Gå til innhold

Hegg møll / spøkelsestre

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Hjelp! har et hegge tre som er fullstendig angrepet av hegg møll. rene spøkelsestreet!=/ Er det noen som har råd for å bli kvitt dette?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Det er nok best å bare å la naturen gå sin gang. Heggen vil såvidt jeg husker fra tidligere år få nye blader når angrepet er overstått.

Mulig det finnes insektmidler som tar larvene, men jeg vil ikke anbefale en slik løsning så lenge det ikke er snakk om nyttevekster eller et vedvarende problem (og det er det ikke..).

Gjest Gjest_pulverheksa_*
Skrevet

Bare la det være de er ikke farlige og treet får blader igjen i juli, og blir imunt mot angrep de neste 5 årene

Skrevet

Leste i Aftenposten at man kunne spyle dem ned med vann, men jeg er ikke sikker på om jeg ville hatt så mange larver på bakken.

Treet skal visst tåle et angrep.

Hilsen Lille meg

Gjest Gjest
Skrevet
Bare la det være de er ikke farlige og treet får blader igjen i juli, og blir imunt mot angrep de neste 5 årene

Mine Hegg får det hvert år :tristbla:

Skrevet
Mine Hegg får det hvert år :tristbla:

Mystisk, kanskje det har noe med styrken på angrepet å gjøre?

Jeg refererer bare det en ingeniør fra UIB sa på NRK hordaland.

Skrevet

Alle trærne i mitt nabolag har også fått det i år, noen er helt dekket og ser ut som de er kledt for halloween, mens andre bare har noen dotter med spinn her og der.

Jeg syns faktisk de er noen interessante dyr, først er åmene knøtt små og så blir de litt større og utpå sommeren blir de små sølvfargete sommerfugler.

Gjest hjelpegjest
Skrevet
Alle trærne i mitt nabolag har også fått det i år, noen er helt dekket og ser ut som de er kledt for halloween, mens andre bare har noen dotter med spinn her og der.

Jeg syns faktisk de er noen interessante dyr, først er åmene knøtt små og så blir de litt større og utpå sommeren blir de små sølvfargete sommerfugler.

Ja, det er egentlig ganske spennende :) Husker heggen i barndomshjemmet mitt ble angrepet da jeg var liten - vi dro inn greiner for å se på utviklingen til larvene :sjenert: Men skjønner vel tildels at ikke alle er like fascinert - men noe alvorlig skadedyr er det jo ikke.

Skrevet

Jeg jobber som boligfotograf, og tar bilder til prospekter og finn.no og greier, og dissa spøkelsestrærne har jeg syntes ser litt artige ut før, litt halloweenaktig ja, men nå som jeg skal fotografere hus og de er omslynget av disse triste halvdøde monsterene, så er jeg ikke så begeistret lenger

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...