Gå til innhold

Kaker som dessert?

Fremhevede innlegg

Skrevet
Jeg vil gjerne ha dessert etter en god middag, mens kake blir litt i meste laget.

Man bör nok velge en kake som passer som dessert. Marsipankake blir kanskje i tyngste laget. Jeg var i bryllup her om dagen da vi fikk bryllupskaken til dessert. Det var sjokoldamousse med appelsinsmak (bare et hint) et tynt lag med kakebunn og et "strök" med sjokolade rundt. Også var det noe greier til som frisket opp, noe baergreier tror jeg. Husker ikke helt... Det var supergodt i hvert fall! :spise:

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Tror kanskje jeg ville sett ann gjestene jeg, du vet selv best hva gjestene dine liker. Tror det vanskelig å si noe ut i fra hvilken alder osv gjestene er, hos oss er det den yngre garden som er mest ivrig på kakene, og de andre er forsåvidt glade i kaker de også, så vi satset på et stort kakebord med sjokoladefontene og frukt istedenfor dessert, Vi skal ha koldtbord så blir vel ikke helt det samme, men som sagt synes du skal høre litt med gjestene se hva de synes, ikke ringe rundt til alle selvsagt,men sjekke litt hva folk synes om ideen. Men til syvende og sist er det deres bryllup og hvis dere vil ha kake til dessert synes jeg dere skal ha det...

Skrevet

Takk for mange svar og flere gode argument både for og imot.. Og derfor er jeg ikke så mye klokere :murvegg:

Har heldigvis over et år igjen å bestemme meg på :ler:

Jeg vil gjerne ha både dessert og kake, men jeg vil ikke "avbryte" festen med at "nå skal vi sette oss ned og spise kaker"... Er der jeg sliter litt.. Og jeg vil ikke bare ha en kake (bryllupskaken) som dessert, jeg tenker i så fall:

forrett - middag - 30 min pause - kaker (fullt kakebord med frukt, is, kaker osv)

Lurte også litt på om kakene kan flyttes inn i festlokalet så folk kan spise så mye de orker ut over kvelden/natta..? Er det helt på jordet? Slipper å tenke på nattmat i så fall ;)

Gjest Gjest
Skrevet

Synes det høres veldig fornuftig ut å gjøre det slik.Har hørt om enkelt som da setter litt typiske desserter på kake bordet slik at de som absolutt vil ha det kan forsyne seg selv. tror ikke noen vil savne desserten hvis dere gjør det slik.

Skrevet

Vi har jo også desserter på kakebordet. Et kakebord skal bestå av 2/3 kaker og 1/3 desserter sa alltid min mormor. Om det blir så mange desserter vet jeg ikke, men det kommer en del desserter, selvsagt.

Vi har dog kakebordet en times tid etter middagen, og middagen er alså avsluttet av dessert likevel. Denne timen i midten (helst litt lenger enn en time, vi får se hvor lang tid middagen tar) er ikke "FESTEN" likevel, det er da man mingler, snakker med de andre, ser på gavene, pluss vår private fotosession (bruden med foreldre, brudgommen med forreldre, brudeparet med foreldre, brudeparet med faddere, brudeparet med forlovere, etc) Festen begynner etter kakene den, når bandet setter igang :)

Derved avbryter vi ikke festen med å si "nå skal vi spise kaker dere", men gir gjestene en pause mellom middag og kaker likevel.

Skrevet
Takk for mange svar og flere gode argument både for og imot.. Og derfor er jeg ikke så mye klokere :murvegg:

Har heldigvis over et år igjen å bestemme meg på :ler:

Jeg vil gjerne ha både dessert og kake, men jeg vil ikke "avbryte" festen med at "nå skal vi sette oss ned og spise kaker"... Er der jeg sliter litt.. Og jeg vil ikke bare ha en kake (bryllupskaken) som dessert, jeg tenker i så fall:

forrett - middag - 30 min pause - kaker (fullt kakebord med frukt, is, kaker osv)

Lurte også litt på om kakene kan flyttes inn i festlokalet så folk kan spise så mye de orker ut over kvelden/natta..? Er det helt på jordet? Slipper å tenke på nattmat i så fall ;)

Syns det höres ut som en fin plan du har jeg. Da får dere bare toastmaster eller den som holder takk-for-maten talen til å si at "desserten tar vi ved kakebordet når vi har fått litt mere plass i magen". Tror ikke du skal vere redd for at dere "avbryter" festen. Kakeskjaringa er noe alle vil ha med seg og gjerne tar bilder av etc. Når dere har fått spist kake og drukket kaffe åpner dere dansen med bryllupsvalsen (er i hvert fall det som er vanlig). Kakene kan bare få stå. Vet ikke hvordan dere hadde tenkt å gjöre det, men kanskje dere skal ta hele kakeseansen i festlokalet?

Skrevet
Syns det höres ut som en fin plan du har jeg. Da får dere bare toastmaster eller den som holder takk-for-maten talen til å si at "desserten tar vi ved kakebordet når vi har fått litt mere plass i magen". Tror ikke du skal vere redd for at dere "avbryter" festen. Kakeskjaringa er noe alle vil ha med seg og gjerne tar bilder av etc. Når dere har fått spist kake og drukket kaffe åpner dere dansen med bryllupsvalsen (er i hvert fall det som er vanlig). Kakene kan bare få stå. Vet ikke hvordan dere hadde tenkt å gjöre det, men kanskje dere skal ta hele kakeseansen i festlokalet?

Det hørtes supert ut :klappe:

Takk! :smilyblomst:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...