Gå til innhold

Hvordan?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan gjør dere når dere skal finne brudebukett, blomster når det gjelder at det skal passe inn med kjolen? De har sikkert peiling i butikken altså. Må jeg ta med bilde kanskje?

Ellers, når bør jeg ta kontakt der jeg leier kjolen for å få den sydd til meg? Tror de sa tre fire uker. Er det tidsnok å ordne slør og tiara og sånt da? Dersom det er noen som skal gifte seg 2.08.03, hvor langt er dere kommet i planleggingen?

Mange spørsmål her. Har ikke så mye erfaring med dette her altså.. :oops:

Videoannonse
Annonse
Gjest christinamor
Skrevet

Hei!

Jeg tok med bilde av kjolen til blomsterbutikken, og jeg fikk se på et album med takkekort av tidligere bruder - samt en bukett som skulle leveres ut samme dag (dette var en lørdag), og jeg kopierte denne siste.

KJolen hadde jeg fått lagt opp i god tid før bryllupet, slør og tiara vil jeg også råde deg til å skaffe i god tid, det kan fort bli utplukket i salongene. Jeg lånte sølr av en venninne, og mamma fant en enkel og pen tiara/bøyle i et parfymeri - mye billigere enn i brudesalongene!

Lykke til! :D

Skrevet

Jeg hadde gjort meg opp klare tanker på hvordan jeg bukett jeg kunne tenke meg....

Men....nå har vi funnet ut at kjæresten min skal ordne med dette - og jeg angrer ikke et sekund. Det er veldig hyggelig at han har noe som er "hemmelig". Noe som er hans greie..

Slik som jeg har kjolen. :wink:

Det vi har gjort er at jeg har tatt bilde av meg selv i kjolen. Lagt bildene i en lukket konvolutt og gitt de til han.

Han har tatt de med til blomsterhandleren. De så på bildene og spurte hvordan ønsker han hadde og kommer da så vidt jeg vet til å tilpasse det litt til kjolen.

Jeg har stor tro på at det blir bra i hvertfall!! :D

Gjest Helenius
Skrevet

Hei Olaug!

Jeg har heller ikke så mye erfaring med å gifte meg, og det har jeg heller ikke tenkt å få - jeg skal jo bare gifte meg en eneste gang i livet! 16. august er dagen - altså to uker etter deg. Vi har gjort følgende:

* fått forlovelsesringer (dem bestilte vi to dager etter at kjæresten min fridde!)

* bestilt kirke og prest

* reservert lokaler (som ordner mat)

* bestilt kjole og kjøpt slør og sko

* Begynt å sette opp gjesteliste

* Spurt forlovere

* begynt å bearbeide pappa til å låne bort bilen sin

* fått en venninne til å ta brudebildene

* laget en fin bok der vi skriver inn ting og tang, utklipp etc.

Tror det var det...

Men jeg lurer på det samme som deg om blomstene/buketten... Jeg vil at min kjære skal bestille den. Jeg har forstått at det kan være lurt å bestille slikt i god tid, så å reservere kan vi vel gjøre nå. Men når må han innom blomstersalongen for å si hva slags bukett han vil ha? Vi gifter oss en firetimers kjøretur unna der vi bor, så det er ikke bare-bare å svippe innom, liksom. Holder det med et par uker i forveien?

Lykke til! :)

Skrevet

Jeg har en venninne som er blomsterdekoratør. Hun mener (som jeg alltid har sagt, til alle de rundt meg som mener jeg er for treig i avtrekket...) at det holder lenge å bestille bukett en måned i forveien. Og ikke altfor lenge etter det tar du med deg et bilde av deg selv i kjolen (hvis det er mulig), gjerne bilder av buketter du liker, og snakker med dekoratøren. De har veldig god peiling, så du vil få gode råd der, ang. hva som kler både deg og kjolen din!

Lykke til!

Skrevet

Jeg bestilte buketten noen uker før bryllupet.

Så gjennom et album i blomsterbutikken, og endret noen deltaljer fra et bilde. Siden jeg ikke hadde hvit kjole, fikk blomsterbutikke en liten stoffprøve fra kjolen, slik at buketten skulle matche kjolen.

Skrevet

Når jeg bestilte buketten hadde jeg på forhånd bestemt meg for både blomster, fasong på buketten og størrelsen. Jeg hadde med bilder av kjolen min, men dekoratøren kikket ikke på disse. Hun gav kommentarer til det jeg ønsket meg og vi ble enige sammen om hvordan den konkret skulle være.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...