Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Hvilket stellebord/stellekommode (evt andre løsninger) har dere? Er dere fornøyde? Hvor har dere kjøpt de og til hvilken pris? Jeg synes det er veldig vanskelig siden de jeg har sett er forholdsvis dyre, og at man må et stykke opp i pris før de ikke virker så "skranglete".

Dette er det eneste på lista som mangler nå.. :klappe:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har Hensvik stellekommode fra Ikea. Vi kan ta av stellebordet etterhvert, slik at den da fungerer som en vanlig kommode. Vi er kjempefornoeyd med den! Husker ikke prisen noeyaktig, men den var veldig rimelig.

Skrevet

Vi kjøpte kjøkken-underskap fra IKEA + tillhørende benkeplate, og lagde en forlengelse av den baderomsinnredingen vi hadde. Helt supert, er kjempefornøyde. Kostet lite og er virkelig romslig og stødig.

Skrevet

Ja, er nok mye penger å spare på å være kreativ! Har selv tenkt på badegulvsvarianten... :)

Skrevet

Vi kjøpte en vanlig IKEA-kommode, og festet en benkeplate til den. Lagde også noen kanter rundt stelleplata. Fikk en stoooor og deilig stelleplass med plass til alt utstyr i tillegg til stellematta, og kommoden kan vi fortsette å bruke når vi en gang tar av plata. Veldig fornøyd med den løsningen, altså!

Skrevet

Vi kommer til å bruke vaskemaskinen. Legger bare et stelleunderlag oppå. Nå er det ikke all verdens plass oppå denne vaskemaskinen da, så det vil nok bare vare de første månedene. Etter det får vi ta i bruk alternative metoder, sannsynligvis gulvet. Har jo varmekabler.

Gjest KATTAstrofe
Skrevet

Vi skal også bruke vaskemaskinen/tørketrommelen med stellematte oppå.

Gjest Madden
Skrevet

Noen som har noen ideer til en stakkar med mikroskopisk bad da?

Aner rett og slett ikke hva vi skal gjøre mht stellebord! Det er rett og slett ikke plass til det! :forvirret:

Skrevet (endret)

Vi har også bittelite bad, men har heldigvis badekar, så vi har kjøpt stellebord til badekar. Blir spennende å se om det fungerer som vi håper på da.

Så hvis dere har det Madden så er nå det mitt tips, hvis ikke har jeg ingen ideer.

Endret av Impala
Gjest KATTAstrofe
Skrevet

Aner rett og slett ikke hva vi skal gjøre mht stellebord! Det er rett og slett ikke plass til det! :forvirret:

Da eldstejenta til søsteren min var baby stelte hun henne på en sjenk med stellematte på soverommet.

Skrevet

Vi har også bittelite bad. Vi valgte et vegghengt stellebord. (Vi har Brio sitt, tror jeg... Metallskap med høye kanter.)

Hang det over doen vi.

Det tar nesten ikke plass når det ikke er i bruk, men rommer en hel pakke bleier, litt klær og alt vi trenger av stelleprodukter.

Dessuten er stelleplassen stor og fin, og har høye kanter.

Er kjempeførnøyd! Har en liten mark av en unge, men selv om han snur seg på stellebordet, og ofte ligger på tvers, er han aldri i fare for å ramle ned, siden den som steller sperrer den eneste åpningen med kroppen sin.

Eneste ulempen er at dette stellebordet kostet 990,- Dermed er det ikke akkurat billig. Men det går an å kjøpe brukt. Ellers har ikea en tilsvarende løsning.

Skrevet

Vi har laget et lite "stellehjørne" i gangen rett utenfor badet. Der har baby fått stor kommode og et slikt enkelt stellebord fra Ikea (ca.200kr). :)

Skrevet
Vi har laget et lite "stellehjørne" i gangen rett utenfor badet. Der har baby fått stor kommode og et slikt enkelt stellebord fra Ikea (ca.200kr). :)

Vi hadde egentlig tenkt å bruke stellekomode på soverommet, men fant ut at det bør være godt og varmt der man skal stelle en baby. (Og ganske kaldt der den skal sove.)

Nå hadde vi vinterbaby da, så det var litt for kaldt i alle rom bortsett fra på badet.

Skrevet

Jeg er lykkelig for at vi valgte å montere fast kjøkkenskap + benkeplate og ikke kjøpte et "skranglete" løst stellebord som flere av vennene mine har. For selv om de er stødige og solide så sitter de ikke fast på samme måte som vårt. Og vi har ei aktiv jente som begynte å klatre/reise seg når hun var rundt sju mnd. Jeg tørr ikke ha henne oppå slike løse stellebord som ikke står godt inntil veggen, hun snur seg rundt på et sekund og er oppe på to bein enda fortere. Nå klarer hun det uten noe å holde seg i også, og selv om man følger med alt man klarer er det nesten umulig å få slike racere til å ligge i ro...

Skrevet

Vi har brukt et stellebord med to hyller og en hengehylle rett under stelleplata. Er kjempefornøyd med det. Er lett å flytte på for å vaske under og for oss med lite hylleplass på badet er det praktisk.

En utrolig teit greie med det er badekaret under som skal være så lurt.... Det er i en pussig form (akkurat som babyen skal ligge oppi uten å bli holdt) og lite. Vokser veldig fort fra det.

Hadde sikkert valgt det samme igjen, men hadde vi hatt stort bad så hadde jeg kjøpt en stor, god vanlig kommode/bord og brukt stellematte oppå. Treverk er solid og dersom stellematta blir ødelagt eller slitt så er det enkelt og rimelig å bytte ut. Åsså kan man bruke kommoden etter at den ikke trengs mer som stellebord. Lagringsplass trenger man vel alltid. Så kjøper man bare en balje i tillegg.

Til den som har minimal plass så fins det stelleplater som man kan henge opp på veggen og slå opp etter bruk. Sånne fins det på stellerom når du er ute å reiser. Brio sitt er veldig fint syns jeg. God plass og solid.

Gjest Gjest_MissE_*
Skrevet

Jeg har også veldig lite bad, og har kjøpt Hensvik stellekommode fra Ikea som jeg skal ha i gangen min. Syns den er ganske fin, og det er veldig greit at den kan brukes som vanlig kommode etterpå! :) Også har den mange gode hyller :)

Gjest Holly Hobbie i.i.
Skrevet
Vi stelte på badegulvet- enkelt og praktisk. Man sparer plass og penger, og ikke minst er det ingen risiko for at barnet kan ramle ned. Har man varmekabler blir stellingen raskt særdeles populær!

Så hvis dere er i tvil om dere trenger et stellebord, så finnes det andre måter å gjøre det på :)

Anbefaler ikke stelling paa gulvet medmindre man har veldig god rygg...

• 1 år senere...
Gjest snart mamma igjen.
Skrevet

Hei!

Hvilket stellebord/stellekommode (evt andre løsninger) har dere? Er dere fornøyde? Hvor har dere kjøpt de og til hvilken pris? Jeg synes det er veldig vanskelig siden de jeg har sett er forholdsvis dyre, og at man må et stykke opp i pris før de ikke virker så "skranglete".

Egentlig så er det ikke prisen det kommer ann på, jeg hadde et stellebord etter meg da jeg ble mamma første gang og jeg er født i 1978.

Du kan få et like bra stellebord/kommode som er billig.

Var nettopp inne på kelkoo og så, der fant jeg to butikker som hadde like stellebord bare forskjellige navn og pris.

Skrevet

Vi begynte med stellebord, deretter stellematte på vaskemaskinen og endte opp med stellematte på gulvet.

Skrevet
Vi har Hensvik stellekommode fra Ikea. Vi kan ta av stellebordet etterhvert, slik at den da fungerer som en vanlig kommode. Vi er kjempefornoeyd med den! Husker ikke prisen noeyaktig, men den var veldig rimelig.

jeg har også denne og er superfornøyd :) da min sønn var nyfødt hadde vi ett sammenleggbart stellebord fra simo (tror jeg det var) som jeg synes var alt for "skranglete"

veldig fornøyd med den jeg har nå. plass til klær, bleier, stødig og god :)

synes å huske den kostet rett under tusenlappen. husker ikke helt :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...