Gå til innhold

Legger du ut bilder av dine barn på nettet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Leste akkurat denne bloggen på VGnett. Hva synes dere?

Personlig legger jeg ut bilder av barnet mitt på nettsidene våre, blogg og noen på Facebook, og ser egentlig ikke problemet med det. Noen typer bilder dropper jeg, eks. nakenbilder.

Jeg synes innlegget her er litt hysterisk, og at det har gått for langt. Mine amerikanske venner har sluttet helt å legge ut bilder av familien sin, og resultatet er da fjaksen bilder i vedlegg til mail, kun innimellom. Hvis det er så farlig, hvorfor ikke legge ut bilder med tilgangskontroll?

Videoannonse
Annonse
Gjest Yoletta
Skrevet

Jeg legger ikke ut bilder av mine barn på nettet.

Men hver sin smak :)

Skrevet

Jeg har lagt ut bilder av ungene mine på steder som nybaktmamma osv. Skjønner ikke helt at det skal gjøre noe. Sletter jeg fotoalbummet mitt som de er linket opp mot forsvinner også bildene. Jeg legger ikke ut bilder uten klær.

Gjest Gjest
Skrevet

Nei, jeg legger ikke ut bilder på internett. Ikke av barna, meg selv, familie eller venner.

Vil familie og venner ha bilder av seg selv på nettet, får de legge dem ut selv.

Jeg ble også irritert da jeg oppdaget at en kamerat hadde lagt ut et bilde av familien vår med fornavn og hjemsted på sin hjemmeside. Han hadde ikke spurt oss om det var greit, han bare antok det.

Jeg har også nektet barna å opprette profiler på tagged, myspace og facebook, selv om det var deres bestefar som inviterte dem som "venner"!

Det har ingenting med hysteri eller redselen for pedofili å gjøre, slik det hintes om i artikkelen, men vi ønsker rett og slett å bevare den siste rest av privatliv. :)

Gjest Marillia
Skrevet

Jeg har ikke lagt ut bilder av barna mine på nettet. En av hovedgrunnene er at barna mine er så store, og jeg tror de ikke hadde likt at jeg la ut bilder av dem på feks Facebook.

Gjest Miss Cutie
Skrevet

Ja legger ut bilder av barna på nettet. Dvs på min hjemmeside. Veldig hyggelig måte å vise familien bilder og historier om barna. Adresse, skole etc blir aldri lagt ut.

Skrevet

Nei, det har jeg aldri gjort, og jeg kommer aldri til å gjøre det. Hvorfor skulle jeg ønske å gjøre opplysninger og bilder av oss tilgjengelige for en masse mennesker jeg ikke kjenner? Bilder deler jeg med familie og venner på annet vis.

Skrevet

Nei, det ville jeg aldri ha gjort.

Skrevet

Ja, det har jeg. På facebook, og da får jo bare mine venner sett dem.

Gjest Gjest
Skrevet

Nei, jeg legger ikke ut bilder på nett. Har profil på facebook, men legger heller ikke ut bilder av barna der.

Gjest Emera
Skrevet

Nei, aldri. Hysterisk eller ikke, men jeg legger ikke ut bilder av barnet mitt på nett.

Skrevet

Jeg har aldri lagt ut noen bilder hverken av ungene eller meg selv.

Skrevet

Eg har jo bilde i avataren her på kvinneguiden, og har lagt ut bilder på facebook og på eit anna forum der kun medlemmer kan sjå bilda. Men mannen likar ikkje at eg gjer det, så det er ekstremt sjelden at det blir gjort. Og eg ville aldri lagt ut badebilder og liknande der dei ikkje har klær på.

Skrevet

Vi har gjort varsin hemsida för barnen där vi lägger ut bilder för deras första år - för att familjen och vänner på håll ska kunna följa med. Vi försöker att inte ta med bilder på andra som inte godkänt det.

För mig är den formen av publicering vi gör ungefär som att sätta in en födelsedagsbild eller hälsning i tidningen.

Skrevet

Jeg har lagt ut noen bilder her, på et lukket forum jeg er, på bloggen min og et par stykker på facebook. Legger aldri ut nakenbilder.

Skrevet
Jeg har lagt ut noen bilder her, på et lukket forum jeg er, på bloggen min og et par stykker på facebook. Legger aldri ut nakenbilder.

Men, dere som legger ut på facebook er klar over at de kan manipulere og gjøre hva de vil med bildene for evig og alltid?!!

Plutselig er babyen din på stor poster i USA...

Skrevet

Jeg er klar over det, men jeg tror den sjansen er forsvinnende liten.

Skrevet

Jeg har lagt ut etpar bilder av barna mine på bloggen min. Den nettadressen må jeg jo gi til venner så jeg synes ikke det er så farlig.

Jeg lar ikke hysteriet overta livet mitt altså!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...