Gå til innhold

Antall kuverter fra catering i forhold til gjester?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bestiller dere mat til eksakt det antallet gjester som kommer, eller bestiller dere til noen flere? Er redd for at det skal bli for lite mat, så vi kommer nok til å bestille mat til 90 selv om vi blir 82 (vi skal ha koldtbord).

Er dette egentlig nødvendig? Tror nok jeg har en del bekymringer som aldri kommer til å bli reelle problemstillinger :sjenert:

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Tror det ermer enn nok mat dersom du bestiller til akkurat antall gjester.

Vi pleier å gjøre det når vi har tilstelninger på jobben, og det er alltid mye mat igjen.

Skrevet
Bestiller dere mat til eksakt det antallet gjester som kommer, eller bestiller dere til noen flere? Er redd for at det skal bli for lite mat, så vi kommer nok til å bestille mat til 90 selv om vi blir 82 (vi skal ha koldtbord).

Er dette egentlig nødvendig? Tror nok jeg har en del bekymringer som aldri kommer til å bli reelle problemstillinger :sjenert:

Tror ALLE tenker sånn og bestiller til for mange, og det blir altfor mye mat hver gang....

Skrevet

Min erfaring med catering er at det varierer veldig mellom de ulike selskapene. Noen er gnitene på porsjonene og legger ikke ved noe ekstra, mens andre er mer generøse med maten. Det kan være lurt å spørre hvor store prosjoner de beregner og om det følger med noe ekstra. Å snakke med andre som har brukt selskapet før eller prøvebestille selv kan også være lurt.

Gjest Frysepulver
Skrevet
Min erfaring med catering er at det varierer veldig mellom de ulike selskapene. Noen er gnitene på porsjonene og legger ikke ved noe ekstra, mens andre er mer generøse med maten. Det kan være lurt å spørre hvor store prosjoner de beregner og om det følger med noe ekstra. Å snakke med andre som har brukt selskapet før eller prøvebestille selv kan også være lurt.

:Nikke:

De vi pleier å bruke vet vi at legger på mye, så vi bestiller alltid 10 mindre enn antall gjester. Da har vi mengder igjen.

Gjest Elfrida
Skrevet

Min erfaring er at jo flere gjester man skal ha, jo mer kan man trekke fra på antall kuverter. Altså hvis du skal ha 10 gjester og bestiller til 8 så kan det bli snaut, men hvis du skal ha 100 og bestiller til 80 så blir det antagelig rikelig.

Skrevet

Min kjære har bestilt maten i dag, og han har bestilt til 90. Han er enda mer angst for at det skal bli for lite enn meg ;) Så da blir det sikkert mat i massevis for de som skal bruke søndagen på å rydde (les brudeparet og foreldre). Ellers satser vi på å sende rester med gjestene og fryse ned det som kan fryses. For lite mat skal det i alle fall ikke bli;)

Skrevet

Kan jeg spørre hvilken leverandør dere har valgt?

Er ute etter noen flinke selv.

Gjest Gjest
Skrevet

Vi skal bruke 2kokker i Trondheim. De skal være flinke.

Hilsen spinnvil

Skrevet

vi bestilte til det antall vi var..

var 3 retters middag dette da...

og det ble masse mat igjen vistnok

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...