CosiFanTutta Skrevet 6. juni 2007 #1 Skrevet 6. juni 2007 Skaffet meg et lite program som forteller meg når min bærbare pc er for varm. Den gir en varsling når maskinen er kommet opp i 42 C'. Hvor varm KAN en bærbar meskin bli før den blir ødelagt? I det siste har det gått veldig kort tid (10 min) før den er oppe i 45/46, er dette et dårlig tegn? Noen som kan hjelpe?
Kristian Skrevet 6. juni 2007 #2 Skrevet 6. juni 2007 Skaffet meg et lite program som forteller meg når min bærbare pc er for varm. Den gir en varsling når maskinen er kommet opp i 42 C'. Hvor varm KAN en bærbar meskin bli før den blir ødelagt? I det siste har det gått veldig kort tid (10 min) før den er oppe i 45/46, er dette et dårlig tegn? Noen som kan hjelpe? Nå skriver du ikke noe om hva slags maskin du har, men generelt sett så er normal temperatur på en laptop 50-55 grader.
CosiFanTutta Skrevet 6. juni 2007 Forfatter #3 Skrevet 6. juni 2007 Takk for svar! Det er en acer - aspire 3000. Altså noen år gammel. Det er merkelig da at den gir advarsel allerede på 42 grader, hvis den tåler så mye mer. Jeg ble litt beroliget nå. Så slipper jeg å gi pc'en "pauser" for å kjøle seg ned i tide og utide :o)
Phantasy Skrevet 8. juni 2007 #4 Skrevet 8. juni 2007 Hvor fant du dette programmet ? Kjøpte meg laptop denne uken seh Og jeg blir nærmest hysterisk så fort den blir litt vel varm
messy Skrevet 9. juni 2007 #5 Skrevet 9. juni 2007 (endret) Linker: Tabell over CPU max temperatur Hardwaresecrets.com - artikkel De fleste CPUer har en makstemperatur paa 65 grader celsius eller mer (noen klarer helt opp til 90 grader). Saa lenge temperaturen ikke overstiger 60 grader gaar det fint, selv om det ikke er ideelt. (42 grader er en helt OK temperatur - spesielt siden du har laptop). - messy har kjaereste som er nerd Endret 9. juni 2007 av messy
onyx Skrevet 9. juni 2007 #6 Skrevet 9. juni 2007 Min var veeeldig varm en periode, men jeg fikk den rengjort profesjonelt og nå er den normalt varm, vifta går ikke som en gal og den jobber raskere.
Amanlis Skrevet 9. juni 2007 #7 Skrevet 9. juni 2007 Slår ikke dataene seg av automatisk når de blir for varme da? Maskinen min skrur seg av om den blir for varm. Det oppdaga jeg en morgen jeg satt i senga med laptopen på dyna.
messy Skrevet 9. juni 2007 #8 Skrevet 9. juni 2007 Slår ikke dataene seg av automatisk når de blir for varme da? Maskinen min skrur seg av om den blir for varm. Det oppdaga jeg en morgen jeg satt i senga med laptopen på dyna. De pleier vel det, ja. Men det er mulig aa deaktivere.
Frey Skrevet 9. juni 2007 #9 Skrevet 9. juni 2007 Kjøp en boks trykkluft på Biltema og blås inn i vifta. Der samler det seg mye støv noe som gjør at vifta ikke fungerer optimalt = varmere maskin.
messy Skrevet 9. juni 2007 #10 Skrevet 9. juni 2007 Kjøp en boks trykkluft på Biltema og blås inn i vifta. Der samler det seg mye støv noe som gjør at vifta ikke fungerer optimalt = varmere maskin. Et godt tips. Skulle nevne det samme, men jeg har brukt pappa sin kompressor - og fant ut at det sikkert ikke er saa mange som har kompressor, saa jeg lot vaere aa nevne det.
CosiFanTutta Skrevet 11. juni 2007 Forfatter #11 Skrevet 11. juni 2007 Programmet finnes på : http://private.peterlink.ru/tochinov/ en litt spesiell utforming på siden og vanskelig å finne frem, men verdt å prøve. Programmet heter DTemp
Gjest Gjest_Mina_* Skrevet 11. juni 2007 #12 Skrevet 11. juni 2007 Min blir varm dersom underlaget til pc en er lufttett. Dvs. dersom du sitter med pc en i senga, der dyna er underlaget så får ikke vifta luft. Da "brenner" den seg. Av og til blir den bra dersom du "støvsuger" den.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå