Gjest Vekt-79 Skrevet 5. juni 2007 #1 Skrevet 5. juni 2007 Jeg trenger et sted å åpne meg nå. Jeg er så usikker på følelsene mine. Jeg er sammen med en jevngammel mann på fjerde året. Vi har bodd sammen i tre år og er forlovet. Vi skal gifte oss snart og bygger hus. Jeg er redd jeg bare har fått litt kalde føtter, men så vet jeg ikke om man kan føle det jeg gjør når man egentlig burde være “nyforelsket”. Mitt lengste forhold før dette varte i tre år. Jeg har aldri hatt så sterke følelser for noen som jeg har for han som jeg er sammen med nå. Men jeg føler noen ganger at noe mangler. Kjæresten min er modig, men noen ganger ønsker jeg meg en mann som var litt mer eventyrlysten. Som jeg kunne dratt på seile- og klatretur med f.eks. Noen ganger ønsker jeg han hadde et annet politisk standpunkt (det er ikke ekstremt, bare “feil” fløy). Vi kan ha interessante samtaler, men er ikke alltid like gode på å kommunisere. Ofte hører jeg ikke så godt etter hva han sier og noen ganger lytter ikke han til meg heller. Jeg har ikke lyst på sex så veldig ofte – én gang i uka kanskje. Jeg ser jo at dette bare er dumme ting, men jeg er så usikker på om det går an å ha slike tanker når en skal gifte seg. Jeg flyttet til hans hjemsted for å være sammen med han. Det er et mye mindre sted og langt unna familie og venner. Jeg savner hjembyen innimellom og tenker noen ganger på at det er bedre karrieremuligheter der. Men jeg ser fordelen ved å bo her vi bor også. Han sier vi kan flytte, men jeg ser endel praktiske ulemper ved det. Han jobber veldig mye og jeg er endel alene. Jeg har ingen helt nære venner her vi bor. Jeg har tenkt tanken på hvordan livet som singel kunne vært. Jeg skjønner ikke hvorfor jeg tenker slik nå! Jeg mener at det må være noe som fikk meg hit i utgangspunket og at jeg ikke må slippe opp så lett. Jeg har alltid drømt om å gjøre mere spennende ting sammen med kjæresten min. Men jeg har aldri hatt litt lyst til å stikke min vei slik som nå. Dette har vart et par måneder. Må bare legge til at kjæresten min er veldig snill, omtenksom, pen og litt morsom når han orker. Dette er jo veldig vanskelig for dere å svare på, men hva tenker dere om denne situasjonen?
Gjest StockDama Skrevet 5. juni 2007 #2 Skrevet 5. juni 2007 høres ut som kalde føtter...tenk over alle de gode tingene som gjør at dere er sammen ?
Nabodama Skrevet 5. juni 2007 #3 Skrevet 5. juni 2007 Ikke noe rart om slike tanker kommer nå. Du er i ferd med å binde deg mer til denne mannen, ved at dere bygger hus og skal gifte dere. Jeg tror det er helt naturlig å få litt kalde føtter i en sånn situasjon. Det høres kanskje brutalt ut, men fram til nå har du kunnet forlate forholdet uten så mye om og men, men etter å ha giftet seg og bygd hus, så er det mye mer som hindrer, et brudd vil få større konsekvenser. I tillegg bor du på et sted du hvor du tydeligvis ikke finner deg helt til rette. Å bygge hus medfører at du også blir boende der i framtida Selv om dere kan finne på å selge en dag, har man i bunnen en plan om at man skal bo i dette huset "for alltid". Det er jo derfor de fleste bygger sitt eget. Dette er kanskje ikke helt det DU vil. Og jeg skjønner deg så godt. Er i samme situasjon når det gjelder bosted, men vi flytter til min hjemby neste år.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå