Gjest Gjest_vann_* Skrevet 5. juni 2007 #1 Skrevet 5. juni 2007 Vannforbruket er utrolig høyt i dette huset. Det går 5-6 imsdalflasker for dagen, og det blir litt penger til slutt... Er det noen måte å lage seg smaksatt vann selv? Prøvd med sitrondråper, men det er ikke så godt. Liker godt pære ingefær smaken til imsdal, noen enkel måte å kopiere den? Andre tips til gode smaker?
liv Skrevet 5. juni 2007 #2 Skrevet 5. juni 2007 koke vann med pære og ingefær biter, pøse på med sukker! Jepp det er søtning i de.
Gjest Opa Skrevet 5. juni 2007 #3 Skrevet 5. juni 2007 Bruk heller suketter istedet for sukker. Ellers er jo saft smaksatt vann
Gjest baby-E Skrevet 5. juni 2007 #4 Skrevet 5. juni 2007 imsdal er jo som saft da, bare uten farge...
Gjest TuttaCalcutta Skrevet 5. juni 2007 #5 Skrevet 5. juni 2007 Har du ikke vann i springen? :rosasmil:
Gjest Gjest Skrevet 5. juni 2007 #6 Skrevet 5. juni 2007 er det ikke best med imsdal framfor saft da?
Gjest Gjest_Aries_* Skrevet 5. juni 2007 #7 Skrevet 5. juni 2007 Vannforbruket er utrolig høyt i dette huset. Det går 5-6 imsdalflasker for dagen, og det blir litt penger til slutt... Er det noen måte å lage seg smaksatt vann selv? Prøvd med sitrondråper, men det er ikke så godt. Liker godt pære ingefær smaken til imsdal, noen enkel måte å kopiere den? Andre tips til gode smaker? Jeg bruker vann rett fra springen å kjøper noe som heter Vivatap på helsekosten, det er korallsand som renser vannet og det finnes med bringebær- jordbær- og appelsin smak. Dette er blitt en hit hjemme hos oss
Drua Skrevet 5. juni 2007 #8 Skrevet 5. juni 2007 Det finnes jo veldig mange typer saft der ute, så det er jo bare å lage litt svak saft egentlig. Skjønner egentlig ikke hva som er galt med vanlig vann fra springen heller jeg da. Bruk imsdalflasken din om igjen, og sett den i fryseren en liten stund- deilig isvann, perfekt tørsteslukker
Gjest Gjest Skrevet 5. juni 2007 #9 Skrevet 5. juni 2007 åh, det er jo ikke sikkert at det er noe galt med springvann, men kanskje de ønsker litt variasjon?! moder'n lager noe kjempegodt: 1 liter vann, legger oppi 1-2 oppskjærte sitroner, noen skjeer sukker- evt fruktose el.l. det er nammenam, og skikkelig sommer!
venus* Skrevet 5. juni 2007 #10 Skrevet 5. juni 2007 Har du prøvd å ha litt pære og ingefær i vannet..? Eple og sitron/lime er veldig godt. Og jordbær og appelsin.
Gjest Gjest_pulverheksa_* Skrevet 6. juni 2007 #11 Skrevet 6. juni 2007 Jeg bruker å ha agurk, basilikum eller sitronmelisse i vannet, det gir en frisk og god smak.
Hobgoblin Skrevet 6. juni 2007 #12 Skrevet 6. juni 2007 Mynte og sitronmelisse? Fruktbiter - f.eks appelsinskiver, sitronskiver, jordbær..? Jeg kan tenke meg at frukten må ligge litt i vannet for at det skal bli smak, så det er sikkert lurt å lage en mugge med frukt og isbiter, og sette i kjøleskapet en times tid før du skal drikke.
Gjest KATTAstrofe Skrevet 6. juni 2007 #13 Skrevet 6. juni 2007 Det er kjempegodt å ha ingefærskiver i kaldt vann. Ha gjerne en full migge stående i kjøleskapet til enhver tid.
Gjest Gjest_vann_* Skrevet 6. juni 2007 #14 Skrevet 6. juni 2007 Masse gode tips her. Er ikke noe galt med å drikke rent vann, men det litt kjedlig å bare drikke rent vann også da. Godt med å kunne få litt smak. Det med å la en mugge stå i kjølen er ikke så lett pga skapet er fullt til en hver tid. Må være noe som jeg kan lage der og da. Ellers er det en god idè.
liv Skrevet 6. juni 2007 #15 Skrevet 6. juni 2007 legg i frysen og ta opp på morgenen, da holder det seg kaldt lenge!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå