Gå til innhold

Bryllupsmiddagen

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Hvor lang tid bruker man å regne på spising?

Når man skal for eksempel prøve å sette opp en liten kjøreplan for middagen (til toastmaster og for å beregne sluttidspunkt for middag), så lurer jeg på hvor lang tid man regner på hvert måltid?

Forretten, middag (to serveringer) og dessert.

Tenkte å først se om jeg fikk det til å gå over 3 timer, men det virker å bli litt lite for når jeg satte opp så ble det plutselig 4 timer når jeg beregnet 5-10 min pr tale/sang. Har bare en velkommen-sang/tale, brudens far taler, brudgommen taler, brudgommens far taler, ordet fritt (i ca 15-30 min) og en takk-for-maten tale/sang.

Det vanskeligste er å sette opp hvor lenge man skal bare spise, ingen taler eller noe annet... noen som vet eller har erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Gjest Revenka
Skrevet

Hotellet hvor vi hadde vårt bryllup sa at vi måtte beregne 3-3,5 time på middagen (3 retter), hadde vi mange taler så måtte vi beregne bedre tid. Vi brukte 3,5 timer og da måtte vi utsette noen taler til kaffen.

Taler på 5-10 minutter høres veldig mye ut, sikker på at det blir så mye? Hos oss lå talene på max 3 minutter pluss den tiden toastmasteren tok for å presentere taleholderen.

Gjest Gjest_-Ida-_*
Skrevet

Ja jeg ville også regnet 3-3,5 timer totalt på middagen som Revenka sier.

Jeg fikk høre av en kokk at 30 min, kanskje litt mer, var normalt å bruke på hovedretten. Og kanskje litt mindre, ca 20 min på forrett og 20 min på dessert?

Hvis dere skal ha mange taler blir det fort 4 timer, men ser at dere ikke skal ha så mange så 3,5 timer på alt kanskje?

Gjest Gjest
Skrevet

Var i et bryllup i fjor da maten tok 6 timer..... Men tror nok at 3-4 er mer vanlig.

Vi har bedt alle om å fatte seg i korthet, lange interne taler er ikke akkurat så veldig spennede for gjestene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...