Gå til innhold

Kaker som dessert?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi hadde tenkt å ha treretters middag, det jeg lurer på er om det er dumt å ha kaffe og kaker som dessert istedet for å begynne med kaker igjen et par timer etter middagen?

Var nemlig ei jeg snakka med som gjorde det sånn i sitt bryllup, og hun anbefalte meg å gjøre det samme..

Hva mener dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Syns det hørtes lurt ut :klappe: Kan hende jeg stjeler den ideen din :sjenert:

Skrevet

Vi skal ha kaker som dessert, ser på det som litt bortkastet å ha både dessert og kaffe og kaker.

Skrevet

Tja, det varierer vel litt med hva som er vanlig runtomkring.

For oss hadde det vel vært relativt ikke-gjennomførbart. Ettesom vi har et ekte summørsk kakebord, med masse kaker. Det er umulig å verdsette et slikt rett etter middagen, da er man jo mett da. Dessert er bare... dessert. En liten greie for å avslutte middagen. Kakebordet... det er et lite måltid i seg selv det.

Om vi har kake som dessert, så er det jo bare et liiiite kakestykke hver vil spise da. Men vi har jo minst 1/3 kake pr gjest, de må få et par timer på seg til å fordøye middagen før de er klar for kakebordet...

Men jeg har vært i bryllup der det vare var ei kake, bryllupskaka, det er jo annerledes...

Skrevet

Vi kjører kakebordet som dessert med kaffe avec til. Vi valgte dette pga tidsplan (starter middagen kl seks, hvis dessert og opperom ville ikke kakene kunne bli servert før kl 22-23). Bonusen er at vi sparer 6 000,- på det også :)

Skrevet

Vi har også droppet dessert, og skal ha kakebordet relativt rett etter middagen, så snart kaffegjestene har kommet. Da blir ikke middagen så lang, og kaffegjestene får komme tidligst mulig. Synes også det kan bli litt vel mye med begge deler. Det er jo grenser for hvor mye man klarer å stappe i seg... :)

Skrevet

Vi dropper på en måte hele desserten, vi (skal ha koldtbord), og har kaffe og kaker en stund etter middagen. Tror det blir bra.

Gjest Gjest
Skrevet
Vi hadde tenkt å ha treretters middag, det jeg lurer på er om det er dumt å ha kaffe og kaker som dessert istedet for å begynne med kaker igjen et par timer etter middagen?

Var nemlig ei jeg snakka med som gjorde det sånn i sitt bryllup, og hun anbefalte meg å gjøre det samme..

Hva mener dere?

Synes det var en god ide. Blir jo fort alt for mye mat i bryllup uansett.

Skrevet

Jeg syntes det hørtes lurt ut - man blir jo altfor mett i bryllup og klarer ikke å nyte kakene etter en treretter!

Men det kan også være en ide å ha ost til dessert, om man ønsker full treretter. Da sparer man søthunger til kakene. :sikle:

Gjest Gjest
Skrevet
Men det kan også være en ide å ha ost til dessert, om man ønsker full treretter. Da sparer man søthunger til kakene. :sikle:

Eller litt lett frukt, slik at man ikke blir så tung i magen

Skrevet
Vi skal ha kaker som dessert, ser på det som litt bortkastet å ha både dessert og kaffe og kaker.

Som gjest hadde jeg nok blitt litt... eh... skuffet... :sjenert:

Tja, det varierer vel litt med hva som er vanlig runtomkring.

For oss hadde det vel vært relativt ikke-gjennomførbart. Ettesom vi har et ekte summørsk kakebord, med masse kaker. Det er umulig å verdsette et slikt rett etter middagen, da er man jo mett da. Dessert er bare... dessert. En liten greie for å avslutte middagen. Kakebordet... det er et lite måltid i seg selv det.

Enig med deg... ;)

Skrevet

Syntes det hørtes lurt ut!

Men vi skal bare ha bryllupskake i vårt bryllup + max noe "småtterier" ved siden av (utenlandsbryllup), så jeg vil ha dessert i mitt bryllup! Er forøvrig skikkelig søtmomser også da...

Skrevet
Syntes det hørtes lurt ut!

Men vi skal bare ha bryllupskake i vårt bryllup + max noe "småtterier" ved siden av (utenlandsbryllup), så jeg vil ha dessert i mitt bryllup! Er forøvrig skikkelig søtmomser også da...

Endelig, noen som ikke skal ha 300 kaker!! Vi skal ha bryllupskake og kransekake + dessert da.

Gjestene består av 70 % venner, har små familier, så det er bare tull av oss å ha masse kaker, folk på vår alder setter seg ikke til og spiser kaker...

Skrevet

Nå giftet jo vi oss i utlandet og avsluttet middag/fest kl 23 -men vi hadde bare bryllupskake. Den ble servert sammen m desserten....

Gjest -eline-
Skrevet
Endelig, noen som ikke skal ha 300 kaker!! Vi skal ha bryllupskake og kransekake + dessert da.

Gjestene består av 70 % venner, har små familier, så det er bare tull av oss å ha masse kaker, folk på vår alder setter seg ikke til og spiser kaker...

Godt nok at din vennekrets ikke spiser så mye kaker, men i min vennekrets så går det godt med kake de gangene vi har selskap (bursdager, bryllup etc). :)

Skrevet

Jeg tror vi kommer til å gå for bryllupskaka med is til dessert. Da vil den bli servert ved bordet som ved en vanlig dessert.

Skrevet
Godt nok at din vennekrets ikke spiser så mye kaker, men i min vennekrets så går det godt med kake de gangene vi har selskap (bursdager, bryllup etc). :)

I min (snart) mann sitt 30 års lag nylig var det kaker, og jeg tror ikke halvparten engang forsynte seg med kaker, og da var det ikke dessert etter middagen..

Dessuten har vi ikke lyst på å ha svært kakebord helt enkelt... :)

Gjest Kakemons
Skrevet

Jeg må innrømme at jeg hadde blitt ganske skuffet om den eneste kaka jeg fikk i et bryllup var et stykke som dessert ...

Om man noen timer etter en 3-retters middag er for mett til å orke kake ... Ja, da har man enten veldig dårlig appetitt eller 3-retteren var dårlig balansert (man skal jo ikke bli overdådig mett etter en 3-, 5- eller for den saks skyld 7-retters middag).

Skrevet

Vi hadde bryllupskaken som dessert i vårt bryllup for 3 år siden, og det fungerte utmerket. Kaken var i 7 etg, med mørk sjokolade og ulikt fyll i alle. En typisk desertkake :)

Vi syntes det var helt unødvendig med både dessert OG bryllupskake. Kakebord er ikke helt vår stil heller, så denne løsningen var perfekt for oss.

Har fått mange positive tilbakemeldinger fra gjestene på at dette var en veldig god måte å gjøre det på.

Gjest =tentacle=
Skrevet

Jeg vil gjerne ha dessert etter en god middag, mens kake blir litt i meste laget.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...