Gå til innhold

Syns dette er trist.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Missuganda
Skrevet

Jeg velger ikke å være umoderne, men så er ikke det det samme som å bruke pels. Hva med å bruke hue....

Skrevet

Vet du, UANSETT hvor moderne pels er og blir så kommer jeg ALDRI til å gå med det...

Det er stygt å gå med pelsen til ett dyr på seg.

Var vi ment å gå med pels hadde vi fått utdelt den fra begynnelsen av---

:evil:

Skrevet

En kåpe i helpels er ikke bare uetisk, jeg synes det ser stygt og snobbete ut.... men det var min personlige mening. Litt pels detaljer på krage, ermer, etc kan være fint, men ikke ekte pels. Forstår ikke helt vitsen med det. Synes det er litt ekkelt jeg...

Skrevet

Man lager så mye nydelig fake-pelser at det er ikke nødvendig å slakte dyr for dette. For her snakker vi om utseende.

Skrevet

Kommer aldri til å bruke pels, uansett trend el. ikke. Har ingen tro på at dette kan bli noen stor moteretning igjen...til d er næringen altfor betent....får jeg da inderlig håpe!!! Pelsdyroppfretterne burde finne seg noe meningsfylt å drive m istedetfor å plage og ta livet avuskyldige dyr...FY FOR SKAM!!! :kjempesinna:

Gjest Lott@
Skrevet

Skusla og Bimbo.......... regner med at dere heller ikke har skinnjakke/bukse ei heller skinnsko????? Eller er det bare "pels" dere er motstandere av?????

:Gjesp::Gjesp:

Skrevet
Skusla og Bimbo.......... regner med at dere heller ikke har skinnjakke/bukse ei heller skinnsko????? Eller er det bare "pels" dere er motstandere av?????

:Gjesp::Gjesp:

kjære Lott@, trodde det hadde blitt sagt tusen ganger, men det må visst ALLTID sies igjen: det er stor forskjell på pels fra dyr som blir avlet opp KUN for pelsens skyld, og skinn som kommer fra slaktede dyr som blir utnyttet til mat. skjønner du?

Iset

Gjest Lott@
Skrevet

kjære Lott@, trodde det hadde blitt sagt tusen ganger, men det må visst ALLTID sies igjen: det er stor forskjell på pels fra dyr som blir avlet opp KUN for pelsens skyld, og skinn som kommer fra slaktede dyr som blir utnyttet til mat. skjønner du?

Iset

Jeg vet at det er en forskjell der ja MEN - kan dere med hånden på hjertet si at skinnskoene/jakken/vesken/buksen deres stammer fra et dyr som IKKE er avlet kun for skinnets skyld?????

Nope, det kan dere ikke :Gjesp:

Skrevet

åja det var det du mente:) ja du har et poeng der altså.... det er mye "juks" ute å går... heldigvis bruker jeg ikke skinn eller pels. jeg er vegetarianer og er veldig nøye på slikt:)

Gjest Lott@
Skrevet

Det er bra Iset :P

Jeg er også vegetarianer - ihvertfall nesten. Styrer unna pels og skinn som best jeg kan.

Skrevet

Ja, du har et poeng! MEN!!! Pelsprodukter VET vi stammer fra pelsdyroppdrett, d er et rent statusprodukt og alle kan greie seg aldeles utmerket uten dette. Skotøy har man selvfølgelig ingen GARANTI for er tatt fra dyr kun for hudens skyld. Skotøy som ikke er produsert av lær er heller ikke FULLT så enkelt å greie seg uten. Syns derfor ikke d blir rettferdig å si at pelsverk og lærprodukter går ut på ett. Har jo heller ingen garanti for at eggene jeg kjøper fra frittgående høns virkelig kommer fra høns som har d bra, men velger allikevel d alternativet. Man regner jo m at d medfører riktighet. D er ikke like enkelt å kjøre den knallharde linjen på alle områder, men noen områder er liksom så INNLYSENDE!!!

Gjest Anonymous
Skrevet

Etter å ha lest artikkelen er det to ting jeg reagerer negativt på:

1) At ikke nok folk har tatt til vettet, slik at pelsprodukter ikke blir fremstilt!

2)

:evil: :sjarmor:

Vi trenger da virkelig ikke henge ut folks navn i en pelsdiskusjon?

Deler av innlegget er fjernet.

Tusenfryd - moderator

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...