edna Skrevet 5. juni 2007 #1 Skrevet 5. juni 2007 Jeg har et problem med tomatplanten min. Den har plutselig begynt å få gule flekker på bladene sine, og den henger litt. Den har altid fått nok vann. Jeg så noen små dyr på den, kan disse ha skylden? Jeg har sprayrt den med grønnsåpe vann og skylt den. Noen som vet hva dette kan skyldes og hva jeg skal gjøre?
Gjest Gjest Skrevet 5. juni 2007 #4 Skrevet 5. juni 2007 Spinnmid lager gulbrune flekker på bladene! Men da er det også "spindelvev" på planten....begynner som regel i toppen!
Gjest Gjest Skrevet 5. juni 2007 #5 Skrevet 5. juni 2007 Jeg har et problem med tomatplanten min. Den har plutselig begynt å få gule flekker på bladene sine, og den henger litt. Den har altid fått nok vann. Jeg så noen små dyr på den, kan disse ha skylden? Jeg har sprayrt den med grønnsåpe vann og skylt den. Noen som vet hva dette kan skyldes og hva jeg skal gjøre? JA. Tomatplanter er magnet for udyr, og disse kan gjøre det du beskriver. Hvis de ikke forsvinner med grønnsåpevann, så kjøp et eller annet "udyrmiddel" på en blomsterforretning.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå