Gå til innhold

Kjærestefølelser - hva er det?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Sommerglad_*
Skrevet

Hei! Ble slutt mellom meg og min samboer for noen uker siden pga han følte det manglet noe; kjærestefølesen.. vi har det greit nå, jeg klarer ikke være sur eller bitter på ham for at han føler det slik, og vi er gode venner. men - jeg har lurt litt - hva ligger det i disse kjærestefølelsene? er det følelse en bare kan forvente å få, eller må man jobbe for det?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Sikkert ingen fasit, men jeg tenker at i kjærestefølelse ligger et ønske og en tro på at man vil fortsette å satse på forholdet - en framtids"plan", på en måte?

For noen kan det sikkert også være en "merkbar" følelse av forelskelse osv, men min erfaring er at akkurat den følelsen varierer avhengig av tid, overskudd osv. I perioder føler jeg at samboern min og jeg mest er venner som samarbeider om hverdagen, mens i andre er vi som nyforelska. Denne følelsen kan man vel jobbe for å fremme ved å sette av mer tid til hverandre, framfor å slite seg ut på andre ting.

Man kan sikkert ofte jobbe for å fremme kjærestefølelser, samtidig kan man vel også være i den situasjonen at nettopp det at følelsen mangler gjør at man ikke ser noen grunn til å prøve å jobbe for den heller.

Skrevet

"Kjærestefølelse", det må vel ha med forelskelse å gjøre.

Nå er det vel ikke sånn at han forventer at han skal være forelsket HELE tiden i et forhold, for det er det nok ingen som forblir i alle år.

Men du skal jo like den du er sammen med da, kanskje på en mer kjærlig måte enn du liker vennene dine. Det kunne aldri falt meg inn å kysse vennene mine, f.eks.

Jeg tror kjærestefølelsen er noe vi må jobbe med. Den er kanskje naturlig i begynnelsen av et forhold når begge to er forelsket, men senere trengs det nok noen triks for å holde romantikken i live. ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...