Gå til innhold

Dominikanske Republik

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Hei!

Vi lurer på å legge bryllupsreisen :hjerte: til Den Dominikanske Republik, men lurer på hva slags erfaringer andre har herfra???

Tusen takk for alle svar! :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Søk på Domenikanske republikk her så finner du en del tråder.

Jeg selv var der på bryllupsferie og har skrevet en del innlegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Takk skal du ha. Har sett de.

Men; dersom du eller andre har inntrykk el. de ønsker å dele med meg blir jeg kjempeglad! Det jeg er mest interessert i er dette med all inclusive, hvilke erfaringer man har med det???

:vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg er mest interessert i er dette med all inclusive, hvilke erfaringer man har med det???

All inclusive kan bli litt kjedelig i lengden, for veldig ofte er det den samme maten som tilbys dag ut og dag inn. Noen få dager derimot er det laget noen spesielle kvelder da man kan få litt "eksklusiv" mat.

Vi endte opp med å spise ute på restaurant en del kvelder i uken utenom hotellet, spesielt den siste uken da vi var gått lei den "faste" maten.

Men, det er billig på den Domenikanske republikk, så det var ikke noen stor ekstra utgift for å si det slik, og var absolutt verdt det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det er vikit hvis man reiser på all inclusive at man reiser på et 5 stjerners hotell. Det var vi, og var aldri lei av maten, det var så mye å velge mellom og så godt.

Er det lenger siden du var på DR Kristian, for prisene har rast i været, i takt med inntoget av am turister.

Jeg syntes ikke det var spes billig, selvølelig var det ikke norske priser, men du fant det også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Styr unna All Inclusive...

Det å bli tildelt et armbånd som Inclusive-bevis, og bli innestengt i et turistgetto bak høye gjerder og vakter, så ikke spesielt trivelig ut, når jeg var der.

Dessuten får man ingen som helst kontakt med livet i det dominikanske lokalsamfunnet med å bo slik.

Velg et hotell uten AI, å gå ut å spis der du føler for det!

Anbefaler småstedene Sosua og Cabarete på nordkysten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Styr unna All Inclusive...

Det å bli tildelt et armbånd som Inclusive-bevis, og bli innestengt i et turistgetto bak høye gjerder og vakter, så ikke spesielt trivelig ut, når jeg var der.

Du kan da gå ut og inn av det turistområdet som du måtte ønske da, vi hadde leiebil og fartet fritt rundt.

Ja fruenge, jeg var der i 97 så det kan godt tenkes at prisnivået er et helt annet i dag. Men spiste den gangen 3 retters middag med blandt annet 1 kg hummer og fri drikke til ca 80,- kroner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan da gå ut og inn av det turistområdet som du måtte ønske da, vi hadde leiebil og fartet fritt rundt.

Ja fruenge, jeg var der i 97 så det kan godt tenkes at prisnivået er et helt annet i dag. Men spiste den gangen 3 retters middag med blandt annet 1 kg hummer og fri drikke til ca 80,- kroner.

Selvfølgelig vil alle "forsvare" sitt valg av boform, men All Inclusive-hotellene ligger alltid i egne "reservat", langt unna det dominikanske dagliglivet.

Jeg syns det er mer sjarmerende å gå rett ut av hotellet, og rett inn i et lokalsamfunn.

Selv om det er blitt ganske dyrt i DomRep, så tror jeg pinadø "min" boform faller billigere ut. Kjenner mange som har reist AI, men som neste gang valgte vanlige hoteller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du, jeg vill eikke ha reist hit en gang til .Som bryllupsreise var det helt ok, da går vi jo nyforelsket rundt i en rus, og er mest opptatt av spise, drikke, bade og elske. Så da var dette AI opplegget helt ok.

Men jeg er helt enig i det Sandman sier, det er luskusgfengsel, som jeg kaller det i et av mine tidliger innlegg.

Men det er få steder hvor de hadde krystallklart vasnn og flotte strender. Men så blir man bortskjemt hvis man har reist i Østen.

I dag hadde jeg valgt et annet sted for min bryllupsreise. Andre karibiske øyer, afrika, latinamerika, eller østen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hei!

Det var jeg som startet tråden... Takker og bukker for alle innspill. har ikke bestemt oss 100% enda, men helt klart både positive og negative erfaringer med dette AI.

Tar gjerne imot andre forslag på hvor vi skal legge turen????? Det er fryktelig vanskelig å bestemme seg! Mange fine plasser i verden, men klart lommeboka må få litt og si den også.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Da har vi bestemt oss. Reiser til Dom.rep i 12 dager. På AI.

Gleder oss til å slappe av etter det som sikkert blir hektiske dager i forkant av bryllupet, og da tror jeg dette passer fint. Vi er begge innstilt på dette med AI, og det er nok en en-gangs-greie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vi bestemt oss. Reiser til Dom.rep i 12 dager. På AI.

Gleder oss til å slappe av etter det som sikkert blir hektiske dager i forkant av bryllupet, og da tror jeg dette passer fint. Vi er begge innstilt på dette med AI, og det er nok en en-gangs-greie.

Drar du til Playa Dorada?

...Sosua...? ....Cabarete?

God tur! Som nygifte så kommer dere vel kun til å gå mellom senga og matbordet, omgivelsene blir således av underordnet betydning, og da passer AI perfekt... :wink:

Seriøst: Anbefaler dere en dagstur over til Haiti, garanterer at dere ikke er de samme menneskene når dere kommer tilbake over grensa igjen..

Dessuten må dere få med dere "monstertruck-tur" ut i bushen.... en eksotisk opplevelse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...