Gjest Gjest_Hanna_* Skrevet 5. juni 2007 #1 Skrevet 5. juni 2007 Jeg fikk mensen i dag og skal starte med p-piller. Nå har jeg, typisk, ikke bruksanvisning her, bare brettene med piller. Hvis jeg starter i dag, fortsetter jeg å blø i ei lita uke da? Eller blør jeg i bare noen dager, og så stopper det opp siden p-piller også kan brukes til å utsette mensen? Har ikke tatt første pille ennå. Er usikker på når på døgnet jeg bør ta den, og vil ta den så likt som mulig hver dag, selv om det egentlig ikke trengs. Tenkte kl 6.30 på morgenen, så jeg kan ta den litt før jeg starter på jobb. Men i helger står jeg jo opp senere... Tenkte på 22 om kvelden og, men da må jeg ta med meg pillene hvis jeg er ute. Det samme gjelder hvis jeg tar den kl 15 eller 18 også, så egentlig spiller det ingen rolle. Pillene må få fast plass i veska. Når på dagen tar du din pille, og hvorfor akkurat da?
Gjest DyneTryne Skrevet 5. juni 2007 #2 Skrevet 5. juni 2007 Tar den klokka 12 om formiddagen, for da er jeg våken uansett.
Gjest Gjest_Hanna_* Skrevet 5. juni 2007 #4 Skrevet 5. juni 2007 Tok en nå jeg.. I morgen bestemmer meg for når, mellom kl 11 og 14, jeg skal ta den de neste dagene. Når er det trygt å gyve løs uten kondom..? Leste at hvis man tar pille ved mensens 1.dag så er man trygg med en gang, og hvis man tar 2.dag eller senere, er man ikke trygg før det har gått en uke tror jeg. Nå blir det ikke til samme tid i dag, som i morgen, men dagene etter skal bli likt... Nå kommer jeg uansett ikke å ha sex de første 5-6 dagene, men bør det brukes kondom en stund etter det, for sikkerhetsskyld, eller er det unødvendig?
Gjest vimselot Skrevet 5. juni 2007 #5 Skrevet 5. juni 2007 Ikke tidlig på morgenen, du sover vel helst litt lenger i helgene eller hvis du f.eks. er syk... Midt på dagen eller på ettermiddagen.
øyenstikker Skrevet 5. juni 2007 #6 Skrevet 5. juni 2007 jeg tar min ved leggetid, før jeg pusser tennene. De ligger på badet, så jeg blir minnet på det. Da har jeg og annledning til å få tatt pillen hvis jeg plutselig ligger over hos noen eller no, når jeg kommer hjem om mårran. Men det er ikke noe som skjer mer enn 2 ganger i året liksom...vil hjem til sega mi ja
Gjest *Snart medlem* Skrevet 5. juni 2007 #7 Skrevet 5. juni 2007 Når jeg står opp. Da har jeg til samme tid på kvelden dagen etter hvis jeg skulle glemme det.
Gjest Gjest Skrevet 5. juni 2007 #10 Skrevet 5. juni 2007 Tar mine på kvelden, men det varierer ofte med noen timer. Tror ikke det er så nøye, så lenge det ikke begynner å nærme seg 36 timer mellom hver. Har dem i lommeboka, for den har jeg alltid med meg.
Amalie_85 Skrevet 5. juni 2007 #11 Skrevet 5. juni 2007 Jeg tar min før jeg legger meg! Og du er trygg 2 uker etter 1 pille! Hvertfall de aller aller fleste, men er vel greit å sjekke så jeg ikke gjør noe galt for deg
Gjest Gjest Skrevet 6. juni 2007 #12 Skrevet 6. juni 2007 Tar den klokka 12 om formiddagen, for da er jeg våken uansett. Tar du den på jobb da?
Gjest Gjest Skrevet 6. juni 2007 #13 Skrevet 6. juni 2007 Må man ta de til et fast tidspunkt?? For perfekt bruk så skal de det
Gjest ts Skrevet 6. juni 2007 #14 Skrevet 6. juni 2007 For perfekt bruk så skal de det Jepp! Jeg er litt overhysterisk, for jeg er nokså redd for å bli gravid... Men det er jo greit å finne et fast tidspunk, for da er det lettere for meg å komme inn i god rutine og huske pillen. Har fremdeles ikke kommet frem til et ok tidspunkt å ta pillen på. Jeg jobber skiftarbeid og sover og våkner ikke alltid på samme tid. Pillen skal tas helst 24 timer etter den forrige, og ikke mer enn 12 timer etter det igjen. 36 timer, som noen nevnte her altså... Noen spurte om ei her tar pillen på jobben... Det er vel ikke problematisk? Må gjøre det av og til jeg og, nesten uansett når på døgnet jeg tar den. Dere skyller ned med vann? Hvor mye? Er det greit å bare ta et par never fra springen, eller har dere vannflaske i nærheten? Det har jeg alltid uansett, så det blir ikke noe stress uansett:)
Malama Skrevet 6. juni 2007 #15 Skrevet 6. juni 2007 Jeg tok alltid min når jeg sto opp/spiste frokost. Selv om jeg sover lenger i helgene, så sover jeg ikke 12 timer lenger (og p-piller har stort sett 12 timers slingringsmonn) Jeg valgte å ta dem på morgenen fordi det ga meg en fordel dersom jeg glemte en: Man har jo 12 timer å ta den på. skulle jeg glemme den om morgenen, så kom jeg nok på det i løpet av dagen, og fikk tatt den innen de 12 timene. Hadde jeg hatt min faste tid på kvelden, og glemt en, hadde jeg sovet bort de fleste av de 12 timene, og måttet komme på det relaitvt med en gang jeg sto opp for å rekke åta dem i tide...
Noodle Skrevet 6. juni 2007 #16 Skrevet 6. juni 2007 Jeg tar den i 05-tiden på ukedagene og i ni-tiden i helgene.
Rexina Skrevet 6. juni 2007 #17 Skrevet 6. juni 2007 jeg tar de ca mellom 7-8 om morgenen Glemmer jeg det, ja da har jeg som flere andre sier, hele dagen til å komme på å ta de igjen.
Gjest Skrevet 6. juni 2007 #18 Skrevet 6. juni 2007 Tar de når jeg står opp. Hvis jeg f.eks glemmer de da så kan jeg jo ta de i løpet av dagen og kvelden, derimot tar jeg de om kvelden og glemmer en så sover jeg som oftest så lenge at jeg ikke oppdager det før kvelden etterpå.. Hos meg har de funket helt fint fra første stund, selv om jeg har glemt å ikke greid å vente..
Gjest Gjest Skrevet 6. juni 2007 #19 Skrevet 6. juni 2007 Hos meg har de funket helt fint fra første stund, selv om jeg har glemt å ikke greid å vente.. De har neppe funket fra starten av om du har tatt de feil, men siden det uansett kun er 20-25 % sjanse for å bli gravid pr måned går det jo an å ha flaks
Trampe Skrevet 6. juni 2007 #20 Skrevet 6. juni 2007 Jeg tok mine før jeg la meg. Stort sett innenfor samme timen hver dag, men om jeg f. eks. var på fest en kveld kunne det fort gå 5-6 timer over tida. Pillene har jo slingringsmonn på en del timer, det går bra så lenge det ikke går over 36 timer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå