Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som bruker selvbruning i ansiktet, hva gjør dere med området rundt øynene? Er litt usikker på hvordan jeg skal jevne ut under og over øynene. Er redd for tydelig skille og at brynbeinet blir seende helt hvitt ut sammenlignet med resten av ansiktet.

Er også litt usikker på hals/bryst. Hvor langt ned skal jeg egentlig påføre? Har tenkt å bruke kun på ansikt og hals, men da får jeg vel skille som vises når jeg går med dyp utringning. Vil ikke ha på på hele kroppen heller.

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

I øyepartiet kan du bruke en q-tips ved brynet og inntil vippene for å få det jevnt. Hvis du får noe på øyebrynene kan det se skjoldete ut, men da hjelper det å gni litt med sitronsaft.

Hvis du skal gå med dypere utringing bør du jo ta det helt ned til brystene. Å få skille er utrolig stygt. Husk også armer og nakke hvis du skal gå med singlet.

For å unngå skille pleier jeg å "vanne" ut selvbruningskremen med bodylotion(50% - 50%) den siste biten. Da blir gradevis lysere og det ser mer naturlig ut.

Jeg bruker Shiseido og den gir et kjempe fint og naturlig resultat. :)

Endret av Alou
Skrevet

Takk for svar.

Har kjøpt Fake Bake Face, siden den har fått bra omtale på MUA. Er bare redd for at jeg plutselig skal få skikkelig mye farge (og dermed skille).

Q-tips høres smart ut. Bør kanskje smøre brynene med vaselin før også, for å være sikker på at det ikke fester seg? Var litt usikker på om det gikk an å blande med bodylotion, noen har nemlig sagt at dette ikke alltid er like vellykket.

Skrevet

Vaselin var ikke så dumt.

Å blande med bodylotion funker fint på meg. Hvis du ikke har testet den selvbruningskremen før bør du bare ta et TYNT lag og masserer det godt inn. Noen kremer gir mer farge enn andre, og hvis man ikke har helt "dreisen" på det, så er det en risk å ta. Jeg har ikke testet Fake Bake selvbruning, så jeg vet ikke hvordan den er i fargen. Husk hårfeste- og ørepartiene, der kan det fort bli litt skjoldete hvis man ikke er nøye. Men, som sagt: Sitronsaft er en fin ting.

Skrevet

Jeg henger meg på her jeg :)

Jeg har kjøpt en selvbruning til kroppen fra Loral etter å ha lest noen anbefale den her inne, men er på jakt etter en annen til ansiktet. Er veldig nysgjerrig på den fra Fake Bake, har nemlig vurdert å kjøpe den på nettet...så det hadde vært gøy om du la inn en liten rapport om hvordan du syns det ble :)

Ellers var jo Shiseido et tips da, skal sjekke ut den også :)

Skrevet
Ellers var jo Shiseido et tips da, skal sjekke ut den også :)

Jeg gjentar det tipset til det kjedsommerlige her inne, men den er virkelig bra altså! Den er fin hvis man er redd for å få for mye farge også, siden man kan bygge opp en mørker farge. Nesten ingen tror jeg har tatt selvbruning og når de får høre at jeg har det, så spør alle om hvilken jeg bruker. Jeg tar det som et hint på at den gjør jobben sin. ;)

Gjest Gjest_Lotta82_*
Skrevet
Jeg gjentar det tipset til det kjedsommerlige her inne, men den er virkelig bra altså! Den er fin hvis man er redd for å få for mye farge også, siden man kan bygge opp en mørker farge. Nesten ingen tror jeg har tatt selvbruning og når de får høre at jeg har det, så spør alle om hvilken jeg bruker. Jeg tar det som et hint på at den gjør jobben sin. ;)

Jeg må bare få si en ting her... Etter å ha lest veldig mye bra om Shiseido sin selvbruner her inne, kjøpte jeg den i forrige uke. Hadde blant annet hørt at den ikke ga den gule falkse fargen, osv...MEN! Jeg ble utrolig skuffet, for brunfargen jeg fikk i ansiktet etter å ha brukt den, var veldig gul! Tror ikke jeg skal bruke den i ansiktet mer,nei. Men på kroppen ga den bedre resultat...Men tror faktisk jeg går over til den forrige selvbruningskremen jeg brukte...Ble veldig skuffet etter å ha prøvd Shiseido sin...dessverre!

Skrevet

Kan anbefale dior på det varmeste.

Skrevet

Nå har jeg endelig fått prøvd selvbruninga. Påførte tidligere i dag, og har nettopp skylt av fargeguiden. Må si jeg ble positivt overrasket. Fargen er veldig naturlig, ikke minste antydning til gul/oransje osv. Ca 2 toner møkere enn min naturlige farge vil jeg tro. Problemet er at fargeguiden er så mørk (og med grønnskjær) at den ikke kan brukes om man skal ut (i alle fall ikke av noen med så lys hud som min).

Så gjenstår det bare å se hvor lenge fargen varer da...

Skrevet
Jeg må bare få si en ting her... Etter å ha lest veldig mye bra om Shiseido sin selvbruner her inne, kjøpte jeg den i forrige uke. Hadde blant annet hørt at den ikke ga den gule falkse fargen, osv...MEN! Jeg ble utrolig skuffet, for brunfargen jeg fikk i ansiktet etter å ha brukt den, var veldig gul! Tror ikke jeg skal bruke den i ansiktet mer,nei. Men på kroppen ga den bedre resultat...Men tror faktisk jeg går over til den forrige selvbruningskremen jeg brukte...Ble veldig skuffet etter å ha prøvd Shiseido sin...dessverre!

Så dumt at du ikke ble fornøyd med rasultatet. Jeg liker min nettopp fordi den gir en så naturlig farge(=ikke gul/orange). Kanskje den reagerer annerledes på din hud? Eller kanskje du har kjøpt en annen en, det er nemlig flere innen samme merke?

Gjest Gjest_Lotta82_*
Skrevet
Så dumt at du ikke ble fornøyd med rasultatet. Jeg liker min nettopp fordi den gir en så naturlig farge(=ikke gul/orange). Kanskje den reagerer annerledes på din hud? Eller kanskje du har kjøpt en annen en, det er nemlig flere innen samme merke?

Ja, det var ikke ment sånn veldig negativt mot deg altså...;) Men ville bare gjøre oppmerksom på at folk har forskjellig hudtyper og kan reagere ulikt på kremene. Men det er jo kjempebra at den funker så bra for deg...Jeg ble bare så lei meg når den ikke funket like bra på meg. Er jo litt dyr også vettu;)

Gjest Gjest
Skrevet

Alou: hvilken er det du har fra Shiseido? HVis du kan sjekke det er du en knupp :-)

Skrevet

Det finnes flere fra Shiseido, men den jeg bruker er en pumpeflaske som heter Brilliant Bronze Quick Self- Tanning Gel. Hvis du søker på navnet her på forumet, finner du sikkert alle mine propaganda- innlegg. :ler:

Skrevet

Tusen takk Alou! :sol:

Nå har jeg kjøpt Brilliant Bronze Quick Self- Tanning Gel. Håper den er like brilliant på meg som på deg :) Tenkte bruke den i ansiktet, sånn som du sa, og Loreal Sublime Bronze ettellerannet på kroppen, siden den er litt rimeligere, og mange skryter av den også her inne.

Så, i kveld blir det scrub og rens og innsmøring, og så får vi se om jeg våkner gyllenbrun og fin i morgen :ler:

Skrevet

Håper du blir fornøyd. Hvis du bare bruker den i ansiktet og på halsen, så varer flasken leeenge.

Den går fort inn i huden, så vær kjapp med masseringen så du får det jevnt. :)

Gjest Gjest
Skrevet

Alou: er du mørk/lys/veldig lys i huden i utgangspunktet?

Skrevet

Jeg har normal nordisk lys hud. Når jeg bruker Shiseido kremen min blir jeg hakket brunere etter ett tynt lag, men jeg velger ofte ta to lag så jeg får merkbar brunere farge. Men det blir ikke sikkerlig "syden" farge allikevel.

Skrevet

Jeg vil bare si; tuuuusen tak Alou! :tommel::)

Jeg ble kjempefornøyd med Shiseido-gel'en! :) Det ble fin brunfarge og ikkeno' skjolder. -det pleier aaalltid å bli skjolder når jeg driver med sånt, så jeg forventet nesten at det ble det denne gangen også. Men neida, det ble så bra atte :) Jeg brukte den i ansiktet, halsen og brystet, og så ble det plutselig armene også når jeg først var i gang. Og så brukte jeg den geleen fra Loreal på beina, men det ble skjoldete på foten og fargen ble veldig svak, selv med to lag. Skal gi den ett forsøk til, men blir det ikke bra da, så får jeg heller bruke Shiseido på resten av kroppen også. Litt dyrere, men verdt det når resultatet blir så bra :)

Tusen takk igjen Alou, du er herved helten min! -eller, heltinne da :)

Skrevet

:rødme: Så søt du er! Bra at du ble fornøyd. Jeg har heller ikkd råd til å bruke Shiseido på hele kroppen, men bruker den i ansiktet og ned til brystet, så får jeg heller ty til noe mer billig på de stedene som ikke vises så ofte. ;) Nå om sommeren skal jeg koste på meg å bruke Shiseido til jeg får litt mer farge.

Jeg vet ikke om du shopper noe på nettet, FallOutGirl, men den kan sikkert finnes billigere noen steder, f. eks. på Strawberrynet.com. Jeg tittet der selv, men akkurat nå hadde de bare innen en annen i samme merke.

:-D

Skrevet

Jeg går også for Shiseido over hele kroppen til jeg får litt mer farge nå....om jeg får da, det tar jo evigheter med min hud... Men det er jo ikke noe problem nå lenger, når man blir like fin med påsmurt farge :)

Kikket på strawberrynet jeg også, og fant sikkert bare den samme som du fant. Men jeg tok ingen sjanser, så denne gangen ble det på prafymeri. Men jeg skal holde utkikk på nett også :)

Nå er det så varmt her at det nesten er deilig å tenke på at man slipper å steike seg i denne sola for å få litt farge på kroppen, hehe... Neida, jeg klager ikke :ler:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...