Gjest fantomet Skrevet 5. juni 2007 #1 Skrevet 5. juni 2007 Typen min trener mye og er stor og sterk, men han har aldri fått bort valpefettet rett over magen. Han har alltid vert veldig glad i melk og melkeprodukter. Den siste uken så hadde han hørt at det ikke var bra med for mye melk og at det gjorde at en kunne legge på seg litt. På bare noen dager så har han gått ned 5-600 gram med å bytte ut melk med vann og han er ikke tykk. kan det være melken som gjør at han har litt valpefett, eller er det kanskje tilfeldig? Hvis det er så effektivt uten melk, så har han snart sixpac da, hvis det er litt mørkt så skinner det i gjennom. Hvor ofte er det egentlig lurt å drikke melk og hvor mye?
Gjest Elfrida Skrevet 5. juni 2007 #2 Skrevet 5. juni 2007 Melk er jo ikke tomt for kalorier, så dersom man bytter ut melken med vann uten å endre på kaloriinntaket så sier det seg selv at man vil gå ned. Det samme gjelder for alle andre drikker og matvarer. I det siste har jeg lest flere steder at melkeprodukter kan hjelpe til å holde vekten nede, blant annet fordi melkefettet gir metthetsfølelse og forsinker tømmingen av magesekken slik at man ikke blir så fort sulten igjen. Den effekten vil man antagelig ikke få av skummet melk f.eks. Hvis han bruker melk som tørstedrikk så er det sikkert helt greit å bytte om til vann.
Gjest Gjest Skrevet 5. juni 2007 #3 Skrevet 5. juni 2007 Han drikker minst 1 liter for dagen, noen ganger 2 ++ også. Men han drikker en del vann også da, men masse melk.
Sofia Skrevet 5. juni 2007 #4 Skrevet 5. juni 2007 Han drikker minst 1 liter for dagen, noen ganger 2 ++ også. Men han drikker en del vann også da, men masse melk. Hjelp! Det var mye. En voksen person trenger ikke å drikke så mye melk. 2 liter er utrolig mye, og kan ikke være bra! Jeg snakket faktisk om dette i helgen, og en voksen bekjent av meg, (mann), sluttet å drikke melk for 9 måneder siden og hadde på den tiden gått ned 10 kilo! Han oppdaget at han hadde melkeallergi, og var nødt til å slutte, men var selv blitt overrasket over antall kilo som bare raste av han.
Gjest Elfrida Skrevet 5. juni 2007 #5 Skrevet 5. juni 2007 To liter skummet melk blir 660 kalorier, lettmelk 920. Så klart han går ned hvis han kutter ut mesteparten av dette.
Gjest Gjest Skrevet 5. juni 2007 #6 Skrevet 5. juni 2007 Hvor mye kalorier bruker en vanlig person på et døgn?
skrue Skrevet 6. juni 2007 #7 Skrevet 6. juni 2007 Hvor mye kalorier bruker en vanlig person på et døgn? Mann: Ca 2500-2600 er ganske normalt. Trener man går det med mer.
MadamMim Skrevet 17. juni 2007 #8 Skrevet 17. juni 2007 Jeg leste av melk under slanking er sunnere enn man før har trodd! Kalsium hjelper til med å gå ned i vekt. Men de anbefalte jo selvsagt ikke å overdrive... Flere liter daglig blir vel litt for mye av det gode. Velg ekstra lett melk eller helst skummet!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå