Gå til innhold

passer str 74-80 til et barn på 11-14 mnd?

Anbefalte innlegg

Gjest blå uinnlogget
Skrevet

Jeg fikk en kjempefin sommerkjole med en liten bukse til av ei god venninne til vesleblå. problemet er at det er str 74-80 og jeg lurer på om det kommer til å passe neste sommer. Neste sommer er hun 11-14 mnd gammel. Eller må jeg opp en størrelse til 86-90???

Noen med litt erfaring og litt større barn enn jeg har??

(må si med en gang at jeg ikke ønsker denne sommerkjolen denne sommeren, for jeg har så mye klær i små størrelser at vi får ikke brukt alt.)

Videoannonse
Annonse
Gjest gurimalla
Skrevet
Jeg fikk en kjempefin sommerkjole med en liten bukse til av ei god venninne til vesleblå. problemet er at det er str 74-80 og jeg lurer på om det kommer til å passe neste sommer. Neste sommer er hun 11-14 mnd gammel. Eller må jeg opp en størrelse til 86-90???

Noen med litt erfaring og litt større barn enn jeg har??

(må si med en gang at jeg ikke ønsker denne sommerkjolen denne sommeren, for jeg har så mye klær i små størrelser at vi får ikke brukt alt.)

Min 13 mnd jente bruker 74/80 (det meste er str 74). Hun har aldri vært stor, men det er ikke uvanlig at jenter er ca 74 cm når de er ett år.

Gjest Gjest_Siona_*
Skrevet

Det er veldig stor forskjell på barn, så det er ikke så lett å vite.

Min datter er ganske så stor. Hun veide rett under 4 kilo da hun ble født, og nå når hun er 4 mnd veider hun over 8 kilo, og bruker allerede størrelse 68/74...

En venninne av meg har en datter som veide i underkant av 3 kilo da hun ble født. Hun er nå 6 mnd, veier 6,5 kilo og bruker fremdeles størrelse 62...

Skrevet

Dette kommer helt an på barnet. Ene gutten min har fulgt "riktig" størrelse hele veien. Når han var 1 år brukte han str 80, når han var 2 år brukte han str 92. Mens andre gutten min som nylig fylte 2 år bruker str 86 (fortsatt litt for stort).

Skrevet

Det er så veldig individuelt, men tror nok det skal gå med 74-80 når hun er rundt året.. Datteren min har alltid vært ganske lita, hun er hvert øyeblikk 17 måneder og har fortsatt mye klær i str 80..

Skrevet

Snupp på 11 mnd bruker klær fra str 68 til 80 nå. Min erfaring er at mange kjoler passer veldig lenge. De blir bare litt kortere, men det gjør jo som regel ikke så mye.

Jeg tror du trygt kan kjøpe kjolen.

Skrevet

Minstegutten min er 22 mnd og han bruker 80 nå. Han er veldig liten da.

Skrevet

Jeg kan si ja på spørsmålet ditt, for min lille er rett over året nå og bruker 68/74. Men hun har også alltid vært liten og var under 3 kg da hun kom.

Om kjolen er av typen småbarnskjole (altså vid i fasongen) og ikke ser ut til å være trang i ermene, så tror jeg det går fin-fint.

Gjest Gjest
Skrevet

Min lille trille på snart 4 mnd bruker str 74 nå han :sjarmor:

Skrevet
Min lille trille på snart 4 mnd bruker str 74 nå han :sjarmor:

Det er mye mulig jeg tar feil nå altså, men jeg har inntrykk av at gutter gjerne er større enn jenter... Men det er selvfølgelig ikke en regel en unntak.

Skrevet (endret)

Min gutt på fem måneder bruker noen plagg i 74 nå og han er ikke større en normalen. Alikevel er det enormt stor forskjell på barn. I barselgruppa mi, hvor alle er jevngamle varierer svekta på barna fra 5 til 10 kg. Ganske stort spenn...

Endret av Caramba
Skrevet

Signerer røkla - det er så forkjell på barn at noe fasitsvar er vanskelig å gi.

Snuppa mi har "fulgt str" hele tiden. I fjor sommer var hun 15 mnd og brukte mest 80 - men også 86. (Men hun er ganske lang!)

Gjest kaffedama
Skrevet

Som andre allerede har sagt - hvis kjolen er vid nok i ermene og ganske bred er det jo ikke noe problem om den eventuelt er litt kort.

Sønnen min er 12 mnd nå og str 74 er nå for smått, 80 passer bra. Men han er øverst på høydekurva på percentilskjemaet, og gutter er jo gjennomsnittlig større enn jenter.

Skrevet

Det er stor forskjell på barn.

Gutten vår er 9mnd og bruker 86 i klær :)

Skrevet

Tusen takk for svar jenter.

Nei dette var ikke lett nei. Vesleblå har vel vært "normal" hittil tror jeg. Hun er nå snart to mnd og har begynt å bruke 62 som er ennå litt stort. Men det er jo ikke så lett å si hvordan hun er neste sommer.

Kjkolen er ganske vid, og det er strikk rundt armene. Det hører også med en liten bukse/shorts til å ha under og den virker også vid og har strikk i livet.

Kanskje jeg bare skal gå for kjolen og satse på at den passer (den er så søt)

Skrevet

Hvis du lar lappene sitte på kan du jo ev. gi den til noen andre neste år om du forstår at den blir for liten. Men jeg tror nok at den vil passe...

Propellen er øyeblikkelig ett år og bruker 80. Har brukt 74 fra rund februar, men nå har vi lagt bort alt i den størrelsen. Det hun har i 80 varierer fra litt stort til litt snaut. Har forresten to jakker i 74 som vi bruker fortsatt.

Og en kjole i 74 som jeg kjøpte før jul på salg fordi den var SÅ søt, har glemt å ta den fram og se om den passer..... Samme som din, nyyydelig sommerkjole og så hadde de bare 74 igjen.

• 2 uker senere...
Gjest gurimalla
Skrevet

Vi har forresten tatt i bruk en kjole vi fikk da hun ble født i fjor vår str 62, med søt bukse under.

Den er ikke trang, bare søt. Snuppa er nå 13 mnd og bruker vanligvis str 74.

Skrevet

Min datter er 7 1/2 mnd, hun er ikke spesielt stor siden hun er 6 uker prematur, men ganske lubben blitt. Var 8 kilo og 67 cm for en måned siden. Hun bruker 74-80 nå. Noen plagg i 68 passer fortsatt, noen i 74 er allerede litt trange, 80 er jevnt over i største laget.

Skrevet

Det kommer nok helt ann på hvor stor størrelsen er, mange variasjoner! Min gutt er 9 mnd og bruker 80-86!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...