Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Føler jeg får gnagsår hver gang jeg kjøper nye sko :sur: Kjøpte meg hvite ballerinasko i forrige uke. Gikk litt i dem i dag og har fått begynnende gnagsår på venstre fot, det er så kjipt når en er så fornøyd med skoene. Kjøpte såler idag for å se om det hjalp, men de ble bare veldig trange. Uten såler glipper de litt. Får jo ikke byttet dem nå som de er brukt, + at jeg har mistet kvitteringen. Noen som har noen geniale tips? Tenk om man hadde kjøpt sko til over 1000 lappen foreks. og fått gnagsår av dem, hva gjør man da.... :ler: Man vet jo aldri hvordan skoene er før man har gått litt i dem

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Leste i en annen tråd her, kanskje gnagsårplaster hjelper siden det bare er på hælen....det kan jeg jo prøve :)

Skrevet

Du får kjøpt sånn løs liten hælkappe du fester på innsiden av skoen i hælen på skobutikker, denne gjør at skoen blir litt kortere og hindrer at du glipper. Syns ofte denne fungerer mot gnagsår, spesielt der problemene er sømmer i hælkappen. Kombinert med sånn anti-gnagsårstift du får kjøpt på apoteket (samme produsent som gnagsårplaster).

Ellers er det lettere å gå inn sko med en liten strømpe i de, selv om det ikke er så pent alltid, step-strømper er mest diskré.

Er for øvrig helt enig i at det er lett å få problemer - jeg har to nydelige vannblemmer på hælene mine eller litt for rask gange i varmen.

Skrevet
. Kombinert med sånn anti-gnagsårstift du får kjøpt på apoteket (samme produsent som gnagsårplaster).

Har sett på den der, funker det?

Skrevet (endret)

Det hjelper veldig å ha sokker, og da mener jeg selvfølgelig ikke vanlige sokker, men sånne mini-steps som passer perfekt i ballerinasko - de dekker bare tærne foran og bittelitt av hælen bak, så de synes ikke i de fleste sko. De har det på HM.

Endret av Drua
Skrevet

HA våte sokker i skoa og gå til sokkene er tørre.

Hilsen en som er "født" med gnagsår..

Skrevet
Har sett på den der, funker det?

Ja, syns den funker dersom problemet er gnissing, typisk at man glipper skoen litt, men funker ikke så bra for andre gnagsårårsaker. ;)

Gjest Gjest_Vinga_*
Skrevet
HA våte sokker i skoa og gå til sokkene er tørre.

Hilsen en som er "født" med gnagsår..

Dette tipset var nytt for meg. Interessant. Funker det på alle typer sko? (Joggesko, sandaler, pumps etc)

Gjest Deception
Skrevet

Våte-sokker-trikset funker vel først og fremst for skinnsko, skulle jeg tro.

Hilsen Deception som har VONDE sandaler med høy hæl på seg. :forvirret:

Skrevet
Dette tipset var nytt for meg. Interessant. Funker det på alle typer sko? (Joggesko, sandaler, pumps etc)

Du må nesten prøve deg frem, men det funker på mange typer ja.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg setter alltid på meg gnagsårplaster når jeg skal gå inn nye sko, sånn sett er jeg fære var. Bruker også våte strømper trikser.

Gnagsår er jo bare helt vanvittig vondt :tristbla:

Gjest Deception
Skrevet
Jeg setter alltid på meg gnagsårplaster når jeg skal gå inn nye sko, sånn sett er jeg fære var. Bruker også våte strømper trikser.

Gnagsår er jo bare helt vanvittig vondt :tristbla:

Hva gjør du med sandaler som gnager på tærne? :forvirret: Det er snakk om skinn, så det vil nok bli bedre, men akkurat nå er det som om sømmen er sydd med ståltråd.

Skrevet

Jeg får som regel gnagsår på hælen av nye sko, men har løst problemet helt med å sette på noen biter av sportsteip på hælen de første gangene jeg bruker skoene. Det beskytter veldig godt og er en smule billigere enn å bruke gnagsårplaster... ;)

Gjest Gjest_Vinga_*
Skrevet

Så sportstape funker også?

Det skal testes! :)

Kanskje det kan settes på tærne også, Deception. Ser kanskje ikke så kult ut med hvit tape som stikker frem fra sandalremmen, men uansett bedre enn gnagsår!

Gjest Deception
Skrevet

I treningssko har jeg tidligere brukt papirteip, av den typen man fester bandasjer med. Den sitter bedre enn sportstape, men er litt vanskelig å fjerne.

Skrevet

Om man krøller vått avispapir og lar det stå i over natta, så burde det hjelpe også.

Gjest Gjest
Skrevet

Min erfaring er at det ofte er stor forskjell på billige og dyrere sko når det gjelder gnagsår. Jeg får nesten alltid gnagsår av sko fra Bianco og Dinsko, og har mer eller mindre sluttet å handle der. Det er jo så vondt med gnagsår, at jeg heller kjøper litt færre sko og legger litt mer penger i de jeg kjøper. De siste årene har jeg kjøpt mest sko fra Lille Vinkel og Logo (du finner dem på nett og), jeg har aldri fått gnagsår i noen sko derfra siden de har sko i kvalitetsskinn. Og faktisk er det heller ikke sååå dyrt :) .

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...