Gå til innhold

Ferdigsydde gardiner?

Gjest Lea

Anbefalte innlegg

Vi skal kjøpe gardiner (endelig). Har vært og tittet litt i dag, men ga opp ganske fort. :(

Var litt slitne og orket ikke masse butikker etter jobb.

Vi vil helst kjøpe ferdigsydd, men det var dårlig utvalg der vi var. Symaskinen min er umulig og jeg orker bare ikke å sette i gang med 6 lengder.. :oops: .

Det vi er ute etter er enten ensfargede eller gardiner med enkelt mønster. Ikke noe dill og dall, men helt enkelt liksom.

Vi skal ha gardiner til 3 vinduer. Alle vinduene skal ha gardiner ned til gulvet. Vi skal ha gardinstenger i antikk messing e.l. med dekorkuler i endene. Har ikke kjøpt disse ennå, men vi har nesten bestemt oss.

Ønsker meg gardiner som går i rød/orange og evt. mønster må være i gult, grønt og /eller blått. De må være røffe.. gjerne i vevet kvalitet.

Noen som vet om butikker med godt utvalg av ferdigsydde gardiner?

Har IKEA fortsatt flere farger på gardinene sine? Orker ikke å dra dit på måfå...

Hva med Kid Interiør? Jysk? Princess?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjesta

Hei!

Jeg kjøpte meg ferdigsydde gardiner hos Kid Interiør tidligere i vinter. De var ensfarget offwhite, med litt mønster i. De fantes i flere lengder og flere bredder, og passer godt til det opphenget du nevner. De var sååå fine! :lol: Og billige var de også! Vet ikke hvordan utvalget er der pr idag, men at det er verdt en titt, det er jeg ikke i tvil om!

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje verd et besøk da... har aldri sett på gardiner der jeg.

Men takk for tipset! :D

Egentlig hater jeg å kjøpe gardiner og bruker mamma som ekspert på området. Men desverre kan hun ikke hjelpe meg denne gangen. Og det hadde jo vært litt fint med gardiner som hun IKKE har valgt for en gangs skyld :ler: . Ikke det at jeg tviler på hennes smak, den er upåklagelig, men jeg må bare hoppe i det.

Vi så på gardiner hos Ineriørland. Der syr de gratis akkurat nå, dersom man kjøper gardiner til minimum 100 kr/m. Bra tilbud, men de hadde ingenting som falt i smak. Masse prangende mønstre eller blanke, gull/sølv/kobberfargede gardiner. De var fine nok de altså.. men vi har så mange farger fra før og ingen passer sammen med det de hadde. :evil:

Men da går nok turen til Kid Interiør i morgen..

Og kom gjerne med flere tips.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo sjekke ut Hansen & Dysvik også. Jeg ble positivt overrasket da jeg var innom deres nye butikk i fjor (tror det var i Pilestredet 12) og oppdaget at de hadde skiftet stil. Vet ikke hvordan utvalget er nå, men den gang var det i hvert fall stort utvalg i ferdigsydde gardiner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var innom Hansen & Dysvik i dag jeg og ble skuffet! Greit utvalg i stoffer, men de ferdigsydde var stort sett helt lyse med store blomster på.

Kanskje vi skal prøve en annen avdeling, men jeg tviler på at det er så stor forskjell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte gardiner gjennom Ellos for noen år siden. Jada, hadde kun sett de i katalogen, så det kan jo være litt galskap. Men de var veldig rimelige, og det var vesentlig den gangen. Nåja, det er ikke akkurat helt uvesentlig nå heller da. :wink: Men de passet kjempefint inn de. Helt enkle i lin...Ikke noe "dill dall", og da tok jeg sjansen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har ikke tenkt på Ellos jeg.

Men her hos oss skjer mye på impuls. I går bestemt vi oss for å investre i gardiner og da skal det skje FORT! :ler:

Ellers er vel dette slike gardiner som jeg kunne tenkt meg da.. i lin e.l., billige (slik at jeg kan bytte dem ut ofte) og uten dill-dall.

Hva sambo kunne tenkt seg er en annen historie :o . Da skal de være helt motsatt av dette.. helst i glinsende stoff og en farge som kræsjer totalt med alt vi har :ler: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var innom Hansen & Dysvik i dag jeg og ble skuffet!

Da jeg var innom der i fjor, var det fordi det var lansering av deres nye stil og jeg hadde fått tilsendt en kupong på gratis Høie satin sengesett (gulroten lokket... :wink: ). Mulig det bare var et engangstilfelle at de hadde stort utvalg akkurat da, grunnet nylanseringen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er godt mulig at gardinene til H&D er både moderne og fine, men de passer ikke hos oss :cry: . Vi har en ganske tidløs stil. Er glad i ting som ikke går av moten og som kan kombineres.

Hvitt, pasteller og sånt går slett ikke til det vi har. Og store blomster er ikke akkurat noen vinner.. :blunke: .

Men man gir seg da ikke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Men Lea, dersom du har en tidløs stil er det ikke en idé å investere i litt dyrere gardiner som du kan ha lenge da?

Ble litt foundret over at du ikke fant noe på Interiørland. Der synes jeg det er mye fint som er litt mer moderne (ikke så kjerringaktig) enn det man finner hos Kid, Princess osv. (uten å fornærme de som handler der!!) :wink:

Gardingalleriet på Ammerud skal ha mye fint, men det er visst litt dyrere. Men de reklamerer stadig i Aften Aftenposten at de syr gratis hele lengder.

Hilsen Lille meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jysk (tidl. norsk sengetøylager) har også ferdigsydde, enkle og helt greie gardiner. Uten for mye stæsj som volanger og kapper og sånn (yæk!) men de har sikkert det også, poenget er at du kan velge noe annet.

Selv kjøper jeg kun ferdigsydde, og har fra både KID interiør, Jysk og IKEA.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som L@dy har jeg kjøpt mine gardiner på Ellos. De er i lin og er beige, men de hadde i flere andre forskjellige farger også. Jeg er veldig fornøyd med mine, selv om de kanskje kunne vært litt tykkere (blir nødt til å supplere med en persienne i vinduet ut mot veien for å 100% hindre innsyn.) Hvis du ikke allerede har gjort det vil jeg anbefale at du tar deg en tur inn på ellos.no og enten kikker der eller bestiller en katalog.

Jennifer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jepp, enig med gjest her. Åhlens har fine gardiner, men du tar deg garanter ikke noen bobtur til IKEA, der har de mye fint. Ellers kan jo du prøve deg på smart club.... :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men Lea, dersom du har en tidløs stil er det ikke en idé å investere i litt dyrere gardiner som du kan ha lenge da?

Ble litt foundret over at du ikke fant noe på Interiørland. Der synes jeg det er mye fint som er litt mer moderne (ikke så kjerringaktig) enn det man finner hos Kid, Princess osv. (uten å fornærme de som handler der!!)

Gardingalleriet på Ammerud skal ha mye fint, men det er visst litt dyrere. Men de reklamerer stadig i Aften Aftenposten at de syr gratis hele lengder.

Hilsen Lille meg

Vi har en tidløs stil og det er sånne ting som gardiner vi kan/vil variere. Vi skal ikke ha billige gardiner, men heller ikke for dyre. De vi fant på Interiørland var stort sett enten veldig moderne eller veldig gammeldagse. For mye glitter, mønster og stæsj. Fargene var heller ikke slik vi ønsket.

Mulig at jeg vil ha det litt kjerringaktig.. for vi skal ikke ha mote-gardiner.

Åhlens har jeg ikke tenkt på.

Takk for masse gode tips... blir noek en runde på meg i dag :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chica

Jeg kjøpte mine ferdigsydde gardinger på Domus Interiør. Vet ikke om dere har den butikken i Oslo? Hører til Coop-kjeden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gardiner på Princess vet jeg ikke noe om - men på Kid, IKEA og Jysk er det IKKE kjerringaktige gardiner - da hadde jeg nemlig ikke hatt dem... på Hansen & Dysvik derimot, var jeg innom forleden, de hadde veldig salg, jeg ville bruke penger - og fant et stretchlaken. Alt det andre var helt uinteressant - platsblondeduker og volanggardiner er ikke spesielt fresht synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Var ikke meningen å tråkke noen på tærne når jeg påsto at Kid Interiør osv. har kjerringaktige gardiner!!

Jeg er selv på jakt etter stuegardiner og har vært innom alle sammen. Men jeg vil ha gardiner som er klassiske, men litt moderne og med farger (uten beige bunn) og DA blir de fort kjerringaktige/voksen stil. Gardinene er fortsatt pene, men de passer bedre hos mamma enn hos meg! Men det er mulig at det bare er jeg som er kresen / vanskelig!! :wink:

Hilsen Lille meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner hva du mener - og det svarer jeg på. Jeg har moderne og fargerike gardiner som hadde vært altfor freshe hos mamma. Men smaken er som baken - og det kommer vel an på hva slags stil amn har forøvrig. Dessuten kan det hende de tar inn ulike varer i de ulike butikkene - hva vet jeg - men jeg kjenner meg i hvert fall ikke igjen i det du beskriver. Nå er det riktignok et par år siden jeg kjøpte gardiner - men likevel...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjøpt gardiner! Juuuhuu!

Det ble faktisk SVARTE gardiner :o med mønster i gult/gull som passer til veggen. Kjøpte et par puter som matcher til å ha i sofaen og det ser ut til å bli ganske bra. De hadde nemlig 50% på gardiner hos Kid og vi hadde råd til å ta en sjanse.. så får vi heller bytte dem ut en annen gang.

Vi betalte bare 180 kr pr lengde (210 cm) og det er jo like mye som fopr en meter med stoff det.. De har 30% rabatt på gardinstenger også, så vi fikk snappet med oss det også :ler: .

Sambo fikk egentlig bestemme da.. så nå har jeg noen å skylde på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...