Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_1.gang
Skrevet

Hei! Er egentlig registrert bruker på forumet, men skriver anonymt ang dette. Mensen kom i går, 14 dager forsinket. Sist mens hadde jeg 22.april, også kom den altså i går, 3.juni (!)...

Jeg trodde kanskje at endelig var det skjedd, jeg var blitt gravid. Men etter i går slo jeg det fra meg. Mensen virket normal.

Men likevel, idag kom det en litt hard geleklump ut, sammen med en blodpose. Det var slik at man virkelig merket at dette ikke var normalt. Jeg har hatt mensen i 15 år nå, og aldri sett noe slikt. Geleklumpen var på størrelse med en ert, og jeg pirket litt i den og kjente at den var hard...

Noen ideer?

Videoannonse
Annonse
Gjest lillebøll
Skrevet

En abort kan høres slik ut. Har hatt to spontanaborter og de var ganske like. Hatt noen ekstra sterke mens-smerter?

Gjest Gjest
Skrevet

Letteste måten å finne ut av det på er å gå til lege og enten få tatt innvendig UL eller blodprøve, men er langt fra sikkert du vil få det så sant du ikke har store smerter eller uvanlig store blødninger. En vanlig urinprøve (med så sterk urin som mulig) vil også kanskje kunne gi et svar og det kan du gjøre selv.

Gjest Gjest_1.gang
Skrevet

Synes ikke jeg har hatt unormalt store menssmerter denne gangen, men brystene har vært utrolig ømme de siste ukene... Så vonde at det er vondt å legge seg på siden i senga, uten å ha BH på, da de har vært så tunge. Vanskelig og forklare...

Jeg har tatt en abort for 4 år siden på sykehus, men følte det ikke slik nå, var dog 3mnd på vei den gang....

Vet at jeg ikke er gravid nå (har ikke tatt test, men mensen er jo normal), men lurer på om det kanskje var en spontan abort. De to dagene før jeg fikk mensen nå hadde jeg endel brun-aktig utflod.

Jeg vet ikke jeg, syntes bare denne blodposen og den geleklumpen var utrolig merkelig - og lurer derfor på om jeg kanskje har hatt en spontan abort idag. :tristbla:

Gjest lillebøll
Skrevet

Puppene hørtes veldig ut som gravide pupper ;)

Men er vanskelig å vite uten en blodprøve eller anen test.

Gjest Gjest_1.gang
Skrevet
Puppene hørtes veldig ut som gravide pupper ;)

Men er vanskelig å vite uten en blodprøve eller anen test.

Jo, jeg kjente jo igjen noen tegn fra forrige gang jeg var gravid... Men så kom den s**xx/! mensen igjen... :tristbla::frustrert: , så jeg er nok ikke gravid. Men kanskje jeg skulle tatt en test.

Kan man gjøre det for å se om man har hatt en spontan abort altså?

Skrevet

noen får mensen selv om de er gravide

Gjest Gjest
Skrevet
Jo, jeg kjente jo igjen noen tegn fra forrige gang jeg var gravid... Men så kom den s**xx/! mensen igjen... :tristbla::frustrert: , så jeg er nok ikke gravid. Men kanskje jeg skulle tatt en test.

Kan man gjøre det for å se om man har hatt en spontan abort altså?

Om du tar den raskt nok, med sterk urin (morgenurin eller vent et par timer med å drikke og tisse) så kan det gå. Men blodprøve eller UL er best i slike situasjoner.

Gjest Gjest_1.gang
Skrevet
Om du tar den raskt nok, med sterk urin (morgenurin eller vent et par timer med å drikke og tisse) så kan det gå. Men blodprøve eller UL er best i slike situasjoner.

Jeg skal prøve å ta en i kveld eller i morgen tidlig... Har en test her hjemme.... Angrer veldig på at jeg ikke testet meg før, men tenkte liksom å vente til etter min mastergrads eksamen... Og i og med at mensen var 14 dager over tida og brystene var så tunge tenkte jeg jo selvsagt at der var en viss sjanse - og tok mine fohåndsregler i fht dette...

Sukk...

Får prøve å se.

Leser litt rundt på nettet og føler at de symptomene jeg har hatt idag (bortsett fra at magesmertene ikke har vært så sterke) ligner veldig på en SA. :tristbla:

Skrevet

om du nylig har hatt en sa så kan testen fortsatt vise gravid, men da bør du ta en hcg måling hos legen samt en ul.

Skrevet

Høres ut som slimproppen kom ut, og at det dessverre var en SA. Slik som du beskriver det var det jeg opplevde å miste tidlig. Du bør nok ta deg en tur til gynekolog og sjekke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...