Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kunne du giftet deg/valgt å leve resten av livet sammen med en person er "ikke den beste sexen du har opplevd, men helt grei"? Hvorfor/hvorfor ikke?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet
Kunne du giftet deg/valgt å leve resten av livet sammen med en person er "ikke den beste sexen du har opplevd, men helt grei"? Hvorfor/hvorfor ikke?

:) Det er jo litt tema på sexforumet nå.

Det er nok mange kvinner som har gjort akkurat det du spør om, fordi den kvinner liker best å ha sex med, ikke alltid er den man ønsker å dele barn, økonomi og hverdag med. Kanskje i svært få tilfeller. Jeg kommer nok til å bli motsagt, men jeg skjønner hvorfor.

Om man skal dele resten av livet med "god nok", må man nesten overbevise seg selv om at det er så bra så. Alternativet blir jo at man etter noen år likevel søker gresset på den andre siden av gjerdet. Jeg tror dette, og at kvinner står for majoriteten av skilsmissesøknader i Norge, henger sammen. Når småbarn har blitt store nok til å fikse bussreising og helgependling til pappa, kan man endelig realisere seg selv.

Så svaret mitt er:

Ja, det er mange som lever sånn, for en periode.

Skrevet

Det blir rent hypotetisk, men det kunne jeg helt sikkert, rett og slett fordi sex ikke er det viktigste i et forhold. Det er helheten som teller og hvis noen er drømmemannen når det gjelder alt annet er "god nok" i senga ikke et stort problem. En annen ting er jo at man utvikler seg jo også seksuelt, selv i et forhold, han trenger ikke forbli bare "god nok" for alltid.

Skrevet
Det blir rent hypotetisk, men det kunne jeg helt sikkert, rett og slett fordi sex ikke er det viktigste i et forhold. Det er helheten som teller og hvis noen er drømmemannen når det gjelder alt annet er "god nok" i senga ikke et stort problem. En annen ting er jo at man utvikler seg jo også seksuelt, selv i et forhold, han trenger ikke forbli bare "god nok" for alltid.

Signerer denne. Forhold utvikler og forandrer seg over tid. Samme med sexen.

Skrevet

Det tror jeg nok - for selv om ikke alt er helt himmelstormende med en gang - utvikler vi oss og forandrer oss med tiden. Det vil jo også være opp til meg å bidra i denne sammenheng.

For meg er ikke et forhold kun sex - men mye mye mer.

Gjest Gjest
Skrevet

Helt klart. sex er ikke det viktigste. For meg er nærhet i hverdagen mye viktigere.

For å gi et eks.

Jeg hadde sex med en flott mann da jeg var singel.Han var ettertraktet og skikkelig rundbrenner og vi hadde heftig sex så lenge det varte. Det var aldri aktuellt med forhold og han er den type mann jeg aldri kunne tenke meg å satse på.

Så noen år senere møter jeg min mann. en mann som har fantastiske kvaliteter, en som setter hjertet i brann, for å si det klissete:) Jeg kunne aldri tenke meg noen annen.Nytelsen for meg er å ha sex med HAN. At han ikke er så "teknisk" god som rundbrenneren betyr lite.Han er uansett bedre på alle andre områder.

Det viktigste er at jeg elsker han, tenner på han og at jeg gleder meg til resten av livet med han.

slik jeg ser det så har jeg på ingen måte valgt nr 2 eller en som er greit nok. Jeg møtte min mann, forelsket meg og så startet forholdet. Jeg dumper ikke mitt livs kjærlighet fordi jeg hadde heftigere sex med en annen.

Dessuten, nytelse kan defineres på mange måter....

Skrevet

Sex handler jo mye om kommunikasjon og at man er trygge på hverandre. For min del har sexen bare blitt bedre og bedre etter hvert.

Gjest Rina, 34
Skrevet

Ærlig talt, det kunne jeg ikke, nei.

Jeg har erfart at for å trives med en mann generelt i hverdagen må jeg trives med ham også seksuelt.

Det er min erfaring.

Gjest vimselot
Skrevet

Trolig ikke. Selv om et samliv går i bølger, kan man aldri finne tilbake til noe man aldri har hatt sammen med sin mann. Tror kanksje unge mennsker lettere kan bli tryggere og få et bedre sexliv etter en tid, siden de ofte er uerfarne. Men kanskje voksne mennesker også er uerfarne eller usikre og at sexlivet dermed kan bli bedre (dvs veldig bra). Men å inngå ekteskap eller et samboerforhold til en mann jeg føler kjemien ikke stemmer helt med, er utelukket.

Skrevet

Jeg tror at hvis man har god kommunikasjon ellers, så vil sexlivet bli bedre ettersom man blir kjent med hverandres kropper og hva den andre liker. Sex utvikler seg så lenge man tilpasser seg hverandre.

Sex er varierende, fordi mennesker er forskjellige. Jeg kan ikke sammenligne noen av mine sexpartnere, rett og slett fordi de var spesielle på hver sin måte.

Og det kommer an på hva man definerer som god sex. For meg er intimiteten viktig, for andre kan det være andre ting.

Skrevet

Stor forskjell på beste sex'n og helt grei sex :sprettoy:

For meg er sex (og nærhet/kos) en viktig del av forholdet, så hvis jeg følte at jeg manglet noe på det området vil det påvirke resten av forholdet også.

Sies jo at (aner ikke hvor jeg har lest det ;) )...

Hvis sexlivet er topp, teller det 10% av forholdet

Hvis sexlivet er dårlig(ere), teller det 90% av forholdet

Gjest Gjest
Skrevet

Ja så lenge han tjener nok er jeg villig til å ofre meg som den horen jeg er i forholdet!

Gjest Gjest_Bingo_*
Skrevet
Ja så lenge han tjener nok er jeg villig til å ofre meg som den horen jeg er i forholdet!

Dette må være skrevet av en bitter mann som hater kvinner!

Gjest Gjest
Skrevet
Stor forskjell på beste sex'n og helt grei sex :sprettoy:

For meg er sex (og nærhet/kos) en viktig del av forholdet, så hvis jeg følte at jeg manglet noe på det området vil det påvirke resten av forholdet også.

Sies jo at (aner ikke hvor jeg har lest det ;) )...

Hvis sexlivet er topp, teller det 10% av forholdet

Hvis sexlivet er dårlig(ere), teller det 90% av forholdet

Jeg har hørt en litt annen versjon av dette.

Hvis forholdet er bra, teller sex-en 10%, er forholdet dårlig teller sex-en 90%.

Jeg tolker det slik at om forholdet ellers er bra, er et mindre godt sex-liv noe en kan leve med, men om forholdet er dårlige, blir dårlig sex enda en dråpe som kan få begeret til å renne over.

Skrevet

Hvis forholdet er bra, teller sex-en 10%, er forholdet dårlig teller sex-en 90%.

Jeg tolker det slik at om forholdet ellers er bra, er et mindre godt sex-liv noe en kan leve med, men om forholdet er dårlige, blir dårlig sex enda en dråpe som kan få begeret til å renne over.

Det jeg mente med det jeg skrev. Kom kanskje bedre frem sånn du skrev det :ler:

Skrevet

Sex er absolutt ikke det viktigste i et forhold for meg, så det kan jeg fint leve med. :)

Gjest Mysticgirl
Skrevet

Jeg må ha sex for å ha ett bra forhold.Ett forhold uten så mye sex er ikke ett bra forhold.

Skrevet

Ser en del trekker frem at sexen blir bedre etterhvert, men det var egentlig ikke det jeg siktet til. For isåfall vil den jo bli "best" etterhvert. Jeg siktet til de tilfellene hvor man har vært sammen i noen år, og sexen fortsatt bare er helt grei, og det ikke er noen tegn til endring.

For min del kunne jeg ikke valgt å leve resten av livet med en som ikke var best, og hvor det heller ikke var noe tegn på at dette vil endre seg. Mye fordi kommunikasjon er viktig for meg i ett forhold, og dårlig sex er ett tegn på at noe svikter i måten man kommuniserer på.

Gjest Gjest
Skrevet
Jeg må ha sex for å ha ett bra forhold.Ett forhold uten så mye sex er ikke ett bra forhold.

Den skjønner jeg, men slik jeg forsto trådstarter var det snakk om du kunne ha et forhold med et tilfredsstillende greit sex-liv, men heller ikke noe mer.

Er eksepsjonelt god sex avgjørende når forholdet ellers er godt?

Gjest Gjest
Skrevet
Ser en del trekker frem at sexen blir bedre etterhvert, men det var egentlig ikke det jeg siktet til. For isåfall vil den jo bli "best" etterhvert. Jeg siktet til de tilfellene hvor man har vært sammen i noen år, og sexen fortsatt bare er helt grei, og det ikke er noen tegn til endring.

For min del kunne jeg ikke valgt å leve resten av livet med en som ikke var best, og hvor det heller ikke var noe tegn på at dette vil endre seg. Mye fordi kommunikasjon er viktig for meg i ett forhold, og dårlig sex er ett tegn på at noe svikter i måten man kommuniserer på.

Hvis noen ilegger sex-livet så stor betydning, vil jeg tro at forholdet ellers ikke er så bra.

Hadde forholdet fungert bra på alle andre måter, er jeg sikker på at "grei sex" hadde vært "god, tilfredsstillende sex" for deg for da hadde kjærlighet, nærhet og trygghet betydd mye mer enn perfekt teknikk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...