gattissima Skrevet 6. juni 2007 #1 Skrevet 6. juni 2007 Så Nigellas kjøkken på Nrk i går eller i forgårs. Noterte ingenting, fordi jeg trodde oppskriftene lå på nettsiden til NRK - men det gjorde den ikke. Det var en langpanne med kylling, italienske pølser (salsicce) hvitløksolje og salvie. Blant annet. Noen som har oppskriften? Det så vannvittig godt ut!
Titta Skrevet 6. juni 2007 #2 Skrevet 6. juni 2007 En venninne av meg undersøkte dette faktisk for ikke så lenge siden. Hun tok kontakt med BBC (eller hvem nå det er som lager programmene), og fikk vite at de aller fleste oppskriftene skal ligge på hjemmesiden hennes. www.nigella.com
gattissima Skrevet 6. juni 2007 Forfatter #3 Skrevet 6. juni 2007 En venninne av meg undersøkte dette faktisk for ikke så lenge siden. Hun tok kontakt med BBC (eller hvem nå det er som lager programmene), og fikk vite at de aller fleste oppskriftene skal ligge på hjemmesiden hennes. www.nigella.com Takk! Og - jeg fant den der! Eneste er at den inneholder ikke noe hvitløkolje, jeg mener å huske at det var hvitløkolje med. Men pytt sann, det er sikkert jeg som husker feil. Her er den forresten, hvis andre vil prøve: http://nigella.com/recipes/recipe.asp?article=364
Gjest itla Skrevet 6. juni 2007 #4 Skrevet 6. juni 2007 Det er ofte noen små forskjeller mellom hva hun sier i programmene og hva som står i oppskriftene, så det kan sikkert stemme med hvitløksoljen...
Mandel Skrevet 7. juni 2007 #5 Skrevet 7. juni 2007 Du husker nok ikke feil angående hvitløksoljen, nei. Hun brukte samme mengde hvitløksolje som oljemengden i linken du fant. Hun sa også at man kunne bruke vanlig olje og tilsette 3 hvitløksfedd i marinaden hvis man ikke hadde hvitløksolje.
onyx Skrevet 10. juni 2007 #6 Skrevet 10. juni 2007 Jeg skal faktisk prøve denne idag. Pga endringer i menyen har kyllingen ligget 2 dager i marinade.... namme! Gleder meg til middag!
gattissima Skrevet 11. juni 2007 Forfatter #7 Skrevet 11. juni 2007 Jeg skal faktisk prøve denne idag. Pga endringer i menyen har kyllingen ligget 2 dager i marinade.... namme! Gleder meg til middag! Jeg prøvde oppskriften i går. Veldig, veldig godt! Brukte ordentlig Stangekylling og ferske italienske pølser. Smakte det bra hos deg også?
onyx Skrevet 11. juni 2007 #8 Skrevet 11. juni 2007 Var helt utmerket. Kjøpte økologisk kylling og rå pølser som fikk marinere sammen med kylingen. Ble nydelig smak av 2 dagers marinering, det er sikkert. I tillegg hadde jeg gulrot, fennikel og paprika sammen med alt det andre i formen under steking, og hjemmelaget hvitløkpotetmos (med en dæsj trøffelolje) til. Jeg laget også saus av sjyen, bare jevnet med litt maisenna og smakte til med krydder. Jeg prøvde oppskriften i går. Veldig, veldig godt! Brukte ordentlig Stangekylling og ferske italienske pølser. Smakte det bra hos deg også?
Gjest oops Skrevet 20. juni 2008 #9 Skrevet 20. juni 2008 Hei,hvem så idag Nigellas kjøkken på NRK2? Jeg vil gjerne ha oppskrift av muffins med melis på.Kan noen skrive det? Vær så snill.
Gjest Emera Skrevet 20. juni 2008 #10 Skrevet 20. juni 2008 Hei,hvem så idag Nigellas kjøkken på NRK2? Jeg vil gjerne ha oppskrift av muffins med melis på.Kan noen skrive det? Vær så snill. Var det de hun lager her: http://www.youtube.com/watch?v=eOu01Zzl3aw
Gjest Gjest_Kleo_* Skrevet 24. juni 2008 #11 Skrevet 24. juni 2008 Jeg trodde også at oppskriften lå på nettet, men det var ikke tilfelle. Noen som har skrevet ned oppskriften på sjokoladekaen hun laget i små former, den var hard på toppen,men under var den "klissete"sjokolademasse, suffleaktig er kanskje ordet. anyone??
Gjest Gjest_Windy_* Skrevet 24. juni 2008 #13 Skrevet 24. juni 2008 Jeg har tatt opp noen av Nigellas programmer på video for å lære engelsk. Hun har nemlig en veldig fin engelsk. I tillegg får jeg inspirasjon til matlaging med på kjøpet. Jeg tok faktisk opp programmet med muffinsene, så her kommer oppskriften: MUFFINS MED SUKKERBLOMSTER 125 g smør 125 g sukker 125 g mel 4 egg 1 ts bakepulver 1/2 ts natron 2 ts vaniljesukker 2 ss melk Stekes på 200 grader Celsius i 20-25 minutter. Alt unntatt melken røres godt sammen. Under røringen tilsettes melken. Legges i 12 muffinsformer, en skje i hver, og stekes. Glasur: 350 g melis 2 eggehviter 1 presset sitron Melis og eggehviter røres i mixmaster i 5 minutter, så tilsettes sitronsaft og det røres i 2 minutter til. Bre glasuren over kakene, og legg en sukkerblomst på toppen tilslutt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå