Gå til innhold

Brudgommens forlovers antrekk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på hvor hva dere mener;

Skal brudgommens forlover ha det samme antrekket som brudgommen?

Hva med han som skal følge deg opp til alteret?

Og hva med eventuelle brudesvenner?

Og hvis ikke de skal ha samme antrekk, hva skal de ha da?

Skrevet

Min kjære skal gifte seg i sort dress, så det blir nok samme antrekk på dem alle tre, ja... (han, forloveren og pappa...)

I brylluper jeg har vært i hvor brudgommen har hatt sjakett eller kjole og hvitt, har likevel aldri noen andre i bryllpet hatt slike antrekk...

Skrevet

Tudelu!

Min tilkommende skal ha sjakett og hans forlover skal ha mørk dress med sid jakke og vest som matcher brudgommens. Jeg syns personlig det er stilig at de to mathcer hverandre men ikke er helt like (mannen min må jo være flottest!! :D)

Da vi leide disse antrekkene hos Brudehuset i Bergen diskuterte vi litt med de som jobber der ang. dette temaet Anitacath! De sa at tradisjonen for mange er at brudgom og forlover har det samme, men at stadig flere bruder syns det er dumt at ektemann og forlover ser identiske ut! Derfor blir det, ifølge damene på Brudehuset, mer og mer vanlig at forlover heller stiller i dress, eller smoking f.eks dersom brudgommen har sjakett.

Min far følger meg opp i sin nålestripede mørke dress (noe mamma først syns var helt uhørt "brudens far skal da ha helt mørk dress eller smoking!", men som jeg og han selv syns var råkul!!).

Jeg er kjempefornøyd med dette og tror alle sammen kommer til å være råkjekke!!

:P Puff

Skrevet

Forloveren til min mann hade på seg akkurat det han ville, så ante faktisk ikke før den dagen hva han hadde på seg. Det var en sort derss. pappa hadde kjøpt ny dress i anledning dagen.

Det er nok utgifter for en forlover om han ikke skulle leie seg sjakett i tillegg (som min mann hadde), og vi synes ikke det var så viktig at vi ville betale det heller.

Skrevet

Tudelu igjen!

Helt enig med Cilla i at forloveren må få ha på seg akkurat det han vil!

I vårt tilfelle sa forloveren at han ikke har noen dress å ha på og at han ville leie seg antrekk. Derfor bestemte vi oss for å betale leien av dressen for han (1500kr) i "forlovergave". Det syns han var flott (og damen hos Brudehuset var tydelig imponert over at brudgommen spanderte!).

Jeg skal betale hår/sminke for min forlover også, syns det er greit at forloverne slipper å betale "pyntingen" selv.

Puff

Skrevet

Er litt enig i det der om at det er greit at brudgommen er "finest..."

(men det er han jo uansett,da... :wink: )

Skrevet

Sambo skal ha sjakett, med mørkegrå vest. Forloveren hans velger selv det han vil ha på seg. Han sier selv han står mellom valget smoking og sjakett som sambo.

Brudesvennene skal ha små sjaketter med grå vester.

Skrevet

Oi - tipper brudesvennene dine blir uimotståelige, juni-brud! :D

Gjest Madden
Skrevet

Vi kommer til å la forlover kle seg i akkurat det han vil! brudesvenner/piker kommer også til å få ha på seg akkurat det foreldrene deres føler for! vi synes det er mindre viktig at alle absolutt skal matche hverandre...det hadde også blitt svært dyrt...

Skrevet

Vi har ikke presisert noen spesiell kleskode overfor forloverene men venter at de stiller i pene klær a'la mørk dress/bunad som det også står i innbydelsene.

Gjest Huldra, ikke innlogget
Skrevet

Sambo planlegger å ha sjakett, hans forlover bestemmer selv hva han skal ha, og svigerfar vil ha sin egen mørke dress... pappa har lyst å ha sjakett, og det vil jeg også at han skal ha...! Tror han ville bli utrolig stilig i en slik en og så hadde jeg også tenkt at brudesvennen skulle ha sjakett.

• 6 år senere...
Gjest Gjest_brud09_*
Skrevet

Men om brudgommen skal ha sjakett, og det i innbydelsen står kleskode mørk dress, blir det ikke da litt rart hvis forlover og far til brud skal ha smoking..? Jeg mener, da blir d liksom blanding av tre kleskoder.. Vil d ikke være bedre at de har mørk dress de også, som de andre gjestene?

Gjest Gjest
Skrevet

Min kommende skal ha sjakett, mens hans forlover stiller i bunad. Det tror jeg blir veldig stilig. Bunad for menn er utrolig flott:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...