Gå til innhold

Hans, vårt, mitt...

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Flisa_*
Skrevet

Hei!

Jeg har bodd sammen med min samboer i noen mdn nå, og har det helt fint! Det er bare det at jeg flyttet inn i hans hus, og de fleste eiendelene er hans... Jeg hadde ikke stort å flytte inn, av ting og tang.. Han bygde huset sammen med sin daværende samboer, og har vel hatt noen småforhold etter det..

Jeg trives godt her, men føler jeg har lyst til å pusse opp, endre ting, så det bli mere "mitt"? Eller rettere sagt: Vårt! (dette er forøvrig noe han også oppfordrer meg til da!)

Er ute etter erfaringer her, hva syns dere? I hvor stor grad tenker dere på livet han hadde før deg- i dette huset/ leiligheten: hva han har opplevd før/ gjort i soverommet, badet og i stua med tidligere samboer(e) og partnere? Og da tenker jeg ikke kun sex, men -- livets alle sorger og gleder...

Ikke at dette plager meg veldig, men vil bare lufte tanken... har det helt flott sammen med samboeren. Tenker bare at -- vil jeg føle det mere som "mitt" etterhvert? Og (i hvor stor grad) hjelper det å sette mitt preg på huset mht innredning etc.?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bodde i "hans hus" ca. et år før vi pusset opp litt. Sa bare at det var på tide, og at det så litt for mye ut som et ungkarsrede, at jeg ønsket å gjøre det litt mer hjemmekoselig.

Trenger sikkert ikke å vente så lenge heller, du vil antagelig se at det kommer av seg selv etter hvert :) Etter hvert vil du nok se på det like mye som ditt hjem :)

Skrevet

Jeg og kjæresten snakker om å flytte sammen i hans hus, som han har kjøpt med eks-kona... Akkurat det med hva de har gjort hvor. Sånne tanker må man bare legge bort. Skjønner godt at du vil pusse opp og gjøre det mer deres.

En ting vil jeg påpeke vel og merke, for jeg regner med at han står som eier av huset alene (altså at du ikke eier 50%). Dette er noe jeg tenker på nemlig... Hvis dere går fra hverandre igjen, etter flere år, står du uten noe som helst. Forstår at han evt ikke vil skrive deg på skøte før det har gått en stund, men i den perioden bør han stå ansvarlig for å betale lånet selv (og at dere ikke deler den utgiften).

Kanskje fælt å påpeke sånt når man akkurat har flyttet sammen. Men realiteten er at ca 60% av forhold ender i brudd.

Lykke til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...