Gjest Chrizzy Skrevet 4. juni 2007 #1 Del Skrevet 4. juni 2007 Uff, jeg trodde ikke det skulle være så varmt som 40-50 grader i Tyrkia i begynnelsen av juli, men nå er det altså noen som har sagt til meg at så vramt bruker det å være der da. Hva kan jeg gjøre for at det skal bli best mulig for barna mine? Er redd for at de skal få solstikk, at de skal synes det er fælt, eller at de generelt skal mistrives. Rikelig med drikke og noe på hodet? Er det ikke bra at de oppholder seg så mye i basseng, eller er det ekstra bra fordi de blir nedkjølt? Hva kan man gjøre for å ikke bli magesyk, finnes det noe man kan ta på forhånd? Leste om noen tabletter man helst skulle ha med seg i vesken? Takker for svar Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 5. juni 2007 #2 Del Skrevet 5. juni 2007 det går nok bra, blir det for ille får dere rømme innendørs! sørg for å ha aircondition på rommet. jeg og mine barn tok ingenting for magen da vi var i tyrkia, var helt fin. bortsett fra at jeg fikk diare da jeg kom hjem. smitta på reisen kanskje. å bade er vel bare bra. mange bader i t-skjorter innimellom for å skåne huden. en solhatt er godt for å skjerme hodet. drikk masse vann! det er vel det viktigste. god tur! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
øyenstikker Skrevet 5. juni 2007 #3 Del Skrevet 5. juni 2007 Når det gjelder magsyke, kan en ta idoform 2 dager før en drar og under oppholdet. Hvis uhellet først er ute og noen blir syke, er flytende kull det beste etter min erfaring. (Stopper både oppkast og diarè raskt) Ellers må en ha solhatt, høy faktor, parasoll (en hel dag i sola er slitsomt), noe salt å spise (svetter mye, og da mister kroppen salt), og masse drikke. men husk: ikke drikk iskald drikke når det er så varmt, det kan bli roten til magetrøbbel!! (fikk vi vite hos lege) God tur! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 5. juni 2007 #4 Del Skrevet 5. juni 2007 men husk: ikke drikk iskald drikke når det er så varmt, det kan bli roten til magetrøbbel!! (fikk vi vite hos lege) hæ?! må jo ha iskald drikke da, blir ikke syk av det vel! det har jeg aldri blitt på mine sydenferier i alle fall. dessuten, bestiller du en box cola, så står den gjerne i kjøleskapet- god og iskald! det var ikke isbiter legen mente da? for det kan være uheldig da isbitene ofte er laget av vann fra springen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
øyenstikker Skrevet 5. juni 2007 #5 Del Skrevet 5. juni 2007 Nope, det var ikke isbiter han mente nei...men skikkelig iskald drikke i slik varme KAN føre til magetrøbbel. det vil ikke si at alle trenger å få det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasha Skrevet 5. juni 2007 #6 Del Skrevet 5. juni 2007 Det stemmer at iskald drikke kan føre til magevondt ja... fordi forskjellen på tempraturen inni i kroppen og drikka blir for høy.. men det betyr jo naturligvis ikke at alle får mageproblemer av dette. Ellers la de bade så mye de ønsker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillie Skrevet 5. juni 2007 #7 Del Skrevet 5. juni 2007 Vi var utenfor Alanya i fjor, og det var ikke så varmt som 50 grader. Var riktignok varmt (rundt 40 på de varmeste dagene), men gikk likevel veldig greit. Rikelig med drikke, solkrem, solhatt, parasoll, idoform, pringles (noe salt) og aircondition på rommet, så går det nok bra Vi tok oss en liten pause midt på dagen, gikk da innomhus og avkjølte oss...sånn ca. mellom kl tolv og to. Sola er sterkest da. Pauser fra solen er bra, kan bli varmt i "topplokket" hvis man skal være ute på timesvis (selv om man er i bassenget). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fresi Skrevet 5. juni 2007 #8 Del Skrevet 5. juni 2007 Tyrkerne selv lider også litt i varmen, og forklarte for meg at te-tradisjonen deres nettopp er for å unngå magetrøbbel. Varm drikke er bedre enn kald drikke - så ta for deg av epleteen du uansett vil bli tilbudt hele tiden! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofia Skrevet 6. juni 2007 #9 Del Skrevet 6. juni 2007 Noe på hodet til barna er viktig. Men enda viktigere er, solhatten eller capsen må være VÅT. Dypp den i vannet "hele tiden", visst ikke så koker hodet etter en stund.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillie Skrevet 6. juni 2007 #10 Del Skrevet 6. juni 2007 Tyrkerne selv lider også litt i varmen, og forklarte for meg at te-tradisjonen deres nettopp er for å unngå magetrøbbel. Varm drikke er bedre enn kald drikke - så ta for deg av epleteen du uansett vil bli tilbudt hele tiden! Å ja, teen deres er kjempegod! Vi drakk den både varm og kald, men mest varm. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
silver24 Skrevet 8. juni 2007 #11 Del Skrevet 8. juni 2007 Hei, har vert i Alanya mange ganger selv, og trur ikkje det kommer til å bli noe problem. Dra på apoteket og kjøp med deg idoform og imodium, før du reiser. Pass på at dere alltid har tilgjengelig drikke(!!!) parasoll, noke salt, solkrem(høg faktor), solhatt til de små etc. God tur Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå