Gjest Gjest Skrevet 5. juni 2007 #1 Skrevet 5. juni 2007 Hei jeg har en guttvenn som jeg prater med hver dag og vi kan prate om alt mulig rart, vi spøker også veldig mye. over igår så spøkte vi om at vi likte hverandre, men så ble han seriøs og sa at han faktisk liker meg og vil ha meg. så spurte han om jeg liker han også. men jeg sa at bare som en venn, siden jeg egentlig er forelsket i en annen og det vet han også. dette skjedde tidlig på dagen og jeg hørte ikke fra han resten av dagen. jeg lot han være, men jeg sendte natta melding og han har fortsatt ikke kontaktet meg enda etter at jeg sa at jeg liker han bare som en venn. hvorfor har jeg ikke hørt fra han etter det?
Gjest Bellatrix Skrevet 5. juni 2007 #2 Skrevet 5. juni 2007 hvorfor har jeg ikke hørt fra han etter det? Fordi han er interessert i mer enn vennskap og du ikke er det. Da er det vel lettest for han å ha litt avstand, i hvert fall en periode.
Gjest Gjest Skrevet 5. juni 2007 #3 Skrevet 5. juni 2007 Fordi han tenker at han ikke vil stalke deg, og i tillegg har fått seg et skudd for baugen. Det kan man jo forstå
Rosalie Skrevet 5. juni 2007 #4 Skrevet 5. juni 2007 Fordi han ikke er interessert i kun vennskap, men et forhold. Derfor er han skuffet fordi du avviste han. Kanskje vil det gå over, men mulig at dere aldri får tilbake vennskapet igjen.
Gjest Gjest Skrevet 7. juni 2007 #5 Skrevet 7. juni 2007 hmm. han har kontaktet meg igjen, men snakker veldig lite og svarer sent på meldinger. Vi har heller ikke snakket noe mer om den saken etter at jeg sa at jeg bare liker han som venn. hva skal jeg gjøre? savner gamle han...
Gjest Gjest_sine_* Skrevet 7. juni 2007 #6 Skrevet 7. juni 2007 hmm. han har kontaktet meg igjen, men snakker veldig lite og svarer sent på meldinger. Vi har heller ikke snakket noe mer om den saken etter at jeg sa at jeg bare liker han som venn. hva skal jeg gjøre? savner gamle han... Det er ikke lett å være forelsket i noen som bare vil ha vennskap... Du må respektere at han antakelig vil trenge tid til å komme over skuffelsen. Det er mulig at dere vil få tilbake vennskapet, men jeg har liknende erfaring..og det ble aldri "det samme" igjen
Gjest Gjest Skrevet 7. juni 2007 #7 Skrevet 7. juni 2007 Se for deg at du har revet ut hjertet hans uten bedøvelse. Så spør du deg selv en gang til hvorfor han ikke har kjempelyst til å snakke med deg akkurat nå... Jeg er sikker på at du kommer til en konklusjon du kan forstå.
Jalp Skrevet 7. juni 2007 #8 Skrevet 7. juni 2007 Han har kjærlighetsorg. Han er forelsket i deg og ønsker å gi deg alt i hele verden. Men samtidig har du sagt at du ikke vil ha han, og da må han forsøke å få deg på avstand. Det er den eneste måten han på sikt kan få bukt med smerten han har nå.
Gjest Gjest Skrevet 7. juni 2007 #9 Skrevet 7. juni 2007 Egentlig så klarer jeg ikke å tro at han liker meg, siden det kom uten forvarsel. han har alltid sagt at han er kresen og har mistet håpet om å finne noen. i tillegg så var han drita dagen før og sendte meg melding om hvor mye han savner eksen sin som han elsker. uansett om det er et par år siden bruddet. når jeg fortalte han at han sa det, så sa han det er sant, men jeg må jo videre. jeg føler på en måte at han ikke liker meg, men vil bli sammen med meg for å komme over hu eller fordi han er lei av å savne henne så da for han andre ting å tenke på... jeg er veldig dårlig på å forklare så håper dere skjønte hva jeg prøver å få frem nå.. forresten bør jeg spørre han hvorfor han er så stille? trenger på en måte bekreftelse av han på det...
Gjest Gjest Skrevet 7. juni 2007 #10 Skrevet 7. juni 2007 Egentlig så klarer jeg ikke å tro at han liker meg, siden det kom uten forvarsel. han har alltid sagt at han er kresen og har mistet håpet om å finne noen. i tillegg så var han drita dagen før og sendte meg melding om hvor mye han savner eksen sin som han elsker. uansett om det er et par år siden bruddet. når jeg fortalte han at han sa det, så sa han det er sant, men jeg må jo videre. jeg føler på en måte at han ikke liker meg, men vil bli sammen med meg for å komme over hu eller fordi han er lei av å savne henne så da for han andre ting å tenke på... jeg er veldig dårlig på å forklare så håper dere skjønte hva jeg prøver å få frem nå.. forresten bør jeg spørre han hvorfor han er så stille? trenger på en måte bekreftelse av han på det... Han er stille fordi han er lei seg. Snu situasjonen, og se for deg deg selv etter at du har våget alt på ett kort og kræsjet noe så til de grader..
Gjest Gjest_sine_* Skrevet 7. juni 2007 #11 Skrevet 7. juni 2007 Egentlig så klarer jeg ikke å tro at han liker meg, siden det kom uten forvarsel. han har alltid sagt at han er kresen og har mistet håpet om å finne noen. i tillegg så var han drita dagen før og sendte meg melding om hvor mye han savner eksen sin som han elsker. uansett om det er et par år siden bruddet. når jeg fortalte han at han sa det, så sa han det er sant, men jeg må jo videre. jeg føler på en måte at han ikke liker meg, men vil bli sammen med meg for å komme over hu eller fordi han er lei av å savne henne så da for han andre ting å tenke på... jeg er veldig dårlig på å forklare så håper dere skjønte hva jeg prøver å få frem nå.. forresten bør jeg spørre han hvorfor han er så stille? trenger på en måte bekreftelse av han på det... Da synes jeg saken stiller seg litt annerledes.. Det kan virke som om han ville bli sammen med deg fordi han trenger bekreftelse. Ingenting gjør noen folk mer desperate etter et nytt forhold som kjærlighetssorg. Jeg ville spurt han rett ut om han faktisk mente det. Det er ikke spesielt realt gjort hvis han ovenfor deg hvis han var ute etter en "trøstepremie". Men kjærlighetssorg, det har han uansett. Over hvem er litt usikkert nå.
Gjest Gjest Skrevet 7. juni 2007 #12 Skrevet 7. juni 2007 jeg spurte han flere ganger om han mente det.Jeg sa det ikke er bra å leke med følelser og ba han være ærlig. så sa han.. disse følelsene er virkelige og helt ærlig jeg liker deg og vil ha deg.det ble slutt mellom han og eksen hans for over 2 år tilbake. derfor vil jeg spørre hvorfor han er så stille og om han nevner den saken igjen, så skal jeg fortelle at jeg faktisk ikke tror han liker meg, men vil ha "trøstepremie" og dermed se hva han svarer på det. det er ikke morro å late som alt er i orden og ikke snakke ut om ting på en måte.hvis det fortsetter sånn så er det større sjans for å miste det vennskapet vi hadde. så hva bør jeg gjøre akkurat nå? la han være eller spørre han om det har gått utover vennskapet. trossalt jeg tror ikke han liker meg så høyt at han skal bli såpass såret.
Gjest Gjest_sine_* Skrevet 7. juni 2007 #13 Skrevet 7. juni 2007 Det er slettes ikke umulig at han liker deg. Og vil bli sammen med deg. Men spørsmålet er vel heller om han vil det pga de riktige grunnene, eller om det er selvfølelsen hans som trenger en liten boost. Uansett så er det jo ifølge deg ikke aktuelt. Om du skal ta det opp..? Tja. Jeg synes du skal det. Man må kunne snakke sammen i et godt vennskap. Men dere trenger jo ikke å analysere dette i det vide og brede heller. Bare få det ut av verden.
Rosalie Skrevet 8. juni 2007 #14 Skrevet 8. juni 2007 Men herregud, la nå den stakkars gutten være i fred, da! Han har endelig motet seg opp til å fortelle venninna si at han er forelsket i henne også blir han avvist. Han er ikke interessert i vennskap med noen som har såret han slik. Hver gang han tenker på deg eller ser deg gjør hjertet hans vondt. Så nå bør du TS la være å være så egoistisk og la han få fred til å komme over deg. Kanskje han da blir venn igjen, men min erfaring er at intimiteten i et vennskap blir borte for alltid når den ene avviser den andre p åden måten.
Gjest Gjest Skrevet 8. juni 2007 #15 Skrevet 8. juni 2007 Men herregud, la nå den stakkars gutten være i fred, da! Han har endelig motet seg opp til å fortelle venninna si at han er forelsket i henne også blir han avvist. Han er ikke interessert i vennskap med noen som har såret han slik. Hver gang han tenker på deg eller ser deg gjør hjertet hans vondt. Så nå bør du TS la være å være så egoistisk og la han få fred til å komme over deg. Kanskje han da blir venn igjen, men min erfaring er at intimiteten i et vennskap blir borte for alltid når den ene avviser den andre p åden måten. Ja, forelskede gutter har dette med å fortelle at de er forelsket i ANDRE før de erklærer sin kjærlighet. Not!
Gjest Gjest Skrevet 8. juni 2007 #16 Skrevet 8. juni 2007 Wadjet selvfølgelig forstår jeg hva du mener, men tro meg denne saken virker annerledes. igår natt sendte jeg han mld og spurte hvorfor han er så stille og om alt går bra. da svarte han idag morgen at han bare jobber veldig mye for tiden,og savner henne så mye og derfor jobber mye. han har alltid jobbet mye, men fortsatt hatt tid til å ringe meg og sånt. sånt sier man da ikke til en du har begynt å like? før når vi var gode venner hadde jeg forstått, men nå som han har sagt til meg at han må jo videre og i tilegg forteller meg at han har følelser for meg så sier man ikke lenger at man savner eksen til den du er forelsket i. så hvordan bør jeg da tolke dette?
Gjest Gjest Skrevet 8. juni 2007 #17 Skrevet 8. juni 2007 Det kan faktisk være at han prøver å distansere seg fra sine følelser for deg. La han være, og så lar du han komme til deg om han ønsker å fortsette vennskapet.
Paladin Skrevet 8. juni 2007 #18 Skrevet 8. juni 2007 Er det ikke mulig at vennen til TS snakker om at han savner ekskjæresten sin for å dekke over at han er langt nede fordi han forstår nå at det ikke vil bli noe mellom ham og TS? Jeg antar at dersom han virkelig savnet ekskjæresten sin slik så ville han nevnt det like mye FØR TS fortalte at hun bare vil ha ham som sin venn. Det virker på meg som at vennen hennes vil "redde litt ansikt" ved å fortelle at han er trist og lei seg på grunn av savn over ekskjæresten og ikke den reelle grunnen som er at håpet om at TS og han skulle bli sammen nå er knust. At han ønsker distanse til henne nå er helt naturlig og det bør TS gi ham. Kanskje han vil komme tilbake noe senere med ønske om å fortsette vennskapet når den største smerten har gitt seg. Samtidig var det bra at TS var ærlig med ham og ikke ga ham falske forhåpninger. Nå kan han se seg om etter en annen dame, en som vil ha ham som kjæreste. I den sammenheng er det viktig at TS holder litt avstand til ham så han får anledning til å finne henne (den nye damen). Hvis TS er rundt ham titt og ofte så vil han kanskje tro at det er håp mellom TS og han allikevel og ikke se seg om etter en dame som vil ha ham. Om han skulle finne denne damen så vil nok ikke hun like at han pleier et nært vennskap med en annen dame, en dame som han en gang ønsket et forhold til. Så det vennskapet som var mellom TS og vennen hennes vil nok aldri bli så nært igjen, det vil si at de prater sammen omtrent daglig og møtes ofte.
Gjest Gjest Skrevet 8. juni 2007 #19 Skrevet 8. juni 2007 Han nevnte henne ofte før også. faktisk var han drita dagen før han fortalte meg om følelsene og sendte melding til meg om at han savner henne osv.men dette husket han ikke. Men jeg skal la han være i fred videre ihvertfall... Jeg bare føler at han bare vil bli sammen med meg for å komme over henne, noe som blir feil. siden det er ikke en riktig grunn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå