Gå til innhold

Bryllupsbutikken.no

Anbefalte innlegg

Skrevet

I dag var jeg en tur i Oslo sentrum og tok en tur innom Bryllupsbutikken (Bryllupsbutikken.no) i øvre slottsgate kl 16:00. Jeg gikk opp og så at åpningstidene på mandager og tirsdager var etter avtale. Men, det stod også at man kunne ringe de om døren var låst. Jeg ringte nummeret på døren og en dame tok telefonen, jeg spurte om de var tilstede og om det kanskje var mulig å få kjøpt noen ting. Men da fikk jeg til svar: "Vi skal stenge nå, jeg er på vei ut!"

Jeg ble litt paff, da det var klart at hun stod på andre siden av døren, og ikke var interessert i å prøve å få meg til å komme tilbake.

Jeg visste akkurat hva jeg skulle ha og hadde planlagt å bruke over 1500 kroner der! Jeg vet at jeg kunne sjekket åpningstider på forhånd, men jeg var i traktene og det er ikke så ofte jeg er i Oslo, men det var måten hun bare avfeide meg på! Jeg driver egen bedrift, og hadde det vært en av mine ansatte hadde hun fått en kraftig advarsel!

Dette var mitt andre negative møtet jeg har hatt med denne butikken, håper dere andre har hatt mer positive erfaringer... :)

Jeg kom hjem og har kjøpt alt det jeg skulle ha kjøpt der, andre steder, og sparte faktisk penger på det! :)

Kan jo anbefale å bestill engangskameraer fra Kortbutikken Kun kr. 69,- pr stk!

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_Ally_*
Skrevet

Jeg opplevde akkurat det samme!! Jeg hadde sjekket ut åpningstidene og ringt og hørt at det var åpent. Møtte en stengt dør, og det var ingen som svarte da jeg ringte telefonnummeret som sto på døren.

Vi hadde tenkt å kjøpe alt der; innbydelser, kirkeprogram, bordkort, servietter etc. Det ble ikke aktuelt etterpå, akkurat. Er i ettertid veldig fornøyd med det vi valgte, og er veldig glad for at vi styrte unna bryllupsbutikken!

Skrevet

Vi har kjøpt kirkeprogram og invitasjoner der og er veldig fornøyde. Leveringstid på ca 14 dager.

Vi har vært i butikken 2 ganger, riktignok i åpningstiden, og fått kjempegod service og masse gode råd og tips :sol:

De har veldig mye fint der, mye mer enn man får inntrykk av på internett eller i katalogen.

Skrevet

Jeg har faktisk full forståelse for at de ikke vil ta imot kunder etter stengetid, da risikerer man å bli stående hele kvelden da.

De ansatte har helt sikkert et liv vedsiden av, og ting de skal rekke etter jobb. Synes ikke dette er noe å sutre for. Du kan heller gå tilbake når de har åpent.

Gjest Gjest_Ally_*
Skrevet
Jeg har faktisk full forståelse for at de ikke vil ta imot kunder etter stengetid, da risikerer man å bli stående hele kvelden da.

De ansatte har helt sikkert et liv vedsiden av, og ting de skal rekke etter jobb. Synes ikke dette er noe å sutre for. Du kan heller gå tilbake når de har åpent.

Men jeg opplevde også stengt dør og null svar på telefonnummeret i åpningstiden og etter å ha ringt å forsikret meg om at de var åpne! Skjønner at de ansatte har et liv, men de bør i hvert fall være tilstede i åpningstiden...

Gjest Gjest
Skrevet

Vil de ikke ha kunder utenom åpningstiden, burde de kanskje ta ned lappen som oppfordrer folk til å ringe om døra er stengt..?

Skrevet (endret)
Vil de ikke ha kunder utenom åpningstiden, burde de kanskje ta ned lappen som oppfordrer folk til å ringe om døra er stengt..?

Altså, selv om de har en sånn lapp så betyr det vel ikke at de kommer løpende selv om noen ringer? Mer at det er en mulighet for at man kan avtale noe?

Endret av Maryell
Skrevet
Altså, selv om de har en sånn lapp så betyr det vel ikke at de kommer løpende selv om noen ringer? Mer at det er en mulighet for at man kan avtale noe?

Når en kunde kommer i kontakt med meg rett før jeg skal stenge, tar jeg alltid imot kunden! Aldri ville jeg ha bedt kunden om å gå! Hvis hun ikke ville ha kunder kunne hun latt være å svare telefonen, i hvertfall når hun ikke var interessert i å få meg tilbake en annen dag. Jeg driver egen bedrift og ALLE kunder er VIKTIGE! Selv de som kommer rett før stengetid! Jeg har erfart at å gi en kunde 5 ekstra minutter over åpningstid ender med et STORT salg! Men. det er ikke poenget, poenget er måten du møter en kunde, har man ikke tid, så burde man gjøre en innsats for å gi et positivt inntrykk og en oppfordring til å komme tilbake!

Hadde jeg kommet opp trappen og funnet "stengt, mandager og tirsdager" så hadde jeg snudd og kommet tilbake, helt greit! Men når lappen oppfordrer til å ringe et nummer, så kunne hun i hverfall avtalt en annen dag med meg, noe hun IKKE var interessert i å gjøre!

Jeg oppfordrer ingen til å avstå fra denne butikken, men å være obs på hva som kan møte deg! De har mye fint og det er nok mange som er kjempefornøyde, men ikke dra innom der på mandager eller tirsdager! Jeg vil bare ikke at andre her inne skal bli møtt som meg! :tristbla:

Skrevet
Når en kunde kommer i kontakt med meg rett før jeg skal stenge, tar jeg alltid imot kunden! Aldri ville jeg ha bedt kunden om å gå! Hvis hun ikke ville ha kunder kunne hun latt være å svare telefonen, i hvertfall når hun ikke var interessert i å få meg tilbake en annen dag. Jeg driver egen bedrift og ALLE kunder er VIKTIGE! Selv de som kommer rett før stengetid! Jeg har erfart at å gi en kunde 5 ekstra minutter over åpningstid ender med et STORT salg! Men. det er ikke poenget, poenget er måten du møter en kunde, har man ikke tid, så burde man gjøre en innsats for å gi et positivt inntrykk og en oppfordring til å komme tilbake!

Ikke for å forsvare Bryllupsbutikken med nebb og klør, men det kan hende hun har brent seg på at 5 minutter fort blir en time når en "bridzilla" har kommet innenfor dørene i. Hun visste vel ikke hva du skulle ha?

Kanskje hun skulle hente barn i barnehagen, rekke en buss.... :sjenert:

Hun visste jo ikke at du sto på andre siden av døren, det kunne jo bare være at du hadde et enkelt spørsmål.

Gjest Gjest_enig_*
Skrevet

Jeg er enig med Katrine79 og Maryell, jeg.

Vedkommende hadde kanskje noe hun skulle nå, som eks hente barn i barnehagen. Jeg hadde ihvertfall ikke kommet for sent til å hente mitt barn, fordi en kunde var sent ute og kom 5 minutter etter stengetid.

Jeg har jobbet i butikk selv, og det er faktisk en del folk som ikke eier respekt for andres fritid. Slike folk irriterer meg!! :sinna:

Skrevet

Det er noe annet å ha en vanlig butikk med vanlig åpningstid, men når du har en lapp på døren hvor det står at du kan ringe, så må man kunne svare på en høflig og hyggelig måte. Kath forventet ikke at hun skulle åpne opp butikken og kassen igjen, hun ønsket bare at personen som svarte skulle være mer serviceinnstilt.

Gjest Gjest
Skrevet

Og jeg forventet bare at de faktisk var åpne I ÅPNINGSTIDEN!!!

Skrevet
Hun visste jo ikke at du sto på andre siden av døren, det kunne jo bare være at du hadde et enkelt spørsmål.

Men, da kunne hun kansje ha svart på mine spørsmål da!? Ikke bare avfeid meg!

Hele poenget mitt er dette:

Lappen på døra deres er missvisende. Det står at man kan ringe et opplyst nummer. Hadde hun sagt på en Høflig måte, beklager men jeg er dessverre på vei ut, kan vi avtale en annen dag? Og kanskje svart på noen av mine spørsmål, så hadde det vært kjempebra!!! Men å bli møtt med vi stenger og ferdig! Da blir jeg oppgitt. Jeg visste ikke åpningstidene da jeg gikk innom der, og jeg har ikke for vane å forvente at butikker skal ha åpent ekstra for meg, poenget mitt med mitt innlegg er at jeg ble oppgitt over måten jeg ble møtt på som en søkende kunde! Man drar jo ikke tilbake til en butikk der man føler seg avvist!?

Vedkommende hadde kanskje noe hun skulle nå, som eks hente barn i barnehagen. Jeg hadde ihvertfall ikke kommet for sent til å hente mitt barn, fordi en kunde var sent ute og kom 5 minutter etter stengetid.

Jeg har jobbet i butikk selv, og det er faktisk en del folk som ikke eier respekt for andres fritid. Slike folk irriterer meg!!

Nei, men jeg håper du hadde fortalt kunden situasjonen, beklager, men jeg har et barn og hente, kan vi avtale en annen dag? Det hadde jo alle skjønt!

Hele poenget her er at personen i telefonen kunne gjort opplevelsen min langt mer hyggelig!

Skrevet
Og jeg forventet bare at de faktisk var åpne I ÅPNINGSTIDEN!!!

Da burde de kanskje ikke sette telefonnummeret på døra med beskjed bare å ringe utenom åpningstiden?..

Gjest Gjest
Skrevet
Da burde de kanskje ikke sette telefonnummeret på døra med beskjed bare å ringe utenom åpningstiden?..

Å, det var ikke sånn ment! Jeg ser at jeg skrev veldig dårlig rett over. Jeg forventet I DET MINSTE at de var åpne i åpningstiden. Møtte stengt dør midt i åpningstiden. Prøvde å ringe telefonnummeret også, men ingen svarte. Banket på døra, men ingen svarte. Synes det er dårlig at de ikke engang var åpne i åpningstiden. Det bør man kunne forvente av enhver butikk.. Og jeg er helt enig - når de først har et nummer som kan ringes, så bør de jo ta telefonen.

Synes også de bør kunne ta telefonen utenfor åpningstid når det er det som er beskjeden på døra.

Jeg tar misforståelsen på min kappe:)

Gjest Gjest
Skrevet

Synes den butiken her virker totalt useriøs og fortjener ingen kunder. Jeg skjønner godt at de som skrevet her inne er missfornøyde og frustrerte - og det er overhode ingen måte å behandle kunder på. Jeg håper virkelig at de taper kunder på dette- slikt forum er jo veldig bra for slike situasjoner. Jeg ville aldri gått til denne butikken etter å ha lest dette. Hvorfor? Det finnes da hundrevis av andre butikker som står på og gjør sitt beste for oss kunder. Da legger man jo heller sine penger på de?

Problemet er jo at som oftest besøker man butikker av dette slag kun en gang i livet - eller veldig få iallefall. Derfor overlever de dårlige også... Hadde det vært en "vanlig" butikk med returnerende kunder, hadde de sikkert fått pakket sammen eller skjerpet seg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...