Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Nettdatern
Skrevet

Hei! Har snakket litt på nettet med en kar de siste ukene, og jeg synes han har virket som en ok kar. vi har ikke møtes. så i går, hadde jeg fått en lang melding i innboksen, om at han hadde sett meg ( eller så hadde jeg en dobbeltgjenger i byen) klenge meg på en kar i byen, osv osv. at han mente det ikke var noen vits i skrive, for jeg hadde vel møtt en som jeg ville satse på osv. jeg skrev tilbake om at det ikke var meg, da fikk jeg svar tilbake om at "det var feil av ham å tenke stygt om meg, og at han hadde hjertet fullt av meg? derfor trodde han at han så meg overalt"

for det første var det ikke meg han så; da må jeg ha en dobbeltgjenger. for det andre - er det ikke litt voldsomt? vi har ikke møttes, bare utvekslet litt fjas om hva vi har gjort så langt i livet?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Huff.. Høres ut som en stakkar. Det er ikke bare litt voldsomt å si slike ting når man såvidt har blitt kjent med hverandre, men det er også tegn på manglende sosiale antenner. Folk flest skjønner vel at man ikke burde skrive slikt. Jeg hadde konfrontert ham med det, spurt ham hvorfor i alle dager han tillater seg å skrive slike ting til en nærmest fremmed person. Hva tror han at han oppnår med det? Æsj nei, jeg får fnatt av slike mennesker.

Skrevet

Absolutt varsellampe. Det ville ikke vært helt unormalt å FØLE det som han tydeligvis følte da han trodde han så deg. Men å ikke bare konfrontere deg med det, og nærmest anklage deg, er langt over grensa for normalen.

Ville "fada ut" kontakten (sendt et par korte mld og så ingenting), og ikke brydd meg med å bli sint eller ha enda mer kommunikasjon.

Gjest Bellatrix
Skrevet

Hvis han trodde han så deg "klenge deg på en kar" (hva nå det betyr) så skjønner jeg at han tror du ikke er interessert i han og backer ut.

Skrevet

jeg kan vel muligens forstå LITT av følelsen hans...

når det gjelder nettdating, er min erfaring at endel "dater"/blir kjent med opptil flere personer på en gang. Ikke noe galt med det, men det KAN være litt kjipt dersom man trodde man hadde litt ekstra kontakt med en, også oppdager det man tror er denne personen tett arm i arm med en annen mann.

så følelsen kan jeg se, men fra det til å nærmest anklage deg for det, og konstatere at pga det han mener han så, så bør dere gjøre sånn og slik... det blir litt å være pessimisten og regne med det værste i folk rundt en.

at noen føler mye etter "bare noen meldinger", har jeg også erfart, stort sett er det greit å være realist og innse at selv om ting kan føles skikkelig wow på nett, så er det veldig greit å faktisk møtes før man utvikler noe særlig følelser. Galskap er det dog ikke å føle noe kun etter meldinger, bare litt naivt kanskje? eller veldig ønskelig?

Gjest Gjest
Skrevet
så følelsen kan jeg se, men fra det til å nærmest anklage deg for det, og konstatere at pga det han mener han så, så bør dere gjøre sånn og slik... det blir litt å være pessimisten og regne med det værste i folk rundt en.

Ja, enig. I resten av innlegget ditt også :) Jeg har ikke erfaring med nettdating, men synes jeg kjenner igjen mennesketypen fra andre situasjoner. Må innrømme at jeg foretrekker å skygge banen når jeg møter folk som har så lett for å dra konklusjoner og involvere seg følelsesmessig, og som ikke klarer å "holde det inne i seg" litt mer - det er skikkelig kjipt å bli møtt med urettferdige anklager og kjærlighetserklæringer man ikke føler seg klar for.

Men kan jo legge til at jeg også skjønner den første reaksjonen hans, om han trodde det var deg. På den annen side; hvor mange bilder har han sett av deg? Om jeg kun hadde sett et par bilder av en fyr, ville jeg ikke tort å dra så bastante konklusjoner eller vært sikker på at jeg hadde sett ham, men heller prøvd å stille noen ledende spørsmål...

Skrevet
Absolutt varsellampe. Det ville ikke vært helt unormalt å FØLE det som han tydeligvis følte da han trodde han så deg. Men å ikke bare konfrontere deg med det, og nærmest anklage deg, er langt over grensa for normalen.

Ville "fada ut" kontakten (sendt et par korte mld og så ingenting), og ikke brydd meg med å bli sint eller ha enda mer kommunikasjon.

enig her...

Gjest væren75
Skrevet

Hva i alle dager er "nettdating"?

Trodde dating foregikk på cafeer , barer , restauranter e.l ute i det virkelige liv , men er godt mulig jeg har gått glipp av noe her .

Har forresten også hatt en liknende snål opplevelse med at en fyr plutselig sendte meg spørsmål om "hvor vi stod " etter at jeg hadde utvekslet et par meldinger med ham .

for min egen del kan jeg godt like noen jeg bare har hatt digital kontakt med , men følelser utvikles vel ikke før etter at man har vært sammen med personen i virkeligheten og sett om det er noe kjemi der ?

men hva vet jeg ............

Gjest Gjest
Skrevet

Har også chattet med en fra nettet noen ganger på msn. Så fikk jeg en melding der det sto han ville slette meg fra msn lista si fordi jeg ikke svarte når han sa hei. ( jeg hadde noen ganger vært pålogget msn men status var satt til borte) Varsel lampen blinket for meg. Helt greit likesom at han slettet meg, men gjør det da, uten å komme med noen advarsel......

Gjest Gjest
Skrevet

Han fyren der trådstarter, høres helt psyko ut, og har sjalusi tendenser, nei ikke kontakt ham....

Skrevet

Her ringer i hvert fall bjellene så høyt at jeg får dotter i ørene når jeg leser trådstarters innlegg.

Skrevet
Her ringer i hvert fall bjellene så høyt at jeg får dotter i ørene når jeg leser trådstarters innlegg.

:ler:

Skrevet

Helt enig! :ler:

Jeg hadde holdt meg langt unna. Han må da være ganske så sjalu siden han trekker konklusjoner på den måten. Og selvtilliten må være forferdelig lav.

Jeg kunne aldri innledet et forhold med en fyr som har den egenskapen der - å ikke kunne spørre om noe i stedet for å trekke en konklusjon. Og mennesker som trenger konstant bekreftelse på seg selv er slitsomme å være sammen med.

Skrevet

Hehe, enig.

Nettdating er nå en ting, men nettsjalusi? Ugg, ikke om man er over 14.

Gjest Gjest
Skrevet

TS her. takkfor svar, kommer vel til å fade denne ut litt..har fått ny melding i dag, hvor han legger ut om hvor fantastisk jeg virker og at han vil være ved min side...for meg blir dette litt overkill, særlig når vi all kontakten mellom oss har vært på "liker du jobben din og hva gjør du på fritiden nivået" - blir litt skeptisk når noen blir så engasjert, uten å vite hvem jeg er engang! ikke minst føler jeg enorme forventninger til meg her

Gjest =tentacle=
Skrevet
Har også chattet med en fra nettet noen ganger på msn. Så fikk jeg en melding der det sto han ville slette meg fra msn lista si fordi jeg ikke svarte når han sa hei. ( jeg hadde noen ganger vært pålogget msn men status var satt til borte) Varsel lampen blinket for meg. Helt greit likesom at han slettet meg, men gjør det da, uten å komme med noen advarsel......

Var det ment som en advarsel da? Jeg synes det er greit å få beskjed om at personen ikke vil ha mer kontakt, enn at vedkommende plutselig alltid vises som avlogget, før jeg oppdager at h*n ikke står under folk som har lagt meg til. Å si hadet er bare fair.

Gjest =tentacle=
Skrevet
TS her. takkfor svar, kommer vel til å fade denne ut litt..har fått ny melding i dag, hvor han legger ut om hvor fantastisk jeg virker og at han vil være ved min side...for meg blir dette litt overkill, særlig når vi all kontakten mellom oss har vært på "liker du jobben din og hva gjør du på fritiden nivået" - blir litt skeptisk når noen blir så engasjert, uten å vite hvem jeg er engang! ikke minst føler jeg enorme forventninger til meg her

Det er ikke helt A4 å være sikker på at man vil være ved noens side, når man ikke har møtt vedkommende engang. Synd for ham at han ikke har perspektivet helt på plass der, han støter jo folk fra seg på den måten.

Gjest Vilja :-)
Skrevet

Trådstarter, jeg synes du kunne ha gjort denne fyren en tjeneste ved å fortelle ham at du reagerer på de ytringene han kommer med, og hvorfor. Han trenger å få en tilbakemelding på dette. Forhåpentligvis kan han dra litt lærdom av det.

Skrevet
Hei! Har snakket litt på nettet med en kar de siste ukene, og jeg synes han har virket som en ok kar. vi har ikke møtes. så i går, hadde jeg fått en lang melding i innboksen, om at han hadde sett meg ( eller så hadde jeg en dobbeltgjenger i byen) klenge meg på en kar i byen, osv osv. at han mente det ikke var noen vits i skrive, for jeg hadde vel møtt en som jeg ville satse på osv. jeg skrev tilbake om at det ikke var meg, da fikk jeg svar tilbake om at "det var feil av ham å tenke stygt om meg, og at han hadde hjertet fullt av meg? derfor trodde han at han så meg overalt"

for det første var det ikke meg han så; da må jeg ha en dobbeltgjenger. for det andre - er det ikke litt voldsomt? vi har ikke møttes, bare utvekslet litt fjas om hva vi har gjort så langt i livet?

Varselampem din bør lyse syns jeg ja

Her er det nok en som forveksler tingene.

Gjest Gjest
Skrevet

Varselbjelle? Nei han er bare ute etter Kooooozzzz og klemzzzz og moooooord!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...