Gjest Gjest Skrevet 6. juni 2007 #1 Skrevet 6. juni 2007 nå er jeg litt lost... skal skrive studentnummeret mitt i noen eksamensoppgaver, men jeg vet ikke hvilket nr det er snakk om. har jo ørten koder og tall liggende. så, hvilket et er det? hvis noen klarer å se det da. tenkte litt sånn: det er den koden du bruker til det og det, vettu! det er vel ikke det som følger skolekortet, og som jeg bruker for å komme meg inn på skolen og sånn?
Gjest Bellatrix Skrevet 6. juni 2007 #2 Skrevet 6. juni 2007 Det er vel det som står på studentkortet? Det var det i hvert fall da jeg studerte.
Titta Skrevet 6. juni 2007 #3 Skrevet 6. juni 2007 Begge stedene jeg har studert har studentnummeret begynt med s, og har vært en del av e-post adressen. Den koden som står på studentkortet som Bellatrix skriver.
Hobgoblin Skrevet 6. juni 2007 #4 Skrevet 6. juni 2007 Jeg pleide å få eget eksamensnummer utdelt med eksamensoppgaven..?
Gjest Gjest Skrevet 6. juni 2007 #5 Skrevet 6. juni 2007 På NTNU får man tilsendt et papirkort hvert semester hvor alle emnene du er oppmeldt i står påskrevet pluss litt annen info, øverst på dette står studentnummeret ditt. Har altså ikke noe med adgangskortet og koden der og gjøre(i NTNUs tilfelle).
Gjenglemt sykkellås Skrevet 6. juni 2007 #6 Skrevet 6. juni 2007 Hvis det er kandidatnummer du skal føre opp, er dette en unik tallkode som kun skal bli brukt av deg på den eksamensoppgaven du leverer nå.
Gjest Frk Åberg Skrevet 6. juni 2007 #7 Skrevet 6. juni 2007 Mitt studentnummer står på semesterlappen man må ha sammen med kortet. Det er ikke en adgangskode til noe her hvor jeg studerer. 6 siffer har jeg.
Student85 Skrevet 6. juni 2007 #8 Skrevet 6. juni 2007 Jeg har nettopp levert inn eksamensoppgaver ved UiO og der må man føre på kandidatnr. som står på Studweb. Men kandidatnr og studentnr er kanskje ikke det samme..
Malama Skrevet 6. juni 2007 #9 Skrevet 6. juni 2007 Der jeg stunderte (NHH) var studentnummeret et 6 sifret tall, somregel oppført med en s forran. De to første sifrene var året vi begynte der. Det var en del av epostadressa vår, var brukernavn på datasystemet, vi skrev det på eksamensoppgaver, det sto på semesterkortet, og jeg tror nok det sto på studentkortet også ja. En så naturlig del av studenttilværelsen var det at jeg den dag i dag fortsatt kan det. Og er jeg i tvil, så er det inngravert i skoleringen (men den får man jo ikke kjøpe før alle eksamener og avsluttende oppgave er bestått, så det hjelper ikke på eksamen akkurat...) Det vil nok variere noe fra skole til skole hvordan dette med studentnummer brukes, så om det står opå det kortet du bruker som adgangskort eller "kopikort" (vi brukte studentkortet til det også) vil vel variere, men det skal nok som et minimum stå på "semesterkortet"/kvitteringa for oppmelding til eksamen.
Gjest Gjest Skrevet 6. juni 2007 #10 Skrevet 6. juni 2007 hmmm... takk for mange svar, i alle fall, men tror nok jeg må ta en tlf til skolen!!
Gjest Gjest Skrevet 7. juni 2007 #11 Skrevet 7. juni 2007 Mange skoler bruker studentnummer som kandidatnummer. Jeg er student to plasser, og på begge plassene står studentnummeret på semesteravgiftskortet.
messy Skrevet 7. juni 2007 #12 Skrevet 7. juni 2007 Jeg studerer ved UiT og der er ikke studentnummeret og kandidatnummeret det samme. Har du studweb står kandidatnummeret på toppen av siden.
Liskat Skrevet 7. juni 2007 #13 Skrevet 7. juni 2007 Der jeg studerer er det studentnummeret, et tall med seks sifrer som står på oppmeldingskortet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå