Snuppelure Skrevet 4. juni 2007 #1 Skrevet 4. juni 2007 Toro har en posemiks for gulrotkake i langpanne. Jeg ønsker å steke denne i rund springform. Hva bør jeg endre med steketid/tempratur. For langpanne er steketiden 180 grader i 20 min.
Toro Skrevet 4. juni 2007 #2 Skrevet 4. juni 2007 Du må kansje øke tiden litt, hvor mye er ikke lett å si. Prøv deg frem med en pinne for å sjekke når den er stekt. Gulrotkake er snadder.
Ugla Skrevet 4. juni 2007 #3 Skrevet 4. juni 2007 ...Og så bør du passe på å ha stor nok form (min 26 cm i diameter?). Langpanne-miksen er gjerne litt større enn for rund form?
Drua Skrevet 4. juni 2007 #4 Skrevet 4. juni 2007 Står det ikke på pakken? Mener det står på sjokoladekaken ihvertfall...
Gjest *Magica* Skrevet 4. juni 2007 #5 Skrevet 4. juni 2007 Tror du bør sette ned temperaturen litt (160 grader?) og øke tiden. Kjenn etter med kakenål. Som Ugla sier bør du ha en stor springform. Ellers blir det for mye røre, så den blir rå i midten.
Snuppelure Skrevet 7. juni 2007 Forfatter #6 Skrevet 7. juni 2007 Brukte en springform på 28 cm. Brukte hele pakken og stekte på 165 grader i 1time og 10 min. Kaken ble kjempe fin.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå