Amalie_85 Skrevet 6. juni 2007 #1 Skrevet 6. juni 2007 Jeg satte meg ned på sofaen etter en lang dag, slengte bena oppi sofaen og, ser en liten svart prikk og tenker uff da litt skitten, prøver å børste vekk med den ene foten, men går ikke vekk så jeg tar neglene og tar det vekk, da fikk jeg jo sett på det og jeg lurer på om det var en flått. Og når har jeg en liten rød prikk der Og jeg blir redd Hvor farlig er flått? Har hørt at man skal være forsiktig når man fjerner dem fordi hodet kan bli igjen? AAAAaa ekkelt. Noen kom med noen trøstende ord nå. Klarer ikke sånne kryp
iss Skrevet 6. juni 2007 #2 Skrevet 6. juni 2007 Slapp av Jeg har flere flåttbitt hvert år fordi det er fryktelig mye flått der jeg kommer fra. Det er IKKE farlig med den røde prikken du har fått. De sier også at det ikke er farlig dersom det sitter noe igjen i bittet. Det du må passe på er at det ikke kommer en rød ring rundt bittet om noen dager. Det kommer til å klø som ett myggestikk, det er helt normalt. Det er dersom den røde ringen kommer at du må til lege for å få antibiotika. Da er det Borrelia-smitte som du må ha behandling for... Som sagt, jeg har flere flåttbitt hvert år og fjerner minimum 3 flått fra katten hver dag.. Jeg har fått antibiotika en gang i mitt liv...
Amalie_85 Skrevet 6. juni 2007 Forfatter #3 Skrevet 6. juni 2007 *puste ut* kan jeg se om det er noe igjen? for visst jeg kan det er det ikke det. er masse flått her og, har bare aldri fått det får passe på den lille røde prikken
Amalie_85 Skrevet 7. juni 2007 Forfatter #4 Skrevet 7. juni 2007 I dag og bare en liten rød prikk med litt hvot rundt, altså huden blir lys, ser ut som et mygg stikk nesten jo
blomster Skrevet 7. juni 2007 #5 Skrevet 7. juni 2007 I dag og bare en liten rød prikk med litt hvot rundt, altså huden blir lys, ser ut som et mygg stikk nesten jo Hei Du må være oppmerksom på at denne ringen kan komme opp til tre uker etter bittet. Jeg hadde også en liten prikk i tre uker, så plutselig este det seg ut ring på 10 ganger 10 cm. rundt bittet. Jeg ble satt på antibiotikakur med en gang, jeg skjønte fort at jeg hadde fått en Borellia infeksjon. Fikk legetime samme dag. Blodprøven som ble tatt hos legen den dagen, viste det samme. (fikk svar etter noen dager) Jeg har ikke hatt noen problemer av noen slag i ettertid. Bare vær på vakt de neste ukene.
Amalie_85 Skrevet 7. juni 2007 Forfatter #6 Skrevet 7. juni 2007 aaaaaaaa blir helt redd jeg nå Så har jeg hatt akutte magesmerter i hele dag, så blir jeg enda mer syk bare av å tenke på det! Enda bare en liten prikk. Blir helt uvel jeg!
Maryell Skrevet 7. juni 2007 #7 Skrevet 7. juni 2007 Huff, flått er ekle skapninger! Tror ikke du skal bekymre deg for mye.. du har nok maks uflaks hvis du får borrelia. Tror det ordner seg jeg!
Amalie_85 Skrevet 7. juni 2007 Forfatter #8 Skrevet 7. juni 2007 Takk takk tror nok det ordner seg jeg og, tror jeg blir litt syk bare med tanken jeg, for jeg liker virkerlig ikke sånne kryp, og har aldri sett en heller før! usj
lillesky Skrevet 8. juni 2007 #9 Skrevet 8. juni 2007 Hvis du er veldig bekymret, kan du gå til lege, ta blodprøve og sjekke om du er smittet.
Amalie_85 Skrevet 8. juni 2007 Forfatter #10 Skrevet 8. juni 2007 Hvis du er veldig bekymret, kan du gå til lege, ta blodprøve og sjekke om du er smittet. Jeg tror det går bra I dag er alt fint, og det er bare en mini liten rød prikk der den beit! men følger med like vel Bare jeg som blir hysterisk på sånne ting
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå