Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Man får kjøpt vanlige dagkremer som også har solbeskyttelse. Men har hørt at disse ikke er like effektive som en ren solkrem. Men hvis de oppgir feks solfaktor 8 på dagkremen, så er det jo objektive kriterier for hva som skal til for at det er faktor 8.

Hva er riktig her, hvor effektive mot sol er dagkremer med innebygget solfaktor? Er det bare at de ikke er vannfaste som er forskj? Og hvis de ikke er like eff, hvordan kan de få lov til å oppgi at de har innebygget faktor? :sol:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lurer på det samme. Shisheidokremen min har visstnok solfaktor 10.

Skrevet

Det er vel solfilter som er i kremene, og det er ikke det samme som faktor, men akkurat nå husker jeg ikke forskjellen.

Skrevet

Man bruker jo gjerne mer av solkrem enn av dagkrem. Solkrem skal jo smøres på rimelig tjukt for å få riktig faktor.

Skrevet

Jeg har de siste dagene brukt Dr Hauschka Protective Face Cream SPF 8. Om det da er faktor eller filter er jeg usikker på. Uansett, så har jeg tilgode å bli brent.

Jeg smører på om morgenen og er ute store deler av dagen.

Gjest Gjest_kitekatt_*
Skrevet

Tenker litt på det samme. Samt at kremen tar jeg jo på heller tidlig om morgenen, og det er stort sett på ettermiddagen jeg igjen er i sola. med makeup, går ikke jeg ihvertfall og smører meg oppå. Samme med ID udder med faktor...er det virkelig noe tess hvis man ikke akkurat har tatt det på seg? Aner meg at det kan være en falsk trygghet her...for det sies jo at man skal smøre seg ofte med solkrem.

Hvordan løser dere dette i hverdagen?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...