Gjest Gjest Skrevet 5. juni 2007 #1 Skrevet 5. juni 2007 Hvor lang tid bruker man å regne på spising? Når man skal for eksempel prøve å sette opp en liten kjøreplan for middagen (til toastmaster og for å beregne sluttidspunkt for middag), så lurer jeg på hvor lang tid man regner på hvert måltid? Forretten, middag (to serveringer) og dessert. Tenkte å først se om jeg fikk det til å gå over 3 timer, men det virker å bli litt lite for når jeg satte opp så ble det plutselig 4 timer når jeg beregnet 5-10 min pr tale/sang. Har bare en velkommen-sang/tale, brudens far taler, brudgommen taler, brudgommens far taler, ordet fritt (i ca 15-30 min) og en takk-for-maten tale/sang. Det vanskeligste er å sette opp hvor lenge man skal bare spise, ingen taler eller noe annet... noen som vet eller har erfaringer?
Gjest Revenka Skrevet 5. juni 2007 #2 Skrevet 5. juni 2007 Hotellet hvor vi hadde vårt bryllup sa at vi måtte beregne 3-3,5 time på middagen (3 retter), hadde vi mange taler så måtte vi beregne bedre tid. Vi brukte 3,5 timer og da måtte vi utsette noen taler til kaffen. Taler på 5-10 minutter høres veldig mye ut, sikker på at det blir så mye? Hos oss lå talene på max 3 minutter pluss den tiden toastmasteren tok for å presentere taleholderen.
Gjest Gjest_-Ida-_* Skrevet 5. juni 2007 #3 Skrevet 5. juni 2007 Ja jeg ville også regnet 3-3,5 timer totalt på middagen som Revenka sier. Jeg fikk høre av en kokk at 30 min, kanskje litt mer, var normalt å bruke på hovedretten. Og kanskje litt mindre, ca 20 min på forrett og 20 min på dessert? Hvis dere skal ha mange taler blir det fort 4 timer, men ser at dere ikke skal ha så mange så 3,5 timer på alt kanskje?
Gjest Gjest Skrevet 8. juni 2007 #4 Skrevet 8. juni 2007 Var i et bryllup i fjor da maten tok 6 timer..... Men tror nok at 3-4 er mer vanlig. Vi har bedt alle om å fatte seg i korthet, lange interne taler er ikke akkurat så veldig spennede for gjestene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå