Gjest Skotty Skrevet 4. juni 2007 #1 Skrevet 4. juni 2007 Jeg har hatt mensen i ca. 6 år og det er langt fra regelmessig enda. Det kan gå over en måned for mye av gangen og noen ganger flere ganger i måneden. Jeg sliter med kviser på både ryggen og brystet. Jeg snakket med en som sliter med de samme problemene og som sier at hun har en sykdom som gjør at hun har blemmer på eggstokkene. Dette kan holdes i sjakk ved å ta noe som stabiliserer hormonene, f. eks p-piller, men jeg vet ikke. Kanskje det er noe annet. Noen som har det på samme måten eller vet hva jeg kan gjøre?
Gjest Gjest Skrevet 4. juni 2007 #2 Skrevet 4. juni 2007 Klassiske PCO symptomer. Les litt rundt, gjerne begynn på snartgravid.com og kom deg til en gynekolog som ikke setter deg på p-piller mer eller mindre på autopilot. For enkelte er Diane en akseptabel løsning (iverfall m idlertidig, problemene blir ofte like store når behandlingen avsluttes), men det passer ikke alle og er en p-pille med den virknig og bivirkning det medfører. Metformin er også noe som kan være til nytte, og virker på en annen måte.
Gjest Gjest Skrevet 5. juni 2007 #3 Skrevet 5. juni 2007 Jeg har hatt mensen i ca. 6 år og det er langt fra regelmessig enda. Det kan gå over en måned for mye av gangen og noen ganger flere ganger i måneden. Jeg sliter med kviser på både ryggen og brystet. Jeg snakket med en som sliter med de samme problemene og som sier at hun har en sykdom som gjør at hun har blemmer på eggstokkene. Dette kan holdes i sjakk ved å ta noe som stabiliserer hormonene, f. eks p-piller, men jeg vet ikke. Kanskje det er noe annet. Noen som har det på samme måten eller vet hva jeg kan gjøre? Gå til LEGEN du!
Gjest =tentacle= Skrevet 5. juni 2007 #4 Skrevet 5. juni 2007 Jeg har hatt mensen i ca. 6 år og det er langt fra regelmessig enda. Det kan gå over en måned for mye av gangen og noen ganger flere ganger i måneden. Jeg sliter med kviser på både ryggen og brystet. Jeg snakket med en som sliter med de samme problemene og som sier at hun har en sykdom som gjør at hun har blemmer på eggstokkene. Dette kan holdes i sjakk ved å ta noe som stabiliserer hormonene, f. eks p-piller, men jeg vet ikke. Kanskje det er noe annet. Noen som har det på samme måten eller vet hva jeg kan gjøre? Hvis du har PCOS, trenger du en diagnose. Gå til legen, få tatt blodprøver og få henvisning til gynekolog for ultralyd av eggstokkene. Tilstanden gir de problemene du har, og kan også gi andre, som økt hårvekst på kroppen, overvekt rundt magen og problemer med å bli gravid når man ønsker. Best å ta tak i det nå. Lykke til
Gjest Gjest Skrevet 5. juni 2007 #5 Skrevet 5. juni 2007 Står litt her om dette http://www.kvinnelegen.no/wip4/detail.epl?...501&cat=737
Gjest Skotty Skrevet 5. juni 2007 #6 Skrevet 5. juni 2007 Se her ja. Såmange nyttige svar. Ja da er det nok best at jeg kommer meg til legen og nevner PCOS og tar blodprøver og sånt. Takk for hjelpen!
Saeria Skrevet 6. juni 2007 #7 Skrevet 6. juni 2007 For kvisene finnes det et utall legemidler som kan prøves for å få de bort.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå