iss Skrevet 6. juni 2007 #1 Skrevet 6. juni 2007 Jeg vet at barn skal ligge på ryggen og sove pga krybbedød.. Nå er det slik at jenta vår har mye luft i magen, og vi har funnet ut at hun får ut masse luft ved å ligge på magen + at jeg får i meg fenikkel. Virker som hun trives med å ligge på magen, hun sovner raskt. Jeg ønsker ikke snu henne fordi det kommer ut mye luft mens hun sover. Hun klynker og gråter og vrir seg litt, så kommer det luft. Dette er snakk om på dagtid mens jeg er rundt henne og sjekker henne med jevnlige mellomrom. Skal jeg la henne fortsette og sove på magen på dagen eller skal jeg snu henne når hun sovner???
Siam Skrevet 6. juni 2007 #2 Skrevet 6. juni 2007 Jeg vet at barn skal ligge på ryggen og sove pga krybbedød.. Nå er det slik at jenta vår har mye luft i magen, og vi har funnet ut at hun får ut masse luft ved å ligge på magen + at jeg får i meg fenikkel. Virker som hun trives med å ligge på magen, hun sovner raskt. Jeg ønsker ikke snu henne fordi det kommer ut mye luft mens hun sover. Hun klynker og gråter og vrir seg litt, så kommer det luft. Dette er snakk om på dagtid mens jeg er rundt henne og sjekker henne med jevnlige mellomrom. Skal jeg la henne fortsette og sove på magen på dagen eller skal jeg snu henne når hun sovner??? Jeg har hørt av helsesøster at det går fint at de sover på magen så lenge man følger med.
Gjest Gjest Skrevet 7. juni 2007 #4 Skrevet 7. juni 2007 Jeg hadde ikke tatt sjansen. Skal følge veldig godt med hvis man skal merke at noe er galt fort nok.
Grooo Skrevet 7. juni 2007 #5 Skrevet 7. juni 2007 Da venner jo baby seg til å sove på magen, og vil gjerne det mer og mer hele tiden...
Donpedro Skrevet 7. juni 2007 #6 Skrevet 7. juni 2007 Da venner jo baby seg til å sove på magen, og vil gjerne det mer og mer hele tiden... Har ikke skjedd her i huset. Enda han er prematur, så han sov masse på magen de første 5 ukene. 1
Cathie Skrevet 7. juni 2007 #7 Skrevet 7. juni 2007 Jeg fikk høre at så lenge jeg fulgte med og sjekket opp så kunne han sove på magen på dagen. Men hvis du merker at hun blir vanskelig å legge på ryggen på kvelden så tror jeg at jeg kanskje ville revurdert det!
Totalya Skrevet 7. juni 2007 #8 Skrevet 7. juni 2007 Jeg er også av den oppfatning at barn har lett for å legge seg til vaner når det gjelder soving, så jeg ville ikke latt henne sove på magen uansett.
iss Skrevet 6. juli 2007 Forfatter #9 Skrevet 6. juli 2007 Hva med når det virker som de "trenger" å sove på magen?? Stort sett har vi ingen problemer med soving og legging. Hun kan sovne av seg selv og koser seg med sutten og kluten. Men det hender at ingenting "roer" henne. Hun er overtrøtt og sovner ikke dypt nok, hverken i vogna eller ved byssing. Det skjedde nettopp i stad igjen. Hun var urolig og sov bare lett og korte lurer. Like trøtt når hun våknet. Så la jeg henne på magen, for hun skrek så veldig og jeg var opptatt med og pumpe. Tenkte det ville roe henne. Nå har hun sovet i litt over to timer. Virker som det var det hun trengte. Det samme skjer på morningene sånn i 7-8 tiden. Da er det ingenting annet enn å ligge på mage som roer henne. Hun sovner innen det har gått 5 sekunder, selv om hun har vært urolig lenge. Men jeg vil jo ikke gi henne en vane. Men samtidig sover hun mest på ryggen :klø:
ToveM Skrevet 6. juli 2007 #10 Skrevet 6. juli 2007 La henne sove på magen under oppsyn på dagtid, evt kan du snu henne rundt på ryggen når hun er sovnet, hvis hun ikke våkner av det da.
iss Skrevet 6. juli 2007 Forfatter #11 Skrevet 6. juli 2007 Det er det hun gjør, våkner når jeg snur henne. Har prøvd det på morningen...
Mrs N Skrevet 6. juli 2007 #12 Skrevet 6. juli 2007 Lar du henne få sove en stund før du prøver å snu henne? Her må jeg vente minst 5 minutter før jeg kan flytte han ellers våkner han bare. Og jeg kan ikke se noe problem med å la henne sove på magen hvis det hjelper henne. Noen babyer foretrekker rett og slett å sove på magen
Leanne Skrevet 9. juli 2007 #13 Skrevet 9. juli 2007 hvis hun sliter med mye luft kan jeg anbefalle deg å kjøpe en vippestol med vibrering f.eks http://www.fisher-price.com/fp.aspx?st=820...&selcat=bgb sønnen vår hadde masse luft i magen de første ukene, men satte jeg han i vippestolen og slo på vibreringen som kom luften ut i løpet av noen minutter og han roet seg ned igjen... Så la vi han til å sove på ryggen..
Gjest Gjest Skrevet 10. juli 2007 #14 Skrevet 10. juli 2007 Hadde i første omgang lagt henne på magen oppå meg når jeg eller pappen alikevel lå og sløvet forrant tv-en eller leste en bok. Blir på magen, men ikke i en seng, så forhåpentligvis blir det ikke så lett å få inn en uvane med å sove på magen i sengen.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå