Gå til innhold

Lage "Imsdal" selv?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_vann_*
Skrevet

Vannforbruket er utrolig høyt i dette huset. Det går 5-6 imsdalflasker for dagen, og det blir litt penger til slutt... Er det noen måte å lage seg smaksatt vann selv? Prøvd med sitrondråper, men det er ikke så godt. Liker godt pære ingefær smaken til imsdal, noen enkel måte å kopiere den?

Andre tips til gode smaker? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

koke vann med pære og ingefær biter, pøse på med sukker! Jepp det er søtning i de.

Skrevet

Bruk heller suketter istedet for sukker.

Ellers er jo saft smaksatt vann ;)

Gjest baby-E
Skrevet

imsdal er jo som saft da, bare uten farge...

Gjest TuttaCalcutta
Skrevet

Har du ikke vann i springen? :rosasmil:

Gjest Gjest
Skrevet

er det ikke best med imsdal framfor saft da?

Gjest Gjest_Aries_*
Skrevet
Vannforbruket er utrolig høyt i dette huset. Det går 5-6 imsdalflasker for dagen, og det blir litt penger til slutt... Er det noen måte å lage seg smaksatt vann selv? Prøvd med sitrondråper, men det er ikke så godt. Liker godt pære ingefær smaken til imsdal, noen enkel måte å kopiere den?

Andre tips til gode smaker? :)

:hallo: Jeg bruker vann rett fra springen å kjøper noe som heter Vivatap på helsekosten, det er korallsand som renser vannet og det finnes med bringebær- jordbær- og appelsin smak. Dette er blitt en hit hjemme hos oss :sol:

Skrevet

Det finnes jo veldig mange typer saft der ute, så det er jo bare å lage litt svak saft egentlig. Skjønner egentlig ikke hva som er galt med vanlig vann fra springen heller jeg da. Bruk imsdalflasken din om igjen, og sett den i fryseren en liten stund- deilig isvann, perfekt tørsteslukker :)

Gjest Gjest
Skrevet

åh, det er jo ikke sikkert at det er noe galt med springvann, men kanskje de ønsker litt variasjon?!

moder'n lager noe kjempegodt: 1 liter vann, legger oppi 1-2 oppskjærte sitroner, noen skjeer sukker- evt fruktose el.l. det er nammenam, og skikkelig sommer!

:sol:

Skrevet

Har du prøvd å ha litt pære og ingefær i vannet..?

Eple og sitron/lime er veldig godt. Og jordbær og appelsin.

Gjest Gjest_pulverheksa_*
Skrevet

Jeg bruker å ha agurk, basilikum eller sitronmelisse i vannet, det gir en frisk og god smak.

Skrevet

Mynte og sitronmelisse? Fruktbiter - f.eks appelsinskiver, sitronskiver, jordbær..? Jeg kan tenke meg at frukten må ligge litt i vannet for at det skal bli smak, så det er sikkert lurt å lage en mugge med frukt og isbiter, og sette i kjøleskapet en times tid før du skal drikke.

Gjest KATTAstrofe
Skrevet

Det er kjempegodt å ha ingefærskiver i kaldt vann. Ha gjerne en full migge stående i kjøleskapet til enhver tid.

Gjest Gjest_vann_*
Skrevet

Masse gode tips her. :) Er ikke noe galt med å drikke rent vann, men det litt kjedlig å bare drikke rent vann også da. Godt med å kunne få litt smak. Det med å la en mugge stå i kjølen er ikke så lett pga skapet er fullt til en hver tid. Må være noe som jeg kan lage der og da. Ellers er det en god idè. :)

Skrevet

legg i frysen og ta opp på morgenen, da holder det seg kaldt lenge!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...