IsaCathrine Skrevet 6. juni 2007 #1 Skrevet 6. juni 2007 Macmail, koster den penger? Følger ikke den med iLife? Sammen med hjemmeside og andre ting. Trudde man fikk med det når man kjøpte datan jeg.. men begynner å få mistanke om at det er feil. Er Macmailen/iLife så bra at det er verdt å ha det?
Gjest itla Skrevet 6. juni 2007 #2 Skrevet 6. juni 2007 Litt usikker på hva du mener - @mac.com koster penger (tror jeg, ihvertfall, mulig det er størrelsesavhengig), mens application'en Mail.app følger med gratis. Men gmail er egentlig vel så greit, synes jeg... iLife-programmene fulgte med på min iBook (iPhoto, GarageBand, iTunes etc), men den er et par år gammel nå. Mulig de har endret på det. Du kan sikkert finne ut mer her. Ellers vil jeg anbefale deg å laste ned Quicksilver, som gjør det veldig mye enklere å åpne de programmene du har bruk for (ctrl+enter, og så kan du bare begynne å skrive navnet på applicationen du vil åpne). Kan også finne dokumenter etc hvis du indekserer denslags (ved hjelp av innstillinger i Quicksilver).
IsaCathrine Skrevet 6. juni 2007 Forfatter #3 Skrevet 6. juni 2007 Kanskje det er jeg som har misforstått hva iLive her.. hehe. For iTunes har jeg jo. Har akkurat fått meg gmail konto som jeg skal bruke. Og lastet ned Adium.
Gjest Tweek Skrevet 6. juni 2007 #4 Skrevet 6. juni 2007 Så gøøøøøøøy Ilife følger med, gjorde det da jeg kjøpte i høst :-D Men du kan jo spørre for sikkerhetsskyld. Det er er must vil jeg si å ha! Macmail koster penger ,men tror du kan få prøveversjon i en mnd. Hvor mye ram har du? Siden du har begynt med photoshop en god del er det lurt med litt extra. (det har jeg fått erfare ettersom macen har begynt å bli litt treg så er adobeprogrammene som er ramslukere trege.)
IsaCathrine Skrevet 7. juni 2007 Forfatter #5 Skrevet 7. juni 2007 (endret) Hva er det som inngår i iLife da? Kan jeg skru av den velkomstlyden? Og kan jeg gjøre sånn at jeg kan trykke på den greia jeg styrer pila med.. i stede for å trykke på "museknappen"? 1GB ram har jeg. Endret 7. juni 2007 av IsaCathrine
Gjest Tweek Skrevet 7. juni 2007 #6 Skrevet 7. juni 2007 DU har jo mer ram enn jeg jo Men jeg skal kjøpe mer! Så mye som mulig. I iflife består av iphoto, iweb, idvd, imovie hd og garageband. Itunes er med i dataen fra før. Du må nesten gå inn i systempanel å se om det går abb å skru av velkomstlyden. Jeg har den bare på jeg, gjøre ikke noe. Skrur omtrent aldri av dataen.
IsaCathrine Skrevet 7. juni 2007 Forfatter #7 Skrevet 7. juni 2007 Aha, men da har jeg misforstått litt hva iLife er da. Jeg har nok mer RAM ja, for jeg har en oppdatert versjon, har også 80 GB harddisk i stede for 60..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå