg jobber på Ica, i ferskvaren. Ingen rabatter eller noe, ikke en gang lov til å snike til seg noe mat fra disken.

*se som om etter ny jobb*

Skrevet

Jeg jobber i en Coop- butikk. Vi har ikke personalrabatter utenom det som vi får gjennom Coop- kortet. Jobber man under 12 timer i uka (som meg) får man den samme rabatten som alle andre Coop- medlemmer. Jobber man mer, får man 1 eller 1.5 % mer. :tommel::ironi:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...